گیاهان مناسب محیط اداری

نظر 0 1402/02/24

یکی از آیتم‌هایی که در دکوراسیون اداری و زیباسازی فضای دفتر کار نقش اساسی ایفا می‌کند گیاهان مناسب محیط اداری است. این روزها ساعات کاری تغییرات زیادی داشته است و به‌خصوص پس از شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر، دورکاری و انجام وظایف محوله در منزل بدون نیاز به حضور در محل کار مورد پذیرش اکثریت مردم قرار گرفت.

با این وجود علی‌رغم اینکه کارمندان دیگر مثل گذشته ساعات زیادی را در محل کار سپری نمی‌کنند؛ اما این موضوع به این معنا نیست که دفتر کار شما باید فضایی سرد و بی‌روح داشته باشد. در این مطلب به بررسی تاثیر گل و گیاه در محل کار می‌پردازیم و نکاتی را در مورد دکوراسیون اداری و فضای محل کار به شما یادآوری می‌کنیم. پس اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!


نقش عناصر طبیعی در محل کار

یکی از سؤالاتی که در ابتدای امر مطرح می‌شود این است که وجود گل و گیاه چه تأثیری در روند انجام کارها دارد و اصولاً چرا باید از این المان‌ها برای تزیین محیط اداری استفاده کنیم.

در نظر بگیرید که طبیعت و عناصر طبیعی این قابلیت را دارند که به شما حس سرزندگی و طراوت را القا کنند. این مهم‌ترین دلیلی است که انسان‌ها از دیرباز تاکنون از فراورده‌های چوبی در محل کار و زندگی استفاده می‌کردند. همین موضوع یکی از دلایلی است که حتی در محل کار هم میز اداری از جنس چوب و MDF است.

برای دکوراسیون فضای اداری علاوه بر گل و گیاه می‌توان از پارتیشن ام دی اف هم برای زیباسازی محیط و تفکیک فضا استفاده کرد. اما به غیر از این موارد نمی‌توان منکر تاثیر گل و گیاه در محیط کار شد. به همین جهت در ادامه این مطلب چند مورد از گیاهان مناسب محیط اداری را به شما معرفی خواهیم کرد و با مزایا و معایب این گل‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

گیاهان مناسب محیط اداری و راندمان کاری

گیاهان مناسب محیط اداری

محیط اداری زنده و پویا یکی از عوامل افزایش راندمان کاری است. همان‌طور که شیوۀ طراحی مبلمان اداری و ارگونومی به سلامت کارمندان کمک می‌کند، از طرف دیگر وجود گل و گیاه نیز باعث کاهش میزان استرس کارمندان می‌شود. رنگ سبز همان‌طور که می‌دانید یکی از رنگ‌های آرامش‌بخش است که حتی در ترکیب رنگ فضای اداری هم یکی از رنگ‌های محبوب به شمار می‌رود.

طبق اظهارات مدیر باغ گیاه‌شناسی نیویورک: "وجود گل و گیاه در دفتر کار باعث می‌شود تا میزان استرس کارمندان کاهش پیدا کند و راندمان کاری بالا برود." او همچنین نکتۀ دیگری را گوشزد می‌کند و آن این است که اغلب افراد معیارهای به خصوصی برای انتخاب گیاه مناسب دفتر کار دارند.

از آنجایی که افراد زمان محدودی را در محل کار می‌گذرانند و از طرفی تعطیلات آخر هفته جزو روزهایی است که کسی در محل کار حضور ندارد پس در نتیجه نگهداری و مراقبت از گیاهان مناسب محیط اداری به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. به همین خاطر افرادی که به دنبال گیاه برای محل کار هستند بیشتر گل‌هایی را انتخاب می‌کنند که نیاز به نور و آبیاری کمتری دارند. این نوع گیاهان مناسب‌ترین و ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. در این لینک می‌توانید توضیحات تکمیلی در خصوص این نوع گیاهان را بخوانید.

بهترین گیاهان مناسب محیط اداری

گیاهان مناسب محیط کار

بنفشه آفریقایی

تاثیر گل و گیاه در محیط اداری

یک گل طبیعی برای میز کار است که یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای نگهداری در یک آپارتمان یا دفتر کار است. بنفشه آفریقایی نیاز چندانی به نور مستقیم خورشید ندارد و یک پنجره رو به شمال یا شرق یا یک لامپ فلورسنت برای تأمین نور مورد نیاز آن کافی است. از آنجایی که این گیاه گلبرگ‌های کوچکی دارد حتی در کوچک‌ترین فضاهای کاری هم می‌توانید از یک گلدان بنفشه آفریقایی استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که بنفشه آفریقایی نسبت به آبیاری برگ‌ها بسیار حساس است و در حین آبیاری به هیچ عنوان نباید برگ‌ها خیس شوند! همچنین باید به این نکته توجه کنید که این گیاه به آبیاری زیاد و خشکی زیاد حساس است و باید تعادل در آبیاری آن حتماً رعایت شود.

گیاه بامبو؛ از گل های رومیزی طبیعی

گل رومیزی دفتر کار

گیاه بامبو که بهترین نوع آن در چین و هند یافت می‌شود یکی از گیاهان محبوب برای نگهداری در محل کار محسوب می‌شود. بامبو نمادی از خوش‌شانسی است و از این جهت به‌نوعی باعث بهبود روحیۀ شما در محل کار می‌شود.

گیاه بامبو به نور زیاد احتیاج ندارد و اساساً برای اتاقک‌ها و فضاهای کوچک بسیار مناسب است. در فنگ شویی که در مطلب " چیدمان میز کار براساس فنگ شویی " به آن اشاره کردیم این گیاه جایگاه ویژه و بسیار خاصی دارد. اگر هر هفته یکبار یا هر ده روز یکبار به آن آب بدهید برای نگهداری آن کفایت می‌کند.

پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی

پیچک‌های انگلیسی این خاصیت را دارند که می‌توانند خطوط ساده و سخت موجود در دکور و میزهای اداری را نرم‌تر کنند. اگر می‌خواهید یک اثر هنری زنده خلق کنید بهتر است پیچک‌ها را پس از آنکه به‌خوبی رشد کردند از میله‌ها یا چراغ‌های مطالعه آویزان کنید. به این ترتیب فضایی را خلق خواهید کرد که متفاوت و در عین حال بسیار پویا و زنده است.

آلوئه ورا؛ از بهترین گیاهان مناسب محیط اداری

گل رومیزی طبیعی

بدون شک باید در این لیست به آلوئه ورا اشاره کنیم. این گیاه بسیار جذاب و در عین حال مفید اخیراً به یکی از محبوب ترین گل های خانگی و اداری تبدیل شده است. اگر قصد نگهداری از آلوئه ورا در محل کارتان را دارید تنها باید به این نکته توجه کنید که این گیاه به نور زیادی احتیاج دارد. چنانچه در محل کار شما از پارتیشن شیشه ای به جای ام دی اف استفاده می‌شود پس آلوئه ورا برای شما مناسب است.

کاکاتوس؛ گیاهی مناسب منازل و محل کار

گیاه کاکتوس

در لیست گیاهانی که برای محل کار مناسب هستند نمی‌شود از کاکتوس چشم‌پوشی کرد. این گیاه به دلایل مختلفی در مقایسه با بقیه موارد ذکر شده در این مطلب مناسب است. مهم‌ترین مزیت کاکتوس این است که رشد آن به کندی انجام می‌شود و درنتیجه نیازی نیست تا برای نگهداری از آن به فکر یک فضای بزرگ باشید. گیاه کاکتوس به آبیاری کمی احتیاج دارد اما در عوض باید به طور مرتب در معرض نور خورشید قرار بگیرد. دو مدل بسیار محبوب آن شامل کاکتوس‌های بیابانی و جنگلی می‌شود. نوع بیابانی همانی است که خارهای زیادی دارد اما کاکتوس‌های جنگلی حالت آبدارتری دارند.

سخن پایانی

امیدواریم که خواندن این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. در این بلاگ سعی کردیم تا شما را با چند مورد از بهترین گیاهان مناسب برای محیط کار آشنا کنیم تا فضایی زنده و پویا در اداره ایجاد کنید. گروه مبلمان اداری دکوران به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر و باسابقه در حوزه صنعت مبلمان و دکوراسیون اداری در تمامی مراحل طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های دکور و تجهیز محل کار همراه شما خواهد بود. چنانچه در این زمینه به راهنمایی بیشتری احتیاج دارید با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در وب‌سایت تماس حاصل فرمایید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000