جدیدترین ترندهای طراحی دفاتر اداری 2023

نظر 0 1402/02/20

"دفتر کار چیست؟" تا پنج سال پیش پاسخ به این سؤال بسیار واضح بود و حتی پرسیدنش احمقانه به نظر می‌رسید. اما در سال 2023 بسیاری از تعاریف تغییر کرد. در طول قرنطینه کوید 19، شیوه کار از راه دور و در منزل باب شد. استعفای زیاد کارمندان به نیروی کار قدرت داد و کارفرمایان را در سراسر دنیا مجبور کرد تا گزینه کار ترکیبی و از راه دور را در اختیار کارمندان خود بگذارند. همۀ این‌ها نه تنها باعث ایجاد تعریفی جدید برای یک دفتر کار می‌شوند بلکه طراحان دکوراسیون اداری را مجبور می‌کند تا درباره نحوۀ طراحی فضاهای کاری جدید تجدید نظر کنند. طراحان دفاتر اداری باید آمادگی ارائه ایده‌های جدید و خاص مطابق با خواسته‌های مشتریان خود و وقف پذیر با جدیدترین ترندهای طراحی دفاتر اداری 2023 را داشته باشند. این همان موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.


فضاهای مشارکتی؛ یکی از جدیدترین ترندهای طراحی دفاتر اداری 2023

فضای کار مشارکتی

یک عامل کلیدی در طراحی داخلی اداری مدرن در سال 2023، باز بودن فضای محل کار است. وجود پارتیشن اداری کمتر بین کارمندان یا وجود پارتیشن شیشه ای به جای پارتیشن ام دی اف تعامل و همکاری در پروژه‌ها را تحریک می‌کند. بهبود همکاری و بالا بردن تعامل و ایجاد فضایی برای ارتباط بهتر میان کارمندان برای دپارتمان‌های تحقیق و توسعه و سایر تیم‌های خلاق ضروری است تا بتوانند به راحتی در رابطه با ایده‌ها باهم صحبت کنند.

این ترند طراحی دفاتر اداری 2023 برای دفاتر مشارکتی از استفاده از فضای خصوصی و اتاق‌های کنفرانس بسته اجتناب می‌کند و به جای آن یک مکان مناسب برای جلسات هم‌فکری قرار می‌دهد. این کار امکان دسترسی  راحت افراد به یکدیگر و بحث در مورد ایده‌های متوع را راحت‌تر می‌کند. هرکسی می‌تواند با ایده‌هایی وارد شود و با آوردن چندین نظر به جلسه، بحث را غنی‌تر کند.

با این حال همه مایل به‌ کار در دفاتر مشارکتی نیستند. برای بهره‌وری بهتر کارکنان، فضاهای اداری باید دارای این انعطاف‌پذیری برای کارکنان خود باشند که افرادی که نیازمند فضای خصوصی هستند بتوانند این فضا را داشته باشند. مزیت دیگر طراحی پلان باز کاهش هزینه‌های ساخت و ساز برای دفتر است. با کم‌شدن نیاز به دفتر خصوصی و دیوارکشی، فضای اداری به دیوار سازی کمری نیاز دارد و هزینه ها و زمان ساخت و ساز کاهش پیدا می‌کند.

محل کار فعال با طراحی داخلی اداری ارگونومیک

محل کار فعال

طراحی داخلی ارگونومیک فشار را بر بدن کارمندان کاهش می‌دهد و احتمال مشکلات اسکلتی و ستون فقرات که مرتبط به کار هستند را به شدت کم می‌کنند. وزارت کار و صنایع ایالات واشنگتن هزینه و مزایای افزودن عناصر ارگونومیک به طراحی دفتر را بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که از 40 گزارش دفاتر با استفاده از طراحی ارگونومیک؛ آسیب‌های ناشی از محیط کار را تا 61 درصد کاهش داده است. مرخصی و غیبت کارکنان نیز کاهش پیدا کرده بود درحالی که بهره‌وری افزایش داشت.

طراحی داخلی ارگونومیک حمایت از بدن را در طبیعی‌ترین موقعیت خود تضمین می‌کند و در عین حال برای کاهش فشار روی عضلات کار می‌کند. با این حال، فعال ماندن در حین کار نیز برای کاهش فشار ناشی از نشستن در طول روز حیاتی است. بنابراین، مبلمان اداری فعال و ارگونومیک به طور فزاینده‌ای در طراحی داخلی اداری مدرن محبوب هستند.

طراحی ارگونومیک سلامت بدن را به بهترین شکل تضمین می‌کند و در عین حال فشار را از روی عضلات و استخوان ها برمی‌دارد. گزینه‌های فعال شامل عناصری هستند که کارگران را در حرکت نگه می‌دارند. این موارد شامل:

  • میزهای تردمیل
  • صندلی های توپ
  • صندلی دوچرخه
  • صندلی های نشسته
  • میزهای قابل تنظیم ارتفاع برای استفاده در حالت ایستاده یا نشسته
  • تشک‌های ایستاده

عناصر فعال مانع از نشستن طولانی مدت کارگران در یک حالت ثابت یا در یک موقعیت می‌شوند که می‌تواند باعث استرس و فشار عضلانی شود. گزینه‌هایی مانند صندلی دوچرخه و میز تردمیل، حرکت را حتی در حین کار با رایانه تقویت می‌کنند تا تأثیرات کار روی میز کم تحرک را کاهش دهند و سلامت کلی را بهبود بخشند.

با کاهش WMSD در کارگران و تشویق به حرکت از طریق اثاثیه ارگونومیک و فعال، دفاتر می‌توانند کارکنان خود را سالم‌تر نگه دارند و زمان آسیب‌دیدگی را کاهش بدهند.

تبدیل فضای کار به فضای خانه؛ از جدیدترین ترندهای طراحی دفاتر اداری 2023

تبدیل فضای اداری به خانه

با انتقال از دورکاری و بازگشت به دفاتر اداری، بسیاری از کارمندان خواهان محیطی بودند که به راحتی خانه خودشان باشد و یادآور محیط خانه در فضای اداری باشد. در فضای اداری این کار را می‌توان با راحت کردن عناصر در طراحی داخلی انجام داد؛ مثلا استفاده از تابلوهای دیواری، آینه، فرش، پرده، میزهای قهوه و...

این تغییرات کوچک می‌تواند به راحتی و بهره‌وری بیشتر کارمندان کمک کند. مبل‌ها، صندلی‌های استراحت، نورپردازی ملایم می‌تواند به فضای کار گرما ببخشد و حس فضای خانه را ایجاد کند.

فضای استراحت

ترند طراحی دفاتر اداری 2023

برای ایجاد فضای استراحت مناسب در محیط اداری نصب پارتیشن‌های اداری راه مفیدی است برای افزایش حریم خصوصی در فضای کاری و ایجاد محیطی آرام برای بهره‌وری بهتر کارمندان است. فضای استراحت می‌تواند دیوارهای جداکننده فضا برای محصور کردن فضای استراحت از فضای کار را داشته باشد. این فضا می‌تواند مبل‌ها و میزهای قهوه‌خوری داشته تا همکاری و همفکری‌های کوچک بین کارمندان ایجاد کند.

فضای استراحت اغلب دارای ویژگی های زیر است:

فضای میز و صندلی: فضاهای استراحت اغلب دارای فضاهای کوچک دور از شلوغی دفتر هستند. این فضا باید محیط کافی برای همفکری و معاشرت کارکنان را داشته باشد و همچنین دارای صندلی و مبلمان نرم باشد.

ایستگاه های شارژ: محیط استراحت دفاتر اداری باید دارای پریزهایی برای شارژ لپ‌تاپ و تلفن همراه و اتصال Wi-Fi خوب باشد.

عایق صدا: محیط استراحت باید عایق صدا باشد تا جلسات محرمانه یا تماس‌های تلفنی یا حتی گفت‌وگو و معاشرت کارکنان راحت‌تر انجام شود و افراد حریم خصوصی داشته باشند و مزاحم بقیه بخش‌های دفتر نشوند.

در آخر...

تطبیق پذیری مبلمان اداری داخلی میتواند به آسانی فضای کاری دفتر کار شما را تنظیم کنید. با توجه به همه گیر شدن امروزه کار دفتری و از راه دور، دفاتر میخواهند محیط بهتری را برای کارمندان ایجاد کنند تا کارمندان در آن محیط احساس راحتی بیشتری کنند. این نو طراحی ها پاسخ موجهی به نیازهای جدید کارمندان از راه دور است. ما در گروه دکوران به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های طراحی دکوراسیون اداری و تجهیز فضاهای اداری تمامی امکانات مورد نیاز جهت راحتی هر چه بیشتر کارمندان شما را مطابق با جدیدترین شیوه‌های طراحی فراهم می‌کنیم. چنانچه در این خصوص به مشاوره و راهنمایی بیشتری احتیاج دارید با شماره‌های درج شده در وب‌سایت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان و طراحان ما آمادۀ پاسخگویی به تمامی سؤالات شما هستند.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000