مبلمان اداری مدرن چه تفاوتی با مدل کلاسیک دارد؟

نظر 0 1401/02/02

از جمله دغدغه‌هایی که در زمان طراحی دکوراسیون داخلی اداری ممکن است ذهن افراد را درگیر کند انتخاب بین دو سبک مدرن و کلاسیک است. مبلمان اداری مدرن امروزه در بین مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در عوض مبلمان کلاسیک به شکل محدودتری خریداری شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم تا مزیت های مبلمان اداری مدرن نسبت به مدل‌های کلاسیک را شرح داده و به تفاوت‌های میان این دو سبک در دکوراسیون داخلی بپردازیم. اگر در انتخاب بین خرید میز اداری مدرن و مدل کلاسیک تردید دارید در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید!

نقش مبلمان اداری مدرن در دکوراسیون داخلی

میز اداری مدرن

در فرایند طراحی داخلی و دکوراسیون اداری متغیرهای متعددی دخالت دارند. از توجه به دیوارها، انتخاب ترکیب رنگ مناسب، چیدمان صحیح و شیوۀ نورپردازی گرفته تا خرید مبلمان اداری هرکدام تأثیر خاص خود را دارند. شما بستگی به سبکی که برای طراحی داخلی دفتر کار خود انتخاب می‌کنید می‌توانید از مبلمان اداری مدرن یا کلاسیک استفاده کنید. استفاده از مبلمان کلاسیک در یک فضایی که طراحی مدرن دارد کار درستی نیست و موجب ناهنجاری‌های بصری می‌شود. با این همه، روش‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان سبک کلاسیک و مدرن را، به شکلی اصولی و بدون اینکه تضادی اساسی به وجود بیاید، با هم تلفیق کرد. این شیوه‌های طراحی داخلی مناسب افرادی است که به دنبال ایجاد یک فضای منحصربه‌فرد و متفاوت هستند و ایده‌های جدید را می‌پسندند.

علاوه بر سلیقه، نوع کسب‌وکار نیز در انتخاب سبک دکوراسیون مؤثر است. به این نکته توجه کنید که دکوراسیون اداری باید مورد پسند مشتریان نیز باشد. اگر مخاطبان کسب‌وکار شما در فضایی قرار بگیرند که در آن احساس راحتی و آرامش نداشته باشند علاقۀ آنها به خرید و ثبت سفارش کم می‌شود. چنانچه مشتریان شما عموماً افراد جوان و به‌روز هستند خرید مبلمان اداری مدرن انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. در عوض اگر مشتریانی میان‌سال و سنتی دارید باید فضایی کلاسیک و سنتی را برای آنها ایجاد کنید. با وجود همۀ اینها گاهی با اینکه قصد اجرای دکوراسیون کلاسیک را دارید اما یک سری عوامل دیگر ممکن است مانع کار شما شوند. در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم.

ویژگی های مبلمان اداری مدرن

ویژگی مبلمان اداری مدرن

مناسب برای طراحی مینیمال

اصطلاح طراحی مینیمال را حتماً شنیده‌اید؛ ولی چه چیزی موجب شده تا این شیوه به این اندازه محبوب واقع شود؟ پاسخ این است که در طراحی مینیمال مبنا و اساس کار حول سادگی و کمینه‌گرایی می‌چرخد. در این سبک هدف آن است که از شلوغی بیش از حد پرهیز شده و با استفاده از طرح‌های ساده محیطی زیبا به وجود بیاید. طراحی مبلمان اداری مدرن نیز برای تحقق این هدف انجام می‌شود. در ساخت این نوع مبلمان اغلب متریال کمتری به نسبت مدل کلاسیک مصرف می‌شود. اشکال، طرح‌ها و خطوط صاف از نشانه‌های بارز این سبک از طراحی محصولات اداری هستند. در عوض منبت‌کاری، شکل‌های پیچیده و تزئینات چشمگیر در میزهای اداری کلاسیک بیشتر به چشم می‌خورد.

محدودیت فضا یکی از عواملی است که مانع اجرای طراحی داخلی کلاسیک می‌شود. مبلمان کلاسیک بیشتر برای فضاهای بزرگ مناسب هستند. استفاده بهینه از فضای موجود امروزه با کمک نصب پارتیشن اداری امکان‌پذیر است؛ اما وجود پارتیشن به‌تنهایی کافی نیست. شما باید آن دسته از محصولات اداری را خریداری کنید که فضای کمتری اشغال می‌کنند و برای محیط‌های کوچک مناسب هستند. مبلمان اداری مدرن به دلیل طراحی ویژه‌ای که دارند برای دفترهای کوچک کاملاً ایده‌آل هستند و باعث می‌شوند از فضای محدودی که در اختیار دارید حداکثر بهره را ببرید.

مبلمان اداری مدرن و رابطه آن با نورپردازی

خرید مبلمان اداری مدرن

پیش از این در مطلبی تحت عنوان "7 اصل مهم در نورپردازی اداری" در خصوص اصول نورپردازی در ادارات و شرکت‌ها صحبت کردیم. بد نیست بدانید نور موجود در محل کار شما نیز به‌نوعی بر مدل مبلمانی که انتخاب می‌کنید تأثیر می‌گذارد. در سبک کلاسیک رنگ اصلی که در وسایل و دکوراسیون به کار می‌رود تیره است. مسلماً برای چنین فضایی باید نور به میزان کافی تأمین شود تا محیط حالت دلگیر و کسل‌کننده‌ای به خود نگیرد. اگر سبک سنتی را انتخاب کنید محل کار شما باید از نظر روشنایی به‌خوبی تأمین شود. در صورتی که امکانات لازم را ندارید باید طراحی امروزی را انتخاب کنید.

در تولید مبلمان اداری مدرن معمولاً رنگ‌های روشن و خنثی به کار می‌رود. این موضوع به بهبود روشنایی کمک کرده و سبب می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. در نتیجه شرکت شما محیطی شاد و بانشاط خواهد داشت که به کارمندان انگیزه کافی برای فعالیت می‌دهد.

قیمت میز اداری مدرن

هزینه‌ها و بودجه‌ای که برای تجهیز شرکت خود در نظر گرفته‌اید یک فاکتور اساسی و تعیین‌کننده در انتخاب نهایی شما خواهد بود. مبلمان کلاسیک به دلیل ظرافت خاصی که دارند و از آنجا که معمولاً ساخته دست هستند طبیعتاً قیمت بالاتری هم دارند. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که مبلمان اداری لوکس با کلاسیک مترادف است در صورتی که این‌طور نیست. اگر می‌خواهید به دفتر کار خود حالتی لوکس و لاکچری بدهید و هم‌زمان در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید با خرید میز اداری مدرن می‌توانید به این هدف برسید. قیمت این مدل محصولات اداری در مقایسه با کارهای کلاسیک تا حدی ارزان‌تر است و در عین حال ظاهر موجه و خاصی هم دارند.

نکات دیگری که باید مد نظر داشت

مبلمان اداری کلاسیک

تا اینجا مواردی را شرح دادیم و از ویژگی‌های محصولات اداری مدرن گفتیم. آنچه ذکر شد تنها بخش کوچکی از ملاک‌های انتخاب بین دو سبک سنتی و معاصر است. بی شک عوامل دیگری نیز در تصمیم‌گیری مؤثر واقع می‌شوند. به عنوان مثال شاید شما قصد داشته باشید که در آینده به دکوراسیون محل کار خود تغییرات اساسی بدهید. در چنین موقعیتی اعمال تغییرات در سبک‌های مدرن خیلی راحت‌تر از سبک کلاسیک انجام می‌شود.

کارمندان شرکت ملاک دیگری برای تصمیم‌گیری شما خواهند بود. باید به سلیقه آنها نیز توجه کافی داشته باشید. کارمندان باید با فضای محل کار به‌خوبی ارتباط برقرار کنند اگر طراحی داخلی به شکلی انجام شود که مورد پسند اکثریت تیم نباشد این موضوع بر راندمان کاری تأثیر می‌گذارد. قبل از تجهیز دفتر کار خود از دیگر اعضای تیم نظرشان را بپرسید.

مورد دیگر امکاناتی است که هرکدام از این نوع میزها در اختیار شما می‌گذارند. به طور معمول در میزهای مدرن بخش‌های مخفی برای استفاده از پنل VSP، کابل‌های شبکه و برق و کامپیوتر تعبیه شده است در صورتی که نمونه‌های کلاسیک فاقد این امکانات هستند. پس اگر با تکنولوژی‌های روز سر و کار دارید قاعدتاً باید محصولات به‌روز را هم انتخاب کنید.

جمع بندی

در پایان باید گفت که قاعده‌ای کلی برای تعیین اینکه کدام یک از این دو نوع مبلمان بهتر از دیگری است وجود ندارد. تصمیم‌گیرندهٔ نهایی در این زمینه شما هستید که بخواهید با توجه به شرایط کدام سبک را پیاده‌سازی کنید. اگر به نکاتی که در این مطلب از آنها یاد کردیم توجه کنید به نتیجۀ مطلوبی خواهید رسید و در نهایت دفتر کار شما به بهترین شکل ممکن تجهیز خواهد شد. کارشناسان و مشاوران گروه دکوران آماده هستند تا در صورت نیاز در این زمینه به شما کمک کنند. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید سؤالات خود را با ما در میان بگذارید!

سوالات متداول

این نوع مبلمان برای محیط های اداری کوچک و کم نور مناسب است.
مبلمان اداری مدرن برای طراحی مینیمال مناسب تر است.
امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000