ویژگی های سبک دکوراسیون اداری فرانسوی

نظر 0 1401/04/17

در این مطلب قصد داریم راجع به ویژگی های سبک دکوراسیون اداری فرانسوی صحبت کنیم که جزو سبک های کلاسیک بسیار پرطرفدار است. از این شیوۀ طراحی داخلی بیشتر برای دکوراسیون منازل استفاده می‌شود. اما به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد این روش طراحی داخلی برای فضاهای کاری و محیط های اداری نیز به کار گرفته می‌شود. با ما همراه شوید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید!

ویژگی های مهم سبک دکوراسیون اداری فرانسوی

ویژگی سبک دکوراسیون فرانسوی

کارشناسان و متخصصان طراحی داخلی فضای اداری بر این باور هستند که وقتی محیط محل کار تا حدودی به فضای خانه شباهت داشته باشد کارمندان احساس راحتی بیشتری خواهند داشت. این مسئله در نهایت به افزایش راندمان منجر می‌شود و اعضای تیم انرژی مضاعفی برای انجام کارها به دست می‌آورند. ویژگی مهم سبک دکوراسیون اداری فرانسوی این است که یک فضای راحت شبیه به خانه ایجاد و حس صمیمیت را تقویت می‌کند. در نتیجه شما در ساعات کاری کمتر احساس خستگی می‌کنید و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

درست مثل دیگر سبک های کلاسیک، در طراحی داخلی به سبک فرانسوی نیز تجملات به شکل اغراق‌آمیزی دیده می‌شود. بدیهی است که برای نمایش بهتر این زرق و برق، فضای محل کار شما باید به اندازۀ کافی بزرگ باشد. اگر قصد تجهیز محیطی با متراژ پایین را دارید باید دکوراسیون اداری به سبک مینیمال را امتحان کنید یا ترکیبی از دکوراسیون مدرن و کلاسیک را انتخاب کنید. یک مشخصۀ بارز دیگر در این سبک استفاده از دیوارکوب‌های کلاسیک چوبی است. در طراحی داخلی به شیوۀ فرانسوی المان‌های طبیعی نیز در تزئین محیط نقش دارند. وجود عناصر طبیعی علاوه بر زیبایی باعث ایجاد حس آرامش در افراد می‌شود و کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری داشته باشند.

مبلمان در دکوراسیون اداری فرانسوی

دکوراسیون اداری فرانسوی

مبلمان اداری نقش اساسی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند و بدون وجود آنها همه چیز ناقص و ناتمام خواهد بود. از آنجا که در سبک فرانسوی از عناصر و المان‌های کلاسیک استفاده می‌شود در نتیجه مبلمان اداری مدرن در این سبک جایی ندارد. میزهای سلطنتی منبت‌کاری‌شده یا میزهای کلاسیک با طراحی‌های ساده و میزهایی با روکش چرمی مناسب‌ترین گزینه برای چنین فضاهایی هستند.

صندلی های مدرن با اینکه از نظر راحتی و حفظ سلامت بدن گزینه‌های بهتری هستند اما با چنین فضایی همخوانی ندارند. در عوض باید صندلی‌های چوبی کلاسیک با برش‌های منحنی و بیضی از جنس چرم را برای تجهیز فضا با دکوراسیون فرانسوی انتخاب کنید. این صندلی‌های بیضی‌شکل به نوعی امضای سبک دکوراسیون اداری فرانسوی محسوب می‌شوند. این مدل از مبلمان در عین حال ظریف، ساده و دارای رنگ‌های خنثی هستند. این ترکیب رنگ خنثی برای دیوارها و سایر وسایل موجود نیز استفاده می‌شود.

نورپردازی محیط در طراحی داخلی به سبک فرانسوی

طراحی داخلی به سبک فرانسوی

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم بحث نورپردازی در فضایی است که با این سبک طراحی داخلی اداری پیاده‌سازی شده است. اگر دفتر کار شما دارای پنجره‌های بزرگ باشد به‌راحتی می‌توانید از نور طبیعی در ساعات روز استفاده کنید. تنظیم میزان نور نیز با کمک پرده‌های سلطنتی لوکس انجام می‌شود.

برای تقویت نور در محیط می‌توانید از آینه‌ها کمک بگیرید و آنها را به دیوار نصب کنید. وجود آینه‌ها یکی دیگر از نشانه‌های این سبک است. در نهایت به نور مصنوعی و چراغ‌های روشنایی می‌رسیم. لوسترهای لاکچری، آباژورها و شمعدان‌های تزئینی برقی گزینه‌هایی هستند که برای روشنایی این فضا می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. در این مورد نیز سبک فرانسوی به شما اجازه نمی‌دهد که از چراغ‌های جدید و LED استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نورپردازی محیط اداری

محدودیت های موجود

طراحی داخلی مدرن کلاسیک

با اینکه اجرای سبک فرانسوی یک اقدام جالب به نظر می‌رسد اما نباید از محدودیت‌های موجود غافل شوید. در نظر داشته باشید که ما در دنیای تکنولوژی و فناوری زندگی می‌کنیم. طراحی داخلی به شیوه فرانسوی یک محیط چشمگیر با المان‌های خیره‌کننده به وجود می‌آورد اما در عین حال انعطاف‌پذیری آن بسیار کم است. شما وقتی متوجه این نکته می‌شوید که بخواهید وسایل و لوازم ضروری الکترونیکی را به دفتر کارتان اضافه کنید.

رایانه‌های شخصی، ویدیو پروژکتور، TV و حتی تلفن‌های رومیزی مدرن وقتی با این دکوراسیون ترکیب می‌شوند یک ناهماهنگی بصری را به وجود می‌آورند. به همین خاطر بهتر این است که فضای دفتر کارتان را به گونه ای طراحی کنید که انعطاف‌پذیری آن بالا باشد و امکان استفاده از تمام وسایل لازم را برای شما فراهم کند. اما اگر از طرفداران سبک های سنتی هستید باز هم می‌توانید ایده‌های خودتان را به شکل دیگری پیاده‌سازی کنید. امروزه گروه های طراحی داخلی روش‌های خلاقانه‌ای برای ترکیب دو شیوه کلاسیک و مدرن دارند که با کمک آنها می‌توانید از مزایای هر دو سبک بهره‌مند شوید.

گروه مبلمان اداری دکوران با تیمی مجرب و متخصص از طراحان در تمامی مراحل تجهیز و دکوراسیون داخلی فضای اداری همراه شما خواهد بود. پیش از اقدام برای اعمال تغییرات در دکوراسیون دفتر کارتان با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید. منتظر تماس شما هستیم.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000