برای طراحی داخلی اتاق مدیریت چه چیزهایی را باید مد نظر داشت؟

نظر 0 1400/12/27

اتاق مدیریت قلب یک ساختمان اداری محسوب می‌شود. تصمیمات مهم و اساسی، جلسات اعضای کلیدی مجموعه، عقد قراردادها و به طور خلاصه تمام کارهای حیاتی سازمان در این محل انجام می‌شود. به همین جهت در طراحی داخلی اتاق مدیریت باید نهایت وسواس و حساسیت را به خرج داد. تجهیز و پیاده‌سازی یک الگوی مناسب برای این قسمت از شرکت اولویت بالاتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد. داشتن یک اتاق مدیریت لاکچری و چشم‌نواز در نگاه مراجعه‌کنندگان تأثیر مثبتی می‌گذارد و مسیر شما را به‌عنوان مدیر یک شرکت در پیشبرد اهدافتان هموار می‌سازد. ما قصد داریم در این مطلب شما را با معیارهایی که به بهترشدن دکوراسیون داخلی اتاق مدیریتی کمک می‌کند آشنا کنیم پس همراه ما باشید!

پلان اتاق مدیریت ، قدم اول در طراحی

وجود یک پلان برای اتاق مدیریت گام اول در طراحی است. پلان به زبان ساده طرحی است که تمامی اطلاعات لازم برای انجام یک پروژه در آن گنجانده شده است. با کمک پلان طراحی شما اطلاع دقیقی از وسایلی که برای اجرای پروژه به آن نیاز دارید پیدا خواهید کرد. امروزه بسیاری از افراد صفر تا صد پروژه طراحی داخلی اتاق مدیریتی را به طراحان حرفه‌ای می‌سپارند. با این وجود اما هنوز هستند کسانی که دوست دارند در جریان جزئیات کار قرار بگیرند. این مسئله صدالبته باعث می‌شود تا نتیجه‌ای دقیقاً مطابق خواست و سلیقۀ کارفرما به دست بیاید.

تأثیر مثبت دیگری که این موضوع بر فرایند دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت دارد این است که گاهی یک سری وسایل از قبل برای محل تهیه شده اما در خصوص چگونگی چیدمان آن تصمیمی گرفته نشده است. اگر مجریان حرفه‌ای را برای پروژه انتخاب کرده باشید آنها مشاوره‌های لازم در مورد چیدمان صحیح و بهره‌وری حداکثری از فضا را به شما ارائه می‌دهند.

شیوه طراحی اتاق مدیریت

طراحی داخلی اتاق مدیریت

روش‌ها و تکنیک‌های خلاقانه زیادی برای طراحی اتاق مدیریت وجود دارد. در این میان سلیقۀ کارفرما هم در این زمینه نقشی اساسی را ایفا می‌کند. برخی افراد هستند که یک فضای کلاسیک و سنتی را برای محل کارشان ترجیح می‌دهند. بعضی دیگر شیوه‌های مدرن را می‌پسندند. در هر صورت هر سلیقه‌ای که داشته باشید، نتیجۀ کار باید یک اتاق مدیریت شیک و شایسته برای رئیس شرکت باشد.

اغلب افراد در حال حاضر به دنبال سبک‌های مدرن و ایجاد یک اتاق مدیریت لاکچری هستند. با این وجود آن دسته از مدیرانی که پا به سن میان‌سالی گذاشته‌اند سبک کلاسیک را بیشتر دوست دارند. اشخاص مشکل‌پسند اما یک شیوۀ تلفیقی را انتخاب می‌کنند که ساختار مدرن و کلاسیک را درهم‌آمیخته است. نکته‌ای که باید حتماً به آن توجه داشته باشید این است که فارغ از سبک و شیوه دیزاین، اتاق مدیریت باید بیشتر به چشم بیاید. پس برای تحقق این هدف نهایت دقت را در طراحی داشته باشید. البته بد نیست این را هم بدانید که فاکتورهای دیگری نظیر ابعاد فضا، نورپردازی اداری و کسب‌وکاری که شما دارید هم در انتخاب سبک دکوراسیون نقش اساسی دارند. برای اطلاع بیشتر در خصوص نورپردازی اداری مقالۀ ما در این زمینه را مطالعه کنید.

7 اصل مهم در نورپردازی اتاق کار

سبک کلاسیک اغلب برای طراحی داخلی اتاق مدیریت کوچک مناسب نیست. برای این قبیل فضاهای محدود به‌کارگیری شیوه‌های مدرن کارایی بهتری خواهد داشت. همچنین اگر در کار شما میان کارمندان تعاملات زیادی برقرار می‌شود و اکثر کارها به‌صورت تیمی پیش می‌رود باید به دنبال پیاده‌سازی سبک‌های مدرن باشید.

برخی از وسایل ضروری برای دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

اتاق مدیریت لاکچری

همان‌طور که گفتیم برای تجهیز اتاق مدیریت شما نیاز به یک سری وسایل دارید. در این بخش می‌خواهیم مهم‌ترین وسایلی را که برای دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی کنیم. آشنایی با ویژگی‌های شاخص این وسایل کمک می‌کند تا در هنگام خرید انتخاب آگاهانه و هوشمندانه‌ای داشته باشید.

میز مدیریت

اتاق مدیریت شیک

اولین و اصلی‌ترین وسیله میز مدیریت است. میز مدیریت در مقایسه با سایر میزهای اداری ابعاد بزرگ‌تری دارد. این موضوع شاید برای طراحی داخلی یک دفتر کار کوچک دردسرساز باشد اما راهکارهایی برای غلبه بر این مشکل وجود دارد. به‌عنوان مثال استفاده از یک میز L بزرگ در کنار پنجره از جمله راهکارهای پیشنهادی برای بهره‌وری بهتر از فضای محدود اتاق است.

وسایل زیادی در فایل‌های یک میز مدیریت قرار می‌گیرد پس در حین خرید میز مدیریتی محصولی را انتخاب کنید که به تعداد کافی کشو و کمد داشته باشد. علاوه بر اینها زیبایی و داشتن ظاهری موجه هم ملاک دیگری برای انتخاب است. وجود روکش‌های متنوع و به‌کارگیری متریال‌های مختلف در فرایند تولید در حال حاضر می‌تواند هر نوع سلیقه‌ای را پوشش دهد. در مورد ترکیب رنگ و سایر فاکتورهای اساسی در خرید میز مدیریتی در آینده مقاله مفصل‌تری را خواهید خواند.

مبلمان اتاق مدیریت

وجود مبلمان مناسب آن هم در اتاق بالاترین شخص یک شرکت امری کاملاً ضروری است. مبلمان راحتی هم فضا را از حالت خشک و رسمی خارج می‌کند و هم به ارباب‌رجوع احساس راحتی بیشتری می‌دهد. اقلام دیگری که برای طراحی داخلی اتاق مدیریت ضروری هستند صندلی مدیریت و میز کنفرانس است. یک صندلی مدیریت مناسب نه‌تنها سلامت جسمی شما را حفظ می‌کند بلکه با ظاهر خاصی که دارد بر شکوه فضا نیز می‌افزاید. گروه دکوران تولید کننده انواع میزهای کنفرانس با داشتن محصولات متنوع و باکیفیت به شما کمک می‌کند پروسه تجهیز اتاق مدیریت را سریع‌تر پیش ببرید.

برای مشاهده میزهای کنفرانس ما این لینک را دنبال کنید.

دکور پشت میز مدیریت

دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

فضایی که در پشت میز وجود دارد همواره در مرکز توجه مراجعه‌کنندگان قرار دارد. ازآنجاکه این بخش از اتاق بیش از سایر قسمت‌ها در معرض دید قرار می‌گیرد باید به آراستگی آن توجه ویژه‌ای داشت. برای تزئین این بخش از دفتر می‌توانید از کتابخانه استفاده کنید. خرید کردنزا اداری هم گزینۀ جایگزین دیگری است چون مزایای یک میز، کمد، بوفه و کتابخانه را با هم دارد. اگر با محدودیت فضا روبه‌رو هستید راه حل جایگزین قفسه‌بندی یا نصب تابلوهای نقاشی به دیوار است. فراموش نکنید که در صورت امکان از چراغ‌های تزئینی هم در این قسمت بهره بگیرید تا محیط جلوۀ بهتری پیدا کند.

لوازم تزئینی برای دکوراسیون اتاق مدیریت

برای خارج کردن فضای اداری از یک حالت خشک و رسمی استفاده از وسایل تزئینی و دکوراتیو امری بسیار رایج است. شما برای دکوراسیون اتاق مدیریت می‌توانید لوازم متنوعی را به کار بگیرید. علاوه بر تابلوهای نقاشی، لوح‌های تقدیر و قاب عکس چیزهای دیگری هم هستند که به زیباسازی فضا کمک می‌کنند.

وجود گلدان‌ها در محل کار حس طراوت و تازگی را به شما القا می‌کنند. از نظر روان‌شناسی و پزشکی نیز وجود گیاهان تأثیر مستقیمی بر کاهش سطح استرس می‌گذارند و همچنین میزان اکسیژن در محیط اداری را افزایش می‌دهند. به‌غیر از گل‌های طبیعی مجسمه‌ها و تندیس‌ها نیز در زیباسازی هر چه بیشتر محیط تأثیرگذار هستند پس از به‌کارگیری آنها غافل نشوید!

تأثیر رنگ ها در طراحی داخلی اتاق مدیریت

صحبت از رنگ‌ها نیاز به مطلبی جداگانه دارد اما به طور خلاصه می‌توان به نکات کوچکی که اهمیت اساسی در دکوراسیون اتاق مدیریت دارند اشاره کرد. انتخاب هوشمندانه رنگ اتاق مدیریت یک معیار مهم در طراحی داخلی است و نمی‌شود از کنار آن ساده عبور کرد.

ترکیب رنگ سفید

رنگ‌های خنثی از ‌جمله رنگ سفید و استفاده از آنها در دکوراسیون اتاق مدیریت حس آرامش را به افراد انتقال می‌دهد. اما باید بدانید که استفاده بیش از حد از این دسته رنگ‌ها باعث یکنواختی بیش از حد محیط می‌شود. به همین خاطر باید ترکیبی از این رنگ را با رنگ‌های تیره به کار ببرید.

ترکیب رنگ قهوه ای یا شکلاتی

یک رنگ بسیار متداول در بین طراحان قهوه‌ای یا شکلاتی است. این رنگ یک نوع عظمت و شکوه به فضا می‌دهد و کاملاً برازنده اتاق مدیریت است. استفاده از این رنگ برای دیوارها در کنار یک میز مدیریتی چوبی بهترین کیفیت طراحی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترکیب رنگ دفتر کار، مقاله موجود در این سایت را بخوانید.

امیدواریم که مطالعۀ این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. گروه دکوران با تیمی متخصص و حرفه‌ای مجری پروژه های دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق مدیریتی با کارنامه‌ای درخشان در این زمینه همواره بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه کرده است. اگر برای طراحی و تجهیز اتاق مدیریت خود به دنبال طراحان متعهد و زبده هستید همین حالا با کارشناسان ما از طریق کانال‌های ارتباطی درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000