راهنمای خرید میز کامپیوتر

نظر 0 1401/04/14

رایانه‌ها امروز دیگر به یک ابزار ضروری برای تمامی کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند. پس از آنجایی که از آنها زیاد استفاده می‌شود باید میز کامپیوتر مناسب برای کار با این ابزار را نیز تهیه کرد. در راهنمای خرید میز کامپیوتر قصد داریم مشخصات میز کامپیوتر استاندارد را برای شما شرح بدهیم تا در هنگام خرید بتوانید محصولی را تهیه کنید که بهترین کیفیت و عملکرد را دارد. با ما همراه شوید تا در این مورد بیشتر بدانید!

راهنمای خرید میز کامپیوتر استاندارد

میز کامپیوتر استاندارد

تجربه نشان داده که وجود میز مخصوص رایانه در دفتر کار به جای مدل‌های کلاسیک می‌تواند بهره‌وری کارمندان را افزایش دهد. به‌علاوه امروزه حداقل یک دستگاه رایانه شخصی در هر خانه‌ای یافت می‌شود. دانش آموزان و کارمندانی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند نیز به یک میز کامپیوتر استاندارد احتیاج دارند. پس بیایید قبل از هر چیز در راهنمای خرید میز کامپیوتر نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید یک میز استاندارد دارا باشد.

ارتفاع مناسب

پیش از هر چیز داشتن ارتفاع مناسب است که اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که شما باید برای چندین ساعت به شکل مداوم از کامپیوتر استفاده کنید. (این موضوع هم برای کارمندان و هم برای دانش‌آموزان صدق می‌کند). اگر ارتفاع استاندارد نباشد باعث بدن درد، خستگی و بروز مشکل در ستون فقرات می‌شود و در درازمدت عوارض سنگین‌تری به دنبال خواهد داشت. ارتفاع مناسب برای میز 74 سانتیمتر است. در حین کار با رایانه باید پاهای شما بتواند زمین را لمس کند. محل قرارگیری دست‌ها نیز مهم است. دست‌های شما باید مماس بر سطح میز باشد و هیچ فشاری به مچ‌ها وارد نشود. بازوهای شما در حین کار با کامپیوتر باید یک زاویه 90 درجه با ساعد دست ایجاد کند. فاصله ایده‌آل شما از کامپیوتر نیز باید حدود 50 سانتیمتر باشد.

عمق میز کامپیوتر استاندارد

یک موضوع دیگر که باید در راهنمای خرید میز کامپیوتر به آن اشاره کنیم موضوع عمق است. اما عمق چه معنایی دارد؟ در قسمت پایین میز باید فضای کافی وجود داشته باشد تا پاهای شما در وضعیت راحتی قرار بگیرد. این موضوع به‌خصوص اگر قدبلند باشید اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

سطح میز

مهم‌ترین توصیه در این زمینه این است که بزرگ‌ترین میز ممکن را انتخاب کنید. میز کامپیوتر کوچک را تنها برای زمانی در نظر بگیرید که فضای محدودی در اختیار دارید و می‌خواهید از آن حداکثر بهره را ببرید. این کار چند دلیل دارد. اول اینکه ممکن است بخواهید از مانیتورهای بزرگ یا دو مانیتور استفاده کنید و برای این منظور باید فضای کافی در اختیار شما قرار بگیرد. دوم اینکه وسایل و ابزارهای الکترونیکی مانند حافظه‌های جانبی، سی دی، شارژر، گوشی موبایل و امثالهم اغلب نزدیک شما، روی سطح میز، قرار می‌گیرند. به همین جهت باید فضای کافی برای قرارگیری این وسایل وجود داشته باشد.

سوم اینکه میزهای کامپیوتر به‌خصوص در منازل یک کاربرد دوگانه دارند و به‌نوعی یک میز تحریر هم محسوب می‌شوند. با توجه به این نکته باید فضایی را هم برای قرارگیری لوازم‌تحریر، کتاب و دفتر و جزوه‌های دانش‌آموزان نیز در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: میز ارگونومیک اداری

نکات مهم و قابل توجه در راهنمای خرید میز کامپیوتر

راهنمای خرید میز رایانه

به غیر از فاکتورهای کلی که در انواع میز کامپیوتر دیده می‌شود برخی امکانات دیگر نیز هستند که وجود آنها می‌تواند بسیار مفید باشد. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

سیستم مدیریت کابل

یک مشکل که در تمامی رایانه‌های شخصی به چشم می‌خورد وجود سیم‌های طولانی و کابل‌های زیاد است. برای غلبه بر این مشکل سعی کنید میزی تهیه کنید که دارای سیستم مدیریت کابل باشد و به نوعی دسته‌های سیم را پنهان کند. برای این منظور اغلب سوراخ‌هایی در قسمت‌های مختلف میز کامپیوتر تعبیه می‌شود که از بین آنها سیم‌ها عبور می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا فضا مرتب و منظم باقی بماند و زیباتر به نظر برسد.

ریل کیبورد و موس

وجود ریل کیبورد و موس کمک می‌کند تا در حین کار با کامپیوتر احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در هنگام خرید میز کامپیوتر به این نکته توجه کنید که ریل‌ها از کیفیت بالایی برخوردار و هنگامی‌که به آنها تکیه می‌دهید قدرت تحمل وزن دست‌ها را داشته باشند.

کمد و کشو

همان‌طور که گفتیم میزهای مخصوص رایانه گاهی به‌عنوان میز تحریر و میز مطالعه هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. با در نظر گرفتن این موضوع بهتر است تا جایی که امکان دارد میزی تهیه کنید که دارای تعداد کافی کشو، کمد و قفسه باشد. این کمدها و کشوها محل مناسبی برای نگهداری وسایل، لوازم‌تحریر، کتاب‌ها و پوشه‌های مدارک هستند.

راهنمای خرید میز کامپیوتر و آشنایی با انواع مختلف آن

انواع میز کامپیوتر

میزها از نظر ظاهری نیز به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که بسته به نیازتان می‌توانید آنها را تهیه کنید. شکل مستطیل رایج‌ترین شکل ظاهری میز است که می‌توانید از آن در تمامی فضاها با هر متراژی استفاده کنید. این مدل به دلیل همین انعطاف‌پذیری بالا و سادگی بسیار محبوب است.

میزهای L شکل مدل دیگری هستند که محبوبیت بالایی دارند. این گروه از میزها دقیقاً همان‌هایی هستند که به‌عنوان میز تحریر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بخش الحاقی یا همان L یک فضای اضافه در اختیار شما می‌گذارد که بر روی آن می‌توانید یادداشت بنویسید یا مشغول مطالعۀ کتاب شوید.

مدل U که تنها برای فضاهای بزرگ مناسب است چون ابعاد بزرگی دارد. این مدل با اینکه فضای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد اما جذابیت چندانی ندارد؛ به این خاطر که در حین کار با آن احساس می‌کنید در محاصرۀ ابزارها و وسایل مختلف قرار دارید.

نوع ماژولار در بین شکل‌های مختلف میز بالاترین انعطاف را دارد. این میزها قابلیت تغییر ابعاد را دارند و در برخی از مدل‌ها به‌واسطهٔ داشتن پایه‌های چرخ‌دار می‌توانید هر زمان که بخواهید آنها را جابه‌جا کنید.

متریال مورد استفاده

میز رایانه

در نهایت باید به متریال و مواد اولیه برای تولید میز اشاره کنیم که اهمیت بالایی دارد. متریالی که اکثر کارخانه های تولید مبلمان اداری و خانگی برای ساخت این میزها استفاده می‌کنند ورق های MDF است. گزینه‌های دیگر فلز، شیشه و پلاستیک هستند.

اگر به دنبال گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه هستید میز کامپیوتر MDF بهتر از مدل‌های دیگر است. علاوه بر آن میزهای MDF مقاومت بالایی دارند و زیبایی ظاهری آنها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. شیشه نیز مادۀ دیگری است که برای تولید یک میز کامپیوتر مدرن و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام انتخاب میزهای شیشه‌ای یک نکته را حتماً در نظر بگیرید و آن مقاومت و کیفیت صفحات شیشه‌ای است. در انتها باید به فلز اشاره کنیم که به غیر از مقاومت بالا، زیبایی منحصربه‌فرد و خاص خود را دارند.

امیدواریم با خواندن این مطلب بهتر بتوانید میز کامپیوتر خانگی جدیدتان را انتخاب کنید. نظرات خودتان راجع به این مطلب را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. گروه مبلمان اداری دکوران تولید کننده انواع میزهای اداری و خانگی با تنوع بالای محصولات آماده است تا در تمامی مراحل تجهیز و دکوراسیون دفتر کارتان همراه شما باشد. از صفحه محصولات ما دیدن کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید!

سوالات متداول

یک میز کامپیوتر مناسب باید دارای ریل کیبورد و محل قرارگیری کیس و تهویه هوا باشد و همچنین از نظر ابعادی استاندارد باشد.
گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه از برندهای برتر مبلمان اداری کشور است که به شما کمک میکند بهترین و مناسب ترین میز کامپیوتر را تهیه کنید.
امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000