پارتیشن شیشه ای طرح دار و مزیت های آن

نظر 0 1401/04/07

پارتیشن شیشه ای طرح دار یک مدل پارتیشن اداری است که برای جداسازی فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزیت‌های خاص خودش را دارد. به طور کلی این گروه از دیواره های جداکننده یک محیط باز و روشن را ایجاد می‌کنند و انعطاف‌پذیری آنها در مقایسه با دیگر مدل‌ها بالاتر است. برخی از مزایای این مدل پارتیشن باعث شده تا برای محل‌هایی مثل بیمارستان‌ها، کتابخانه و رستوران بسیار ایده‌آل باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های این مدل تقسیم کننده های فضا بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

زیبایی بیشتر محیط با پارتیشن شیشه ای طرح دار

مزیت پارتیشن شیشه ای طرح دار

در نگاه اول چیزی که بیش از بقیه به چشم می‌آید زیبایی و ظاهر متمایز پارتیشن شیشه ای طرح دار است. طرح‌های حک شده بر روی پنل‌ها به ویژه برای سالن انتظار، بخش ورودی ساختمان و راهروها بسیار مناسب هستند. این حکاکی‌ها ممکن است طرح‌های بصری خاصی باشند که با هدف زیباسازی محیط انجام شده‌اند و یا شاید لوگوی یک شرکت را به نمایش بگذارند و اهداف تبلیغاتی را دنبال کنند.

حفظ حریم خصوصی

پارتیشن طرح دار

پیش از این در سایر مقالات وبلاگ راجع به اهمیت حفظ حریم خصوصی و رابطۀ آن با راندمان صحبت کردیم. اما از بعد دیگری نیز این کار ضرورت دارد. یک رستوران یا کافی‌شاپ را در نظر بگیرید. در این فضا افراد بیشتر به دنبال محلی راحت هستند که در آن یک وعدۀ غذایی را در آرامش صرف کنند و از یک دورهمی دوستانه لذت ببرند. وجود پارتیشن شیشه ای طرح دار در چنین مکانی کمک می‌کند تا یک فضای راحت ایجاد شود.

مثال دیگر فضای یک کتابخانه است. در اینجا وجود دیوارهای جداکننده با طراحی خاص یا حتی شیشه مات تأثیر خودش را به شکل دیگری نشان می‌دهد. سالن مطالعه جایی است که در آن افراد باید تمرکز کافی برای خواندن کتاب داشته باشند. وجود پنل های شیشه ای طرح دار و مات از یک طرف به جهت عایق بودن صدا مفید خواهد بود و از طرفی با محدود کردن دید افراد به افزایش تمرکز کمک می‌کند.

برای کلینیک‌های درمانی و بیمارستان‌ها نیز حفظ حریم خصوصی بیمار یک امر ضروری است. این حریم خصوصی به بیماران کمک می‌کند تا در دوران نقاهت احساس راحتی بیشتری داشته باشند. یک جایگزین دیگر برای پنل های طرح دار، پرده‌های کرکره‌ای و پارتیشن های هوشمند هستند.

بهبود ارتباط در محل کار و صرفه جویی در زمان

پنل شیشه ای طرح دار

یکی از چالش‌هایی که در محل کار وجود دارد ایجاد تعادل بین حریم خصوصی کارمندان و فضای مشترک کاری است. با نصب پارتیشن های طرح دار یا دارای شیشه مات این تعادل در محل کار به‌خوبی ایجاد می‌شود. بخشی از پنل که حالت مات دارد دید کاربر را محدود می‌کند و فضایی خصوصی را به وجود می‌آورد. از طرف دیگر قسمت دارای شیشه شفاف باعث سهولت ارتباط همکاران با یکدیگر می‌شود. به این ترتیب لازم نیست که اعضای تیم برای کارهای جزئی مدام جابه‌جا شوند و این امر موجب صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود.

تطبیق پذیری پارتیشن شیشه ای طرح دار

پارتیشن شیشه مات

شیشه های مات حالتی خنثی دارند و به همین دلیل با هر طیف رنگی و هر سبک دکوراسیونی تطبیق پیدا می‌کنند. فرقی نمی‌کند که بخواهید طراحی داخلی فضای اداری را به طور کامل تغییر بدهید یا فقط به دنبال تغییرات جزئی باشید، در هر صورت این مدل پارتیشن ها انعطاف پذیری بالایی از خود نشان می‌دهند. از طرفی ممکن است با در نظر گرفتن مسائل زیبایی شناختی، نیازهای کسب‌وکار و یا کاربرد خاص فضا لازم باشد که هر بخش به شکل متفاوتی طراحی شود.

مثال بیمارستان را در نظر بگیرید. در این فضای خاص بیماران از یک طرف به فضایی تفکیک شده احتیاج دارند و از طرف دیگر برای بهبود روحیه آنها باید ارتباطی با فضای بیرونی برقرار شود. شاید برخی از بیماران نتوانند جابه‌جا شوند و یا نزدیک پنجره بایستند. در این شرایط نصب پارتیشن شیشه ای بسیار سودمند خواهد بود. شما می‌توانید فضای خصوصی را با پرده‌های کرکره‌ای، شیشه های رنگی، مات و یا طرح دار ایجاد کنید و در عین حال این فرصت را به بیماران بدهید که به فضای بیرون و محیط باز دید کاملی داشته باشند. با این روش حتی پزشک‌ها نیز آزادی عمل بیشتری خواهند داشت و بهتر می‌توانند به وضعیت بیماران رسیدگی کنند.

فیلتر نور طبیعی

پارتیشن شیشه مات

یک مزیت دیگر که برای پارتیشن شیشه ای طرح دار می‌توان نام برد این است که آنها به نوعی یک فیلتر نور ایجاد می‌کنند. چیزی شبیه به کاری که عینک‌های آفتابی برای چشم‌ها انجام می‌دهند. در این شکی نیست که وجود نور طبیعی در محل کار فواید زیادی دارد اما از یک مشکل بزرگ نمی‌شود چشم‌پوشی کرد. اشعه‌های مضر UV در صورتی که به شکل مستقیم وارد فضا شوند در دراز مدت اثرات منفی خودشان را نشان خواهند داد.

اگر برای مدت طولانی اشعه‌های UV به مبلمان اداری و سایر وسایل بتابند به مرور باعث فرسایش آنها می‌شوند. فرسایش به شکل‌های مختلفی خودش را نشان می‌دهد و ممکن است شامل رنگ‌پریدگی و یا تغییر فرم باشد. در اینجا پارتیشن های شیشه ای مات یا رنگی مانع از ورود اشعه‌های مضر به محیط داخلی شده و هم‌زمان به نور طبیعی اجازۀ ورود می‌دهند.

شما می‌توانید جهت سفارش پارتیشن شیشه ای با شماره‌های درج شده در سایت گروه مبلمان اداری دکوران تماس حاصل فرمایید. کارشناسان واحد فروش و بخش قراردادها آمادۀ ارائه راهنمایی‌های لازم به شما هستند. تیم ما با ده‌ها سال تجربه در زمینه تولید مبلمان اداری همواره بهترین‌ها را به مشتریان عرضه کرده است. لبخند رضایت شما پاداشی به بیش از هشت دهه تلاش ماست!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000