دکوراسیون ، تجهیز و طراحی سالن کنفرانس

1401/01/09

طراحی سالن کنفرانس فرایندی است که انجام آن هم به دانش معماری و هم داشتن تجربه و اطلاعات کافی در مورد استانداردهای لازم برای اجرای دکوراسیون و نیز آگاهی از تجهیزات مورد نیاز آن احتیاج دارد. گروه مبلمان اداری دکوران با دارا بودن سوابقی درخشان در زمینۀ تجهیز سالن کنفرانس به شما کمک می‌کند تا فاکتورهای اساسی در این فرایند را بهتر بشناسید و با آگاهی کامل نسبت به تجهیز و دکوراسیون سالن کنفرانس اقدام کنید.

تعریف سالن کنفرانس

سالن کنفرانس یا اتاق کنفرانس جایی است که اغلب افراد رده‌بالای یک سازمان یا شرکت در آن گرد هم جمع شده و راجع به موضوعات مهم و اساسی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. تصمیماتی که در این جلسات کاری اخذ می‌شود آن‌قدر حیاتی هستند که بخواهیم برای طراحی سالن کنفرانس نهایت دقت را به کار ببریم و از کنار آن ساده عبور نکنیم. تجهیز اتاق کنفرانس باید به‌گونه‌ای انجام شود که تمام احتیاجات و اقلام مورد نیاز در دسترس حضار بوده و هیچ‌گونه کم‌وکسری دیده نشود.

توجه به دکوراسیون سالن کنفرانس به این خاطر اهمیت دارد که هیئت‌مدیره و نمایندگان شرکت باید در خلال جلسات تمرکز کافی بر روی بحث داشته باشند و هیچ عاملی منجر به حواس‌پرتی آنها نشود. پیروی از یک شیوۀ استاندارد و هوشمندانه کمک می‌کند تا طراحی سالن کنفرانس اداری به بهترین وجه ممکن صورت بگیرد.

تجهیزات مورد نیاز سالن کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس

میز کنفرانس

اولین و شاید مهم‌ترین مسئله در طراحی سالن کنفرانس تهیه یک میز کنفرانس مناسب برای اتاق جلسات است. بدون وجود این میز تجهیز سالن کنفرانس معنا پیدا نمی‌کند. میز کنفرانس باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که همخوانی کامل با فضا داشته باشد. انواع مختلفی از این میزها وجود دارد که برای محیط‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. شکل سالن جلسات اداری و گنجایش فضا هم بر انتخاب شما تأثیر می‌گذارد.

میزهای کنفرانس معمولاً به‌صورت کشیده تولید می‌شوند. شکل هندسی این محصولات نیز متنوع است تا بتواند با انواع طراحی‌ها همخوانی پیدا کند. هرکدام از حالت‌های طراحی مزایای خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال در طراحی دایره‌ای و نیم‌دایره توجه به یک نقطه معطوف می‌شود و هیچ نقطۀ پنهانی در آن وجود ندارد. همۀ حضار در این فضا قابل روئیت هستند. ولی توجه داشته باشید که اگر ابعاد سالن کنفرانس شما بزرگ است و گنجایش جمعیت بزرگی را دارد شکل دایره‌ای مناسب شما نیست.

در اتاق‌های هیئت‌مدیره اغلب طرح بیضی‌شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد تا باعث سهولت در مشارکت افراد شود. طراحی به شکل کلاس درس و طراحی بسیار متداول و محبوب U شکل نیز از دیگر روش‌های طراحی اتاق کنفرانس هستند.

ویدیو پروژکتور و ویدیو کنفرانس

اجرای سالن کنفرانس

وجود ویدیو پروژکتور در اتاق کنفرانس باعث می‌شود که راحت‌تر بتوانید اطلاعات را با دیگر حضار به اشتراک بگذارید. این وسیلۀ بسیار کاربردی امروزه تقریباً به طور کامل جایگزین وایت‌بردهای ساده شده است و از برخی جهات خیلی بهتر از آنها عمل می‌کند. در یک اتاق کنفرانس مدرن این وسیله را حتماً پیدا خواهید کرد. مورد دیگر تجهیزات سالن ویدیو کنفرانس است. با کمک این تجهیزات شما می‌توانید از راه دور در جلسات شرکت کرده و با دیگر اعضای شرکت تعامل برقرار کنید. یک تماس تصویری از برخی جهات خیلی بهتر از تماس صوتی می‌تواند منظور را به مخاطب برساند و ابهامات را برطرف کند. به‌منظور راحتی هر چه بیشتر در این خصوص میزهای کنفرانسی که قابلیت نصب پنل VSP را دارند تهیه کنید.

نقش صندلی ها در دکوراسیون سالن کنفرانس

یک سالن جلسات اداری باید دارای صندلی‌های استاندارد و ارگونومیک باشد. این امر به افزایش تمرکز و کاهش خستگی کمک می‌کند و باعث می‌شود جلسات سازنده‌تری برگزار شود. همچنین چیدمان صندلی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که برای هر شخص فضای کافی وجود داشته باشد.

آکوستیک بودن فضا

استانداردهای اتاق کنفرانس

از جمله استانداردهای اتاق کنفرانس آکوستیک بودن آن است. اگر صدا در سالن کنفرانس رسا و واضح نباشد مشکلاتی جدی را رقم می‌زند. اینکه صداهای بیرون وارد سالن نشده و برعکس صداهای سالن هم بیرون نرود موضوعی است که یک طراح سالن کنفرانس باید به آن توجه داشته باشد.

این وسایل تنها تجهیزاتی نیستند که یک اتاق کنفرانس به آن احتیاج دارد. اقلام ریز و درشت دیگری هم هستند که می‌شود در مورد آنها به شکل مفصل توضیح داد. اما بهتر است به همین خلاصه بسنده کنیم و کمی هم وارد مسائل اجرایی شویم و به آنها بپردازیم.

روند طراحی، تجهیز و دکوراسیون سالن کنفرانس

دکوراسیون اتاق کنفرانس

طراحی سالن کنفرانس

قبل از هر چیز در این پروسه جلسات همفکری و مشاوره با کارفرما برگزار می‌شود. در خلال این جلسات است که مجری درک کاملی از انتظارات کارفرما و امکانات مد نظر او پیدا می‌کند. در طی همین نشست‌ها بازدیدهایی از محل نیز صورت می‌گیرد و متراژ فضا، شکل هندسی محیط و سایر فاکتورهای فیزیکی بررسی می‌شوند. بر طبق همین اطلاعات به‌دست‌آمده قیمت ادوات و وسایل مورد نیاز برای تجهیز سالن کنفرانس تخمین زده شده و به اطلاع کارفرما می‌رسد. کارشناسان در این مرحله طرح‌های پیشنهادی خودشان را ارائه می‌دهند.

با تأیید طرح اولیه نقشه‌ها آماده شده و کارشناسان پلان، شکل چیدمان فضا و سایر موارد مربوط به معماری را آماده می‌کنند. مسائل بسیاری هستند که در طراحی سالن کنفرانس دخیل هستند. از جملۀ آنها می‌توان عناصر زیبایی‌شناختی و مواردی از این دست که با حالت ظاهری مرتبط هستند، نورپردازی، دیوارپوش‌های آکوستیک، مبلمان اداری و سیستم‌های صوتی و تصویری را نام برد که در مورد آنها تا حدودی توضیح دادیم.

نقشه های اجرای سالن کنفرانس

در مرحلۀ دوم نقشه‌های معماری و دکوراسیون داخلی سالن کنفرانس با ریز جزئیات تهیه می‌شود. علاوه‌برآن رندرها (تصاویر) محیط نیز ارائه می‌شود که وضعیت محیط پس از اجرای سالن کنفرانس را نشان می‌دهد. وقتی نقشه‌های نهایی آماده شدند پروژه وارد فاز اجرای می‌شود. توجه کنید که در تمامی مراحل باید استانداردهای اتاق کنفرانس را در نظر گرفت و مطابق با آنها کار را پیش برد. سالنی که حداقل‌هایی از این قبیل در آن رعایت نشده باشد برای شما ایده‌آل نیست.

قیمت و هزینه ها

شاید هزینه‌های اجرای پروژه هنوز برای شما یک سؤال بی‌جواب باقی مانده باشد. حقیقت این است که تخمین یک رقم دقیق برای تجهیز اتاق کنفرانس ممکن نیست. دلیل این مسئله را می‌شود در متغیرهایی جست که بر این موضوع اثر می‌گذارند. متریال به‌کاررفته، تجهیزات و کیفیت آنها، ابعاد سالن کنفرانس و ده‌ها فاکتور دیگر کار را برای قیمت‌گذاری سخت می‌کند.

اگر می‌خواهید اقدام به تجهیز و دکوراسیون سالن کنفرانس کنید گروه دکوران در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. طراحان حرفه‌ای ما مشاور و همراه شما در تمامی مراحل خواهند بود و کیفیت عالی را برای شما تضمین می‌کنند. وجود ده‌ها پروژه موفق در حوزه طراحی و تجهیز سالن کنفرانس در کارنامه ما گواهی بر این مسئله است که می‌توانید به تیم ما اعتماد کنید. کارشناسان ما در بخش طراحی و قراردادها آماده ارائه توضیحات تکمیلی به شما هستند. با ما تماس بگیرید!

سوالات متداول

میز کنفرانس، ویدیو پرژکتور، ویدیو کنفرانس، صندلی، میکروفن و بلندگو، کف پوش و دیوارپوش و ... از تجهیزات سالن کنفرانس هستند.
ابتدا جلسات مشاوره و همفکری تشکیل میشود و سپس نقشه های اجرایی و طرح های اولیه آماده میشوند و بعد از آن پروژه وارد فاز اجرایی میشود.
title

message

021 63000