طراحی سالن اجتماعات مسکونی

نظر 0 1402/12/07

گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی و ساخت ساختمان‌های بلند یکی از ویژگی‌های زندگی امروزی شده است. یکی از بخش‌های آپارتمان‌های بزرگ سالن اجتماعات است. این سالن کاربردهای زیادی مثل برگزاری جشن‌، دورهمی و... دارد. طراحی سالن اجتماعات مسکونی یکی از بخش‌های مهم معماری داخلی است. برای این کار می‌توانید از مهندس معمار کمک بگیرید و تجهیزات و لوازم موردنیاز برای سالن را خریداری کنید.

سالن اجتماعات مسکونی چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای طراحی سالن اجتماعات مسکونی به نکاتی مثل ابعاد، طراحی داخلی و تجهیزات باید توجه کرد. اغلب ساختمان‌های امروزی سالن اجتماعات دارند که باعث بالا رفتن ارزش ساختمان و قیمت آن می‌شود.

یکی از کاربردهای سالن اجتماعات برگزاری جشن، مهمانی و مراسم مذهبی است. همچنین می‌توان سالن را برای برگزاری همایش‌ها و جلسات در اختیار ادارات و سازمان‌ها قرار داده و درآمد آن را بین ساکنین تقسیم کرد. البته همه این فعالیت‌ها باید با رضایت همه ساکنین انجام شود.

طراحی سالن اجتماعات باید مهندسی‌شده باشد و محل قرارگیری آن روی نقشه ساحتمان مشخص شود. بعد از اتمام کار ساخت نوبت به طراحی داخلی و نصب تجهیزات لازم می‌شود. سالن اجتماعات باید تجهیزات و امکانات زیر را داشته باشد:

  • تجهیزات سرمایشی و گرمایشی
  • نورپردازی مناسب
  • تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی
  • درب ورود و خروج
  • میز و صندلی به تعداد لازم
  • پوشش کف و دیوار مناسب
  • تهویه مناسب
  • طراحی نمای ظاهری و استفاده از رنگ یا کاغذدیواری
  • تجهیزات صوتی و تصویری

اجرای دکوراسیون داخلی سالن اجتماعات

طراحی سالن اجتماعات مسکونی

مراحل طراحی و ساخت سالن اجتماعات مسکونی توسط مهندس ساختمان انجام می‌شود. بعدازاین مرحله نوبت به طراحی داخلی سالن می‌رسد که بهتر است با کمک مهندس معمار انجام شود.

یکی از مهم‌ترین مراحل دکوراسیون داخلی، خرید میز، صندلی، پیشخوان و دیگر وسایل لازم برای سالن است.

خرید کانتر یا پیشخوان برای سالن اجتماعات

یکی از تجهیزات لازم برای سالن اجتماعات مسکونی کانتر یا میز پیشخوان است. اگر سالن در طبقه همکف و مجاورت آسانسور قرار دارد به کانتر نیاز است.

کانتر یا پیشخوان محل مراجعه افرادی است که به ساختمان وارد می‌شوند. اغلب سرایدار، لابی من یا نگهبان ساختمان در پشت کانتر یا پیشخوان قرار می‌گیرد. این فرد موظف است ورودی و خروجی افراد غیر ساکن را کنترل کرده و مهمان‌ها را به داخل هدایت کند؛ بنابراین وجود کانتر لازم و ضروری است.

مجموعه دکوران با سابقه طولانی در تولید انواع مبلمان اداری، مدل‌های تنوعی از پیشخوان را تولید کرده است.

برای خرید میز پیشخوان سالن اجتماعات به چه نکاتی باید توجه شود؟

طراحی سالن اجتماعات مسکونی

میز پیشخوان یا کانتر در سالن اجتماعات و ورودی ساختمان قرار دارد. طراحی زیبا و چشم‌نواز باعث میزبانی مناسب شما از مهمانان شده و طراحی داخلی ساختمان را ارتقا می‌دهد. میز استاندارد باعث راحتی هر چه بیشتر نگهبان ساختمان شده و برای استقرار طولانی‌مدت مناسب است.

وجود چند قفسه و طبقه در قسمت پشت کانتر مانع از گونه بی‌نظمی و آشفتگی در نمای ظاهری می‌شود. همچنین می‌توانید تلفن و دیگر تجهیزات لازم را در طبقات آن قرار دهید. ارتفاع پیشخوان هم مهم است. ارتفاع مناسب و استاندارد باعث راحتی هر چه بیشتر برای استفاده از آن می‌شود.

مبلمان راحتی یکی از ارکان اصلی سالن اجتماعات

یکی از دلایل طراحی سالن اجتماعات مجتمع مسکونی، استفاده از آن به‌عنوان سالن انتظار است. ازآنجایی‌که مراجعه به ساختمان‌های پرجمعیت زیاد است وجود فضایی به‌عنوان سالن انتظار بسیار مهم است.

به‌عبارت‌دیگر سالن اجتماعات برای نشستن مراجعان و افراد طراحی می‌شود؛ بنابراین وجود چند مبل راحتی برای سالن ضروری است.

استفاده از مبلمان راحتی یا فلزی به‌تناسب تعداد مهمان‌ها می‌تواند برای این فضا مناسب باشد. در کنار مبلمان استفاده از میز عسلی، میز مبل، تابلوهای دکوراتیو و ... برای زیبایی هر چه بیشتر سالن اجتماعات توصیه می‌شود. در صورت لزوم می‌توانید از درآور و قفسه هم برای قرار دادن تجهیزات سالن استفاده کنید.

میز و صندلی از تجهیزات ضروری برای سالن اجتماعات

دکوراسیون سالن اجتماعات مسکونی در ساختمان‌های بزرگ و لوکس فضای بزرگ‌تر و مهم‌تری دارد. وجود سالن مجزا از لابی و ورودی ساختمان نیاز به طراحی بیشتر و خرید میز و صندلی دارد.

برای برگزاری مراسمات و جشن‌ها نیاز به خرید صندلی اداری یا میز و صندلی مهمانی دارید. میز و صندلی‌ها باید متناسب با فضای و محل استقرار آن‌ها خریداری شود. اگر قصد استفاده از میز اداری برای برگزاری کنفرانس را دارید بهتر صندلی‌ها را به‌صورت سالن همایش خریداری کرده و در سالن استفاده کنید.

رعایت خط دید بسیار مهم است. صندلی‌ها باید با شیب مناسب و در موقعیتی قرار گیرند که به‌خوبی به فضای سالن دید داشته باشند.

سالن اجتماعات آپارتمان درصورتی‌که طراحی نشود ممکن است بلااستفاده رهاشده و تبدیل به انباری شود. در این صورت همه ساکنین حق استفاده از آن به‌صورت مشترک را دارند.

این در حالی است که مدیران ساختمان‌های لوکس فرصت استفاده از سالن اجتماعات ساختمان را از دست نداده و برای طراحی داخلی آن اقدام می‌کنند. این سالن علاوه بر استفاده ساکنان به‌عنوان منبع درآمد نیز کاربرد دارد.

تجهیزات نورپردازی و تهویه سالن اجتماعات

طراحی سالن اجتماعات مسکونی

طراحی سالن اجتماعات مسکونی شامل خرید وسایل سرمایش، گرمایش و تهویه نیز می‌شود. ضمن اینکه برای برگزاری جلسات نیاز به سیستم صوتی مناسب نیز دارید. هزینه نگهداری و تجهیز سالن به عهده تمامی ساکنین است و همه باید مشارکت داشته باشند.

نورپردازی نیز مهم است. برای طراحی نورپردازی مناسب می‌توانید از طراح داخلی کمک بگیرید. خرید سیستم تصویری برای سالن‌های بزرگ هم لازم است. اگر در سالن، همایش‌های بزرگ و رسمی برگزار می‌شود نیاز به سیستم تصویری مناسب و پیشرفته دارید.

می‌توان گفت هر چه سالن اجتماعات فضای بیشتری داشته باشد طراحی آن نیاز به وقت و هزینه بیشتری دارد.

کف‌پوش سالن هم ضروری است. پارکت، سرامیک یا انواع دیگر کف‌پوش را می‌توان برای سالن اجتماعات انتخاب کرد. توجه به دوام و تمیزکاری آسان از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

چنانچه سالن اجتماعات ساختمان بدون استفاده رهاشده است برای تجهیز سالن کنفرانس و راه‌اندازی آن می‌توانید با شرکت دکوران تماس بگیرید.

کلام پایانی

طراحی سالن اجتماعات مسکونی نیاز به خرید تجهیزات لازم دارد. شرکت دکوران یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه است که تجهیزاتی مثل مبلمان راحتی، صندلی‌های مخصوص سالن اجتماعات و کانتر یا پیشخوان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این محصولات از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و شامل خدمات پس از فروش نیز می‌شود. برای خرید و نصب این تجهیزات می‌توانید با گروه مبلمان اداری دکوران تماس بگیرید.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000