دکوراسیون دفتر کار خانگی

نظر 0 1402/02/10

هیچ قاعده و قانونی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی شما وجود ندارد، تنها چیزی که باید به آن توجه کرد این است که چیدمان باید به صورتی باشد که بهره‌وری شما را در کار افزایش دهد و باعث ایجاد انگیزه برای کار کردن در شما شود. این نکته با توجه به سلیقه هر فردی متفاوت است.

باید مکانی را که برای دفتر کار خانگی خود انتخاب می‌کنید به صورتی باشد که حواس‌پرتی برایتان ایجاد نکند. این بستگی به شما و تمرکزتان دارد؛ ممکن است نیاز باشد میز خود را در اتاقی بگذارید که بشود در اتاق را بسته نگه دارید یا اینکه نیاز باشد به جای پنجره میز خود را رو به دیوار قرار بدهید. درواقع باید دفتر کار خانگی شما حریم خصوصی شما باشد.

نورپردازی دفتر کار خانگی

دکوراسیون دفتر کار خانگی

نور طبیعی ایده آل ترین حالت نورپردازیست؛ با توجه به این مورد باید سعی کنید که دکوراسیون دفتر کار خانگی خود را نزدیک به یک پنجره قرار دهید تا از نور خورشید بهره‌مند شوید. اگر پنجره مناسب در خانه خود در دسترس ندارید لامپ‌های زیبا و مناسبی هستند که به روشن کردن فضای شما بسیار کمک خواهند کرد.

انتخاب مکان مناسب برای دکوراسیون دفتر کار خانگی

دکوراسیون دفتر کار خانگی

لوکیشنی که برای دفتر کار خانگی انتخاب می‌شود متفاوت است و بستگی به این موضوع دارد که شما کار خود را کجا و در چه زمانی می‌خواهید انجام دهید. برای مثال اگر یک مادر پرمشغله هستید آشپزخانه می‌تواند بهترین مکان برای دفتر کار شما باشد. یا برای مثالی دیگر اگر می‌خواهید تمام تمرکزتان به صورت حرفه‌ای روی کارتان باشد باید در فضایی از خانه باشید که از تمامی شلوغی‌های خانه و حواس پرتی‌هایش دور باشید.

فضای کافی را در نظر بگیرید

دکوراسیون دفتر کار خانگی

نکتهٔ دیگری که باید در نظر گرفت این است که فضای کاری که برای خود در نظر گرفته‌اید فضای راحتی باشد؛ به‌طوری که مطمئن شوید فضای کافی برای از این سمت به سمت دیگری راه رفتن و یا نشستن و بلند شدن پشت میز خود را دارید. این موضوع ممکن است خیلی بیهوده به نظر برسد اما درواقع این‌طور نیست.

برای این که مشکل کمبود فضا نداشته باشید، از همان اندازه‌گیری‌های کلیدی که طراحان حرفه‌ای برای چیدمان یک محیط کاری استفاده می‌کنند، استفاده کنید. حداقل 150 سانتی‌متر عرض و 210 سانتی‌متر در عمق بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استانداردهای فضای اداری مطلب تخصصی ما در مورد این موضوع را از این لینک بخوانید.

جداسازی و تفکیک فضای دفتر کار منزل موضوعی است که به افزایش تمرکز شما در حین کار کمک می‌کند و در عین حال باعث می‌شود تا از فضایی که در اختیار دارید حداکثر بهره را ببرید. برای این منظور می‌توانید از انواع پارتیشن اداری استفاده کنید.

انتخاب میز و صندلی

دکوراسیون دفتر کار منزل

طبیعتاً انتخاب میز اداری و صندلی مناسب برای دفتر کار خانگی بسیار ضروری است. باید میزی استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمامی وسایل شما روی آن جا شود (مانند کامپیوتر و باقی لوازم مورد نیاز برای یادداشت برداری و انجام دیگر کارهایتان). ایده‌آل‌ترین اندازه عرض میز 120 سانتی متر است. میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند هم گزینهٔ بسیار ایده آلی برای این منظور هستند.

میزی را در نظر بگیرید که خیلی بلند نباشد؛ محدوده 70 تا 75 سانتی متر محدوده قابل قبولی است. در کنار آن یک صندلی با کیفیت، خوب و راحت که آن نیز قابلیت تنظیم داشه باشد را انتخاب کنید. با انتخاب میز و صندلی راحت و استاندارد گردن و کمر شما از شما تشکر خواهند کرد.

ذخیره سازی و قفسه بندی

دکوراسیون دفتر کار خانگی

هنگام دکوراسیون دفتر کار خانگی اغلب فضایی که باید برای ذخیره‌سازی درنظر گرفت فراموش می‌شود و روی بهره‌وری شما تاثیر منفی می‌گذارد. حتما در نظر داشته باشید که قفسه‌ها، کمدهای بایگانی و دیگر فضایی که برای قفسه‌بندی و ذخیره‌سازی لازم هست به اندازه کافی در دسترس داشته باشید.

مراجع را فراموش نکنید! درصورتی که از کتاب‌های راهنما، کاتالوگ یا کتاب‌های مرجع استفاده می‌کنید، قفسه‌ای را در نزدیکی میز خودتان قرار دهید تا آنها را در دسترس داشته باشید.

قفسه‌ها دکورهای زیبا و بسیار کاربردی در دفتر کار خانگی ایجاد می‌کند حتی اگر بخواهید دنبال فضای ذخیره‌سازی اضافی باشید یا اگر تنها بخواهید جایی برای نمایش گیاهان خود داشته باشید. می‌توانید از این قفسه‌ها برای چینش کتاب‌ها و نشان دادن مدارک مهارت‌هایتان و یا هرچیز مورد علاقتان استفاده کنید.

مکانی برای ملاقات

دیزاین دکور دفتر کار منزل

در نظر بگیرید که آیا کار شما به صورتی است که در طول روز مراجعه کننده‌های زیادی دارید یا نه. اگر دارید باید فضایی برای ترتیب دادن ملاقات‌ها در نظر بگیرید. اگر فضای کافی ندارید می‌توانید چند صندلی اضافه کنید که به سادگی دور میز کارتان قرار بگیرند.

لوازم جانبی و شخصی سازی

دکوراسیون دفتر کار خانگی

نکته مهم کار از خانه این است که شما می‌توانید طبق سلیقه شخصی خودتان طراحی کنید و تصمیم بگیرید که دفتر کار خانگی شما با طراحی و سبک خانه شما هماهنگی داشته باشد یا خیر. در دفتر خود بهتر است از المان‌هایی که به شما الهام می‌دهند استتفاده کنید. المان‌هایی مانند یک اثر هنری، کلکسیونی از اشیاء یا حتی یک رنگ. فراموش نکنید که رنگ‌ها نیرو می‌بخشند! هنگام طراحی دکوراسیون دفتر کار خود این نکات شخصی را نیز مد نظر قرار بدهید.

ایده‌های زیبا برای دکوراسیون دفتر خانه برای دیوارهای شما!

دکور دفتر کار خانگی

شما می‌توانید فضا را کاملاً شخصی سازی کنید و شرایطی ایجاد کنید که نمادی از شما و شخصیتتان باشد. بنابراین دیگر المانی که باید به آن توجه کرد دکوراسیونی است که برای دیوارها باید انتخاب کنید که بیان کنندهٔ سبک منحصر به فرد شما باشد. قاب و تابلوهای دیواری زیبا و مورد علاقه‌تان را به‌صورت یک کلکسیون روی دیوار آویزان کنید. هیچ الگوی خاصی برای این کار وجود ندارد؛ می‌توانید تابلوها را باهم ترکیب کنید، یک الگوی رنگی را در پیش بگیرید یا عکس‌ها را به‌صورت یک مجموعه طراحی کنید؛ تنها چیزی که مهم است این است که آن محیط به شما احساس آرامش بدهد و برایتان الهام برانگیز باشد.

برای بهره‌وری حداکثری در کار دیگر المان‌هایی که مهم هستند عبارتند از ابزارهایی که با کمک آن بتوانید نوت برداری کنید و قرار ملاقات ها را پیگیری کنید و دیگر نکات مهم را یادداشت کنید. می‌توانید از بوردهای دیواری برای این کار استفاده کنید.

این‌ها تعداد بسیار کمی از ایده‌های ما برای دکوراسیون دفتر کار خانگی شماست اما گزینه‌ها واقعاً بسیار زیادند. در آینده مطالب بیشتری در این خصوص را در وبلاگ ما خواهید خواند.

در انتها...

نکات کلیدی برای داشتن یک دفتر کار خانگی ایده آل را در این مطلب با شما به اشتراک گذاشتیم. هرچه المان‌های دفتر کارتان باکیفیت‌تر باشد بهره‌وری شما نیز بیشتر می‌شود. گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت مبلمان کشور مشاور و راهنمای شما در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کارتان خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000