عوامل تاثیرگذار بر قیمت مبلمان اداری

نظر 0 1402/03/27

عوامل تاثیرگذار بر قیمت مبلمان اداری همان فاکتورهایی هستند که بعضاً در هنگام خرید نادیده گرفته می‌شوند. همین موضوع از جمله دلایلی است که گاهی مشتریان این سؤال را مطرح می‌کنند که " چرا قیمت مبلمان اداری بالا رفته است؟ " در این مطلب قصد داریم به شکل مفصل در این مورد بحث کنیم و دلایل افزایش قیمت را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بدهیم. اگر شما نیز قصد تجهیز و دکوراسیون دفتر کارتان را دارید و به دنبال محصولی باکیفیت و قیمت مناسب می‌گردید خواندن این مطلب را از دست ندهید!


چه عواملی بر قیمت مبلمان اداری تاثیر می‌گذارند؟

در ابتدا مروری داشته باشیم بر اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت مبلمان اداری و سپس در ادامه مطلب به شکل جزئی‌تر هرکدام از این فاکتورها را مورد بررسی قرار بدهیم. در حالت کلی 5 عامل کلیدی در تعیین قیمت لوازم اداری نقش دارند. این 5 فاکتور شامل موارد زیر می‌شود:

  • جنس مواد به‌کاررفته در ساخت میز و صندلی اداری
  • ابعاد مبلمان اداری
  • شیوۀ طراحی محصول
  • روش تولید
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

این موارد از جمله مهم‌ترین معیارهایی هستند که بر قیمت نهایی و تمام شده مبلمان اداری اثر می‌گذارند.

جنس مواد به‌کاررفته در تولید مبلمان اداری

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت مبلمان اداری جنس مواد و متریال به‌کاررفته در تولید محصول است. لازم به ذکر نیست که مواد نامرغوب و بی‌کیفیت قیمت پایین‌تری نسبت به متریال درجه یک دارد. همین مسئله یکی از دلایل اصلی ارزانی مبلمان اداری نامرغوب است. در عوض متریال باکیفیت در عین حال که قیمت بالایی دارد، ماندگاری و دوام بالاتری هم دارد. محصولاتی که با مواد اولیه درجه یک تولید می‌شوند می‌توانند برای سال‌های متمادی مورد استفاده قرار بگیرند بدون آنکه دچار فرسایش یا پوسیدگی شوند.

ابعاد مبلمان اداری

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میز و صندلی اداری

مبلمان و تجهیزات اداری شامل دسته‌بندی‌های متعددی می‌شوند که هرکدام در نوع خود ضروری و کاربردی هستند. مهم‌ترین این تجهیزات شامل:

می‌شوند. این تجهیزات در این دسته‌بندی کلی هرکدام زیرمجموعه‌های مختلفی دارند که ابعاد آنها با یکدیگر تفاوت دارد. به‌عنوان مثال وقتی صحبت از میز مدیریتی می‌شود این میزها در مقایسه با میزهای کارمندی ابعاد بزرگ‌تری دارند. بدیهی است که برای تولید محصولاتی با ابعاد بزرگ متریال بیشتری مصرف می‌شود و همین موضوع قیمت نهایی محصول را بالاتر می‌برد.

در مورد پارتیشن اداری موضوع کمی متفاوت است. بسته به شیوۀ طراحی داخلی فضای اداری و همچنین متراژ فضایی که در اختیار دارید ابعاد پارتیشن می‌تواند کم یا زیاد شود. همچنین یراق‌آلات به‌کاررفته برای جداسازی و تفکیک فضا نیز می‌تواند متفاوت باشد.

شیوۀ طراحی محصول

شاید در نگاه اول شیوۀ طراحی و دیزاین محصول آن‌طور که باید یک فاکتور تأثیرگذار در تعیین قیمت محسوب نشود؛ اما واقعیت امر چیز دیگری است. در حقیقت شیوۀ طراحی از دو جهت اهمیت دارد و به همین خاطر تیم طراحی و دیزاین محصول باید به شکلی کاملاً حرفه‌ای طرح‌های خلاقانه را آماده و آنها را پیاده‌سازی کنند. اولین نکته در خصوص طراحی، زیبایی ظاهری و جلوۀ بصری محصول است که بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند. همچنین یک طراحی زیبا و مطلوب پرستیژ کاری شما را بالا می‌برد و یک راه برای جلب اعتماد مشتریان محسوب می‌شود.

از یک بعد دیگر شیوۀ طراحی بر روی نحوۀ استفاده از محصول و سلامتی کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند تأثیر می‌گذارد. طراحی ارگونومیک که امروزه به یک استاندارد رایج در تولید محصولات فیزیکی تبدیل شده است بر روی دو نکته تأکید دارد:

  • سهولت در استفاده
  • حفظ سلامت کاربر

یک طراحی ایده‌آل به گونه‌ای است که این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر به‌راحتی از میز و صندلی و امکانات آنها استفاده کند. همچنین طراحی ارگونومیک سلامت کاربر را در اولویت قرار می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر در ساعات کاری در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد و احساس خستگی نداشته باشد.

روش تولید

قیمت مبلمان اداری

برای تولید مبلمان اداری روش‌های متعددی وجود دارد. ساده‌ترین آنها شاید استفاده از نیروی انسانی و تولید میز با کمک ابزارهای نجاری باشد. در چنین شرایطی هر نیروی کار نیازمند دریافت حقوق است و همین باعث افزایش هزینه‌ها و بالارفتن قیمت نهایی محصول می‌شود. به همین خاطر است که گاهی تولیدات دست‌ساز از محصولات کارخانه قیمت بالاتری دارند.

تولید انبوه در کارخانه این حسن را دارد که توسط دستگاه‌ها و ماشین‌ها انجام می‌شود. نیروی انسانی در چنین شرایطی تنها برای کنترل دستگاه‌ها، جابه‌جایی قطعات، حمل‌ونقل و بسته‌بندی محصولات به کار می‌رود. همین مسئله هزینه‌ها را تا حدودی کاهش می‌دهد تا محصول نهایی با قیمت مقرون‌به‌صرفه به دست مشتری برسد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

درنهایت نکته‌ای که نباید از آن غافل شد وضعیت گارانتی و خدمات پس از فروش محصول است. شرکت‌های معتبر و باسابقه در صنعت مبلمان همواره در تلاش هستند تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنند و به همین خاطر مدت‌زمان گارانتی و خدمات پس از فروش قابل توجهی را پیشنهاد می‌دهند. همین مدت‌زمان گارانتی و خدمات پس از فروش یکی دیگر از مواردی است که بر قیمت نهایی و تمام شده محصول تأثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بلاگ انگلیسی زبان در این زمینه را از این لینک بخوانید.

چرا خرید مبلمان اداری باکیفیت مهم است؟

عوامل موثر بر قیمت تجهیزات اداری

جدای از هزینه‌های مربوط به دکوراسیون و تجهیز فضای اداری نمی‌توان منکر این موضوع شد که وجود مبلمان اداری مناسب در محل کار ضرورت دارد. نیازی به گفتن نیست که بدون میز و صندلی مناسب، کارکردن در محیط اداری غیر ممکن است و اگر بخواهیم بیشترین راندمان را داشته باشیم باید به این موضوع توجه کنیم.

بازار مبلمان و تجهیزات اداری در این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی روبه‌رو شده است. این افزایش قیمت دلایل متعددی دارد؛ اما نباید فراموش کرد که خرید محصولات با قیمت ارزان‌تر و کیفیت پایین‌تر اگرچه در ظاهر هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد؛ اما در درازمدت ضررهای جبران‌ناپذیری را به کسب‌وکار شما وارد می‌کند. پس توصیه می‌شود هیچگاه برای کاهش هزینه‌ها از کیفیت صرف نظر نکنید!

نتیجه گیری

گروه مبلمان اداری دکوران به‌عنوان یکی از برندهای باسابقه و برتر صنعت مبلمان در کشور با تنوع بالای محصولات و کیفیت بی‌نظیر و قیمت مناسب همواره در تلاش است تا بهترین تجهیزات و ادوات اداری را در اختیار مشتریان قرار بدهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره از طریق شماره‌های درج شده در وب‌سایت با کارشناسان ما در تماس باشید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000