طراحی داخلی اتاق هتل

نظر 0 1401/05/25

در فصل تابستان یا ایام تعطیل، طبیعی است که مسافرت‌ها افزایش پیدا می‌کند. با افزایش سفرها تقاضا برای رزرو اتاق هتل نیز بیشتر می‌شود و مسافران مختلف با سلیقه‌های متفاوت، اتاق‌های هتل متفاوتی را انتخاب می‌کنند. طراحی داخلی اتاق هتل ها هرکدام شکل خاص خود را دارد. برخی از مسافران اتاق های هتل با طراحی منحصر به فرد و خاص را می پسندند. عده‌ای دیگر نیز به دنبال طراحی‌های غیرمعمول هستند که برای عکس‌های اینستاگرام و معرفی جاذبه‌های گردشگری مناسب باشد. از طرف دیگر بسیاری از توریست‌های خارجی خواهان هتل‌های لوکس هستند.

هزینهٔ اتاق هتل‌ها با یکدیگر تفاوت دارد اما وجه مشترک هر هتلی، عملکرد آن است. طراحی بی‌نقص تنها به اتاق‌ها ختم نمی‌شود بلکه طراحی دکوراسیون داخلی و تجهیزات هتلی در جذب مسافران نقش به سزایی دارد. در این مقاله به بررسی  چگونگی طراحی داخلی اتاق هتل با توجه به استانداردهای موجود و طراحی‌های به‌روز و همچنین نیاز مسافران می‌پردازیم.


نورپردازی در طراحی داخلی اتاق هتل

طراحی داخلی اتاق های هتل

نور در طراحی داخلی نقش کلیدی را دارد. نورپردازی مناسب در حال و هوای افراد تأثیر می‌گذارد. شیوۀ نورپردازی در طراحی اتاق هتل باید به‌گونه‌ای باشد که باعث آرامش افراد شود.

پیش از هر چیز کلید چراغ‌ها باید در دسترس باشند. اگر مسافران نتوانند کلید را پیدا کنند آرامش آن‌ها از بین می‌رود. یک سوئیچ چند طرفه در کنار تخت که همهٔ چراغ‌ها را در یک حرکت خاموش می‌کند بسیار مهم است. چراغ‌های مطالعه کنار تخت نیز باید دارای کلیدهای جداگانه باشند تا افراد در استفاده از آن‌ها دچار مشکل نشوند.

از نورپردازی باید به شکل مؤثری استفاده شود. به عنوان مثال میز پذیرایی را نباید در گوشهٔ تاریک و کم‌ارتفاع قرارداد. باید آن را در جایی قرار بدهید که نور خوبی داشته باشد. چیدمان میز پذیرایی باید به گونه‌ایی باشد که مهمان کتری یا دستگاه قهوه را به‌راحتی بتواند روشن کند بدون اینکه مجبور باشد چیدمان را تغییر دهد.

حمام

طراحی حمام اتاق هتل

در طراحی داخلی توجه به جزئیات از اهمیت زیادی برخوردار است و مشتریان به‌خوبی متوجه آن می‌شوند. رعایت جزئیات در حمام  نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از جزئیاتی که باید به آن توجه کنید تعداد قلاب در حمام است. شاید خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید ولی قلاب کافی برای حوله و روپوش در حمام یکی از نکات ریزی است که نباید از آن غافل شد. شیردوش حمام نیز باید به گونه باشد که کارکردن با آن ساده باشد و مسافران از کار با آن کلافه نشوند. از هتل‌های چند ستاره انتظار می‌رود در طراحی داخلی از بهترین امکانات استفاده کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که طراحی زیبا اگرچه که فوق‌العاده است، اما هرگز نباید عملکرد را نادیده گرفت.

لوازم بهداشتی با بوی شیرین همیشه لذت‌بخش است درست همان‌طور که از عملکرد یک هتل پنج‌ستاره انتظار می‌رود. اما برای هتل‌های ارزان‌قیمت استفاده از لوازم ساده اولویت دارد.

توجه به موقعیت سوکت ها

در بعضی از هتل‌ها موقعیت سوکت‌ها در اتاق‌ها بسیار ضعیف است و همین طراحی نادرست در اتاق هتل باعث نارضایتی بسیاری از مسافران می‌شود. به‌عنوان‌مثال بیشتر خانم‌ها دوست دارند جلوی آینه با نور مناسب بنشینند و از سشوار استفاده کنند. چنین چیزی زمانی امکان‌پذیر است که سوکت نزدیک آینه و میز باشد.

در طراحی داخلی اتاق هتل باید به محل پریز برق نیز توجه کنید. این روزها همۀ ما حداقل به یک پورت USB و یا سوکت پریز برق برای شارژ تلفن خود در کنار تخت نیاز داریم. آنتن‌دهی مناسب وای‌فای رایگان نیز در اتاق‌ها ضروری است.

استند چمدان

استند چمدان یکی از تجهیزاتی است که خیلی از هتل‌داران به آن توجه نمی‌کنند. قطعاً بازکردن چمدان بر روی استند خیلی راحت‌تر و منظم‌تر است و برای راحتی مسافران حتماً باید به آن توجه شود.

طراحی داخلی اتاق هتل با تختخواب مناسب

دکوراسیون داخلی اتاق هتل

هدف اصلی اتاق هتل، کمک به خواب راحت مسافران است. به‌عنوان مثال یک تختخواب با سایز و تشک مناسب، به همراه بالشت نرم و ملحفه نخی تمیز می‌تواند خواب راحت مسافران را تضمین کند. اما راحتی تنها به تخت‌خواب ختم نمی‌شود و در طراحی اتاق هتل باید به تهویهٔ مناسب هوا و سر و صدا نیز توجه شود. به‌عنوان مثال پنجره‌های دوجداره و انتخاب درست  پرده‌ها نقش مهمی در آسایش مسافران دارد.

داشتن یک دکوراسیون مناسب

دکور اتاق هتل

چیدمان درست وسایل در طراحی اتاق هتل یکی از فاکتورهای اصلی است. یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق هتل استفادۀ زیاد از گل و گیاه است. بسیاری از مهمانان وجود گلدان‌های زیاد در اتاق را نمی‌پسندند.

استفادۀ دقیق از بهترین رنگ‌ها در دکور اتاق هتل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌عنوان مثال انتخاب رنگ‌های خنثی در رنگ مبلمان و وسایل می‌تواند باعث زیبایی دکوراسیون شود. در حقیقت هنگام دکوراسیون اتاق هتل باید بیشتر به دنبال یک ظرافت ماندگار باشید.

فضا

فضا را خنثی نگه دارید. اتاق‌های مهمان باید مکانی برای آرامش باشند. از پنجره‌ها استفاده کنید و اگر در حال بازسازی هستید حتماً این مورد را در دکوراسیون اتاق هتل در نظر بگیرید.

لوازم جانبی و اشیا دکوراتیو

لوازم جانبی و اشیا دکوراتیو در زیبا سازی و دکوراسیون اتاق هتل نقش مهمی ایفا می‌کند و نباید آن را فراموش کرد. وجود کتاب‌ و آخرین نسخه‌های مجلات در کنار میز قهوه‌خوری فرصتی برای گفتگو را فراهم می‌کند.

یک قفسه نوشیدنی دکوراسیون اتاق هتل را زیباتر می‌کند. همچنین می‌توانید نقشه جغرافیایی منطقهٔ را به دیوار آویزان کنید تا مهمانان در سفر به‌راحتی مسیر خود را انتخاب کنند.

اگر به دنبال طراحان داخلی حرفه‌ای هستید تا به شما در فرایند دکوراسیون اتاق هتل و یا بهبود طراحی داخلی هتل کمک کنند گروه دکوران با تیمی متخصص و مجرب در زمینۀ طراحی داخلی هتل یکی از شرکت‌های با سابقه این حوزه به شمار می‌رود. ما به شما کمک می‌کنیم دکوراسیون داخلی اتاق هتل را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق کانال‌های ارتباطی درج شده در سایت تماس بگیرید.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000