ترکیب رنگ دکوراسیون اداری و دفتر کار

نظر 0 1401/01/05

انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون اداری و دفتر کار به گونه ای که از هر نظر مناسب محیط اداری باشد یک امر بسیار مهم محسوب می شود. خلق و خوی کارمندان، افزایش راندمان کاری، بهبود کیفیت محصولات و ارائه خدمات همگی به نوعی با رنگ مناسب محیط کار پیوند خورده اند. اگر می خواهید در کارتان پیشرفت های قابل ملاحظه ای را مشاهده کنید به دنبال بهترین رنگ برای دفتر کار باشید. ارگونومی محیطی به ویژه روی این مسئله تاکید بسیاری دارد. امروزه علم ثابت کرده که بی توجهی به رنگ آمیزی محیط اداری تا چه حد می تواند بر عملکرد یک شرکت تاثیر منفی داشته باشد.

در این مقاله سعی داریم با ارائه پیشنهاد های مختلف به شما در انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون اداری کمک کنیم. توصیه می کنیم قبل از خواندن این مطلب مقاله دیگر ما یعنی نکات مهم در دکوراسیون اداری را بخوانید تا دید بازتری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

تأثیرات ترکیب رنگ دکوراسیون اداری

ترکیب رنگ دکوراسیون اداری همانطور که گفتیم می تواند تاثیرات مثبت و منفی بسیاری داشته باشد. اینکه کدام حالت اتفاق بیفتد بستگی به این دارد که ما چه رویکردی را در پیش بگیریم. امروزه در علم روانکاوی، شاخه ای به نام روانشناسی رنگ ها به وجود آمده که به شکل تخصصی تنها به این موضوع می پردازد. به غیر از افزایش شادابی و راندمان کاری مسائل دیگری هم هستند که در مورد ترکیب رنگ ها اهمیت دارد. از جمله آنها می شود به مسائل زیبایی شناختی اشاره کرد.

باید بدانید که درهم آمیختن بعضی رنگ ها نه تنها به زیبایی محیط اداری کمکی نمی کند بلکه برعکس باعث بهم ریختگی تناسب محیط هم می شود. به عنوان مثال وقتی رنگ های متضاد مثل قرمز را در کنار زرد به کار می برید نتیجۀ حاصله چندان جالب نخواهد بود. در طراحی دکوراسیون داخلی به نکاتی از این دست بسیار توجه می شود.

ترکیب رنگ محیط اداری

از سوی دیگر گاهی اوقات یک رنگ خاص تبدیل به نماد یک برند تجاری می شود. مانند شرکت سامسونگ که با لوگوی آبی رنگش شناخته می شود. یا مثلا به عنوان یک نمونۀ داخلی می توانیم به رنگ زرد شرکت ایرانسل اشاره کنیم. علت چنین اقدامی را می شود در این نکته یافت که افراد همواره با رنگ ها ارتباط برقرار می کنند. این رنگ ها عمدتا در دفاتر اداری شرکت ها نیز به کار گرفته می شوند. مثال بارز آن شرکت گوگل است که از ترکیب چهار رنگ قرمز، زرد، سبز و آبی بهره می گیرد یعنی همان رنگ هایی که در لوگوی آن نیز به چشم می خورد. اگر شما هم به دنبال برندسازی هستید از ترکیب رنگ مناسب برای لوگوی برندتان غافل نشوید. انتخاب صحیح می تواند رنگ مناسب دفتر کار شما نیز باشد.

بهترین رنگ برای دفتر کار

حال که اطلاعات بیشتری راجع به اهمیت رنگ ها پیدا کردیم چند ترکیب رنگ دکوراسیون اداری را بررسی کنیم و ببینیم کدام رنگ مناسب دفتر کار شما خواهد بود.

قهوه ای تیره، ترکیب رنگ دکوراسیون اداری لاکچری

رنگ مناسب دفتر کار لاکچری

رنگ قهوه ای به دلیل خاصیت لوکس و رسمی آن، جزو انتخاب های اول افراد است. اما باید بدانید که استفاده از آن در سطح وسیع اقدام خوبی نیست. رنگ قهوه ای در واقع بیشتر با اتاق مدیر شرکت است که همخوانی دارد. معمولا برای دیوار پشت میز مدیریت از قهوه ای تیره و برای دیوارهای دیگر قهوه ای روشن که به آن نسکافه ای هم می گویند استفاده می شود.

برای طراحی داخلی اتاق مدیریت چه چیزهایی را باید مد نظر داشت؟

رنگ خاکستری یا طوسی از بهترین رنگ ها برای دفتر کار

بهترین رنگ مناسب محیط کار

خاکستری یا طوسی رنگی است که از ترکیب مشکی و سفید به دست می آید. به همین جهت مزیت های این دو رنگ را تا حدودی کنار هم قرار داده است. خاکستری در عین حال فاقد برخی از معایب سفید و مشکی نیز هست. مشکلی که رنگ سفید دارد، عادت کردن به آن است به گونه ای که باعث می شود شما نسبت به تغییر رنگ فضا بی میل شوید. رنگ مشکی هم به دلیل جذب نور طبیعی باید با احتیاط و به روشی متعادل در محیط به کار برود. در این بین خاکستری می تواند بهترین رنگ برای دفتر کار باشد اگر که محیط بزرگی در اختیار داشته باشید.

رنگ طوسی می تواند به افزایش تمرکز کمک کند و در عین حال باعث می شود که ایده هایی نو خلق کنید. این رنگ برای فضاهای کوچک اما خیلی مناسب نیست. همچنین اگر نور کافی در دفتر شما وجود ندارد خاکستری را از گزینه های لیست خود خط بزنید. برای اطلاع بیشتر در مورد نورپردازی اداری مقاله 7 اصل مهم در نورپردازی اداری را بخوانید.

زرد، رنگ مناسب اتاق کار نیروهای جوان

رنگ مناسب اتاق کار

رنگ زرد انرژی نهفته ای را در خود گنجانده است. همان انرژی ای که هنگام حضور در یک محیط با رنگ زرد آن را به خوبی حس خواهید کرد. زرد یک ترکیب رنگ مناسب دکوراسیون اداری است و در کنار مشکی حالتی لوکس تری پیدا می کند.

نیروهای جوان یک شرکت سرمایه های بزرگی برای کل مجموعه به شمار می روند. انرژی و شور و شوق این گروه خاص از کارکنان همواره راه را برای پیشرفت های بزرگ هموار می کند. اگر رنگ زرد را برای محیطی که در آن نیروهای جوان مستقر هستند انتخاب کنید یک موتور محرکه قوی برای شرکت خود ایجاد کرده اید. زرد یک رنگ مناسب محیط کار به ویژه برای شرکت های استارت آپی محسوب می شود. این را در نظر داشته باشید!

کرم روشن

رنگ مناسب محیط کار

اگر هنوز هم گوشه چشمی به رنگ سفید دارید و نمی توانید آن را نادیده بگیرید کرم روشن یک جایگزین بسیار مناسب است. با استفاده از این رنگ شما فضایی روشن دارید که می توانید آن را با رنگ های تیره تر و پرشور تکمیل کنید. این رنگ روشن همان چیزی است که باعث می شود فضای یک دفتر کوچک، بزرگ تر به نظر بیاید. به عنوان یکی از مکمل های قهوه ای نیز از کرم روشن بسیار استفاده می شود. از نکات مهمی که باید برای این رنگ مد نظر داشته باشید انتخاب رنگ مکمل مناسب است چون استفاده زیاد از رنگ کرم، همانند رنگ سفید، حالت بی روحی به محیط  کار می دهد.

رنگ عنابی تند

اگر می خواهید ترکیب رنگ دکوراسیون اداری شما حالتی متفاوت و متمایز با دیگران داشته باشد و فضایی منحصر به فرد ایجاد کنید رنگ عنابی تند مخصوص شماست. عنابی از آنجا که یک رنگ استاندارد نیست پس خیال شما را نیز از این بابت راحت خواهد کرد که به این زودی از مد نمی افتد. این رنگ با گرمایی که دارد یک فضای آرام در دفتر شما ایجاد می کند و حالت صمیمیتی به محیط کار می بخشد.

رنگ هایی که تا اینجا از آنها نام بردیم تنها رنگ هایی نیستند که برای دفاتر کار و محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرند. ترکیب رنگ دکوراسیون اداری می تواند بسیار متنوع باشد.همچنین تلفیق این رنگ ها با هم، ترکیب های زیبایی به وجود می آورد که یک طراح دکوراسیون داخلی به شکلی هنرمندانه آن را پیاده سازی می کند. رنگ هایی مثل سبز، آبی، بنفش و... هرکدام در جای خود مزایای بسیاری دارند که پرداختن به همۀ آنها در یک مقالۀ مختصر امکان پذیر نیست؛ از متخصصان طراحی داخلی کمک بگیرید و با آنها مشورت کنید. رنگ های گوناگون را در کنار هم قرار دهید و ببینید سلیقۀ شما با کدامیک همخوانی بیشتری دارد و چه رنگی به شما آرامش بیشتری می دهد. خواهید دید که بهترین رنگ برای دفتر کارتان را خیلی زود پیدا می کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. نظرات خودتان را در رابطه با این مطلب با ما به اشتراک بگذارید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000