ابزارها و تجهیزات کارخانه مبلمان اداری

نظر 0 1402/12/29

ابزارها و تجهیزات کارخانه مبلمان اداری اغلب به سه دسته تجهیزات دستی، خودکار و نیمه‌خودکار تقسیم‌بندی می‌شوند. شرکت‌های پیش رو در ساخت مبلمان اداری از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای ساخت مبلمان اداری استفاده کرده و کیفیت تولیدات خود را در سطح استاندارد جهانی بالا می‌برند. در ادامه به معرفی ابزارهای کارخانه تولید مبلمان اداری می‌پردازیم.

مبلمان اداری شامل انواع میز کارشناسی، میز مدیریتی، میز کارمندی، پارتیشن اداری و انواع دیگری از محصولات چوبی است. ساخت این مبلمان نیاز به مواد اولیه مرغوب، تجهیزات و ابزارهای به‌روز و پیشرفته و طراحی مناسب دارد.

انواع ابزارها و تجهیزات کارخانه مبلمان اداری

تجهیزات کارخانه مبلمان اداری علاوه بر دستگاه‌های خودکار، انواع ابزارهای دستی و نیمه‌خودکار نیز دارند. برخی از این ابزارها شامل موارد زیر است:

  • اره
  • فرز یا سی ان سی
  • لبه چسبان
  • وکیوم
  • سوراخ‌کن
  • پرس
  • دستگاه تست استاندارد
  • دستگاه بسته‌بندی

اره یکی از ابزارهای ساخت مبلمان اداری

تجهیزات کارخانه مبلمان اداری

اره انواع و اقسام مختلفی دارد و یکی از تجهیزات اولیه ساخت مبلمان است. در بسیاری از کارگاه‌های کوچک و متوسط از اره برای برش قطعات استفاده می‌شود. اره‌های امروزی اغلب برقی بوده و لبه‌های تیز و برنده‌ای دارند. در این  روش، برش توسط کاربر انجام‌شده و ظرافت دستگاه برش خودکار را ندارد. در هنگام خرید اره برای ساخت مبلمان اداری به‌اندازه و کیفیت لبه‌ها باید دقت شود.

دستگاه CNC یکی از دستگاه‌های پیشرفته کارخانه مبلمان اداری

دستگاه سی ان سی یکی از ماشین‌آلات کارخانه مبلمان اداری بوده و برای برش و طراحی انواع فلز و چوب و شیشه کاربرد دارد. کارخانه‌های پیشرفته درزمینهٔ تولید مبلمان اداری برای برش و ساخت محصولات چوبی خود از این دستگاه استفاده می‌کنند.

استفاده از این دستگاه باعث می‌شود مصنوعات چوبی با دقت بالاتر برش خورده و ساخته شوند. دستگاه CNC در مراحل برش، منبت‌کاری روی چوب و مونتاژ کاربرد دارند.

دستگاه سی ان سی در صنایع مبلمان اداری به دو دسته دستگاه برش و دستگاه منبت‌کاری تقسیم می‌شوند. دستگاه برش CNC برای برش دادن و جدا کردن قطعات چوب به کار می‌رود. برای این کار طرح موردنظر از طریق کامپیوتر و به شکل سه‌بعدی به دستگاه داده می‌شود. دستگاه با دقت بالا و کمترین خطا قطعات را به شکل‌های طراحی‌شده برش داده و جدا می‌کند.

در کارخانه چوب دکوران از دستگاه‌های CNC ساخت اروپا با دقت بالا استفاده می‌شود و همین مسئله باعث بالا رفتن دقت و ظرافت  محصولات تولیدی این شرکت می‌شود.

دستگاه فرز و تفاوت آن با دستگاه سی ان سی

تجهیزات کارخانه مبلمان اداری

دستگاه فرز یکی از تجهیزات مورد نیاز در کارخانه مبلمان اداری است. این دستگاه برای سوراخ کردن، ایجاد شیار و حکاکی روی چوب به کار می‌رود. فرز نسبت به سی ان سی مزایا و معایبی دارد. برای مثال دستگاه تراش سی ان سی تنها برای برش به کار می‌رود اما فرز برای ایجاد  انواع سوراخ‌ عمقی و به شکل‌های مختلف روی مبلمان اداری کاربرد دارد.

کارخانه‌های تولید مبلمان اداری با توجه به نیاز و انواع تولیدات خود می‌توانند از دو دستگاه سی ان سی و فرز استفاده کنند.

دستگاه لبه چسبان و کاربرد آن در تولید مبلمان اداری

دستگاه لبه چسبان یکی از دستگاه‌های موردنیاز برای ساخت مبلمان اداری است. این دستگاه برای چسباندن نوارهای پلیمری دور مبلمان اداری و دیگر وسایل چوبی استفاده می‌شود. قطعات برش خورده چوبی بعد از اتصال به هم لبه‌های زبری داشته و جلوه زیبایی ندارند. کار دستگاه لبه چسبان چسباندن یک نوار پلیمری روی محصولاتی است که از ام دی اف ساخته می‌شوند. این نوار پلیمری برای زیبایی و مقاومت بیشتر دور محصولات چوبی چسبانده می‌شود.

دستگاه وکیوم یکی از ابزارهای پیشرفته مبلمان اداری

مبلمان اداری برای دوام بیشتر با روکش وکیوم ساخته می‌شوند. روکش وکیوم نوعی ماده شیمایی است که با حرارت به خورد لایه MDF رفته و با آن یکی می‌شود.

روکش وکیوم در ساخت مبلمان اداری باکیفیت به‌کار رفته و رنگ زیبایی دارد. این روکش علاوه بر زیبایی باعث بالا رفتن دوام و مقاومت در برابر خراش می‌شود.

یکی از ابزارهای کارخانه مبلمان اداری دستگاه وکیوم است که در کارخانه‌های پیشرفت ساخت مبلمان اداری ازجمله دکوران به کار می‌رود. اگر قصد خرید مبلمان اداری را دارید بهتر میز و صندلی اداری با روکش وکیوم را خریداری کنید. این محصولات نسبت به انواع مدل‌های ملامینه استحکام بیشتری دارند.

دستگاه پرس و ساخت مبلمان اداری

تجهیزات کارخانه مبلمان اداری

یکی از دستگاه‌های موردنیاز برای ساخت مبلمان اداری پرس است. این دستگاه قطعات مبلمان اداری را روی هم تحت‌فشار قرار می‌دهد. پرس دو بخش فشار دهنده و قالب دارد و قطعات چوبی را به شکل‌های مختلف درمی آورد.

این دستگاه قطعات را به شکل‌های مختلف درآورده بدون اینکه باعث ترکیدگی یا شکستگی آن‌ها شود.

تجهیزات تست استاندارد مبلمان اداری

یکی از تجهیزات کارخانه مبلمان اداری پیشرفته و مدرن برخورداری از دستگاه تست استاندارد مبلمان اداری است.

استانداردهای مختلفی در سطح جهانی برای تست مکانیکی مبلمان اداری مانند میز و صندلی وجود دارد. در کارخانه‌های مبلمان اداری به کمک تجهیزات پیشرفته پایداری، استحکام و دوام میز و صندلی اداری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

هنگامی که مبلمان اداری مونتاژ و کامل شد تست استاندارد روی آن انجام می‌شود. در این روش نیروهایی که در حالت عادی و غیرعادی به میز و صندلی وارد می‌شوند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

این استاندارد فقط برای ارزیابی ویژگی محصول به کار می‌رود و تنها برای محصول آزمایش‌شده اعتبار دارد. در کارخانه مبلمان اداری دکوران همه محصولات به کمک دستگاه تست استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفته و تست می‌شوند. همین امر باعث می‌شود مشتری از کارکرد و کیفیت محصول اطمینان داشته باشد. مبلمان اداری تست شده دوام بالایی داشته واز نظر کارایی ضمانت می‌شوند.

بسته‌بندی مبلمان اداری با تجهیزات مناسب

تجهیزات کارخانه مبلمان اداری

بعد از اتمام ساخت مبلمان اداری و تست استاندارد آن‌ها نوبت به بسته‌بندی می‌رسد. دستگاه بسته‌بندی از نوار نقاله، رول کاغذ، چسب و تیغه تشکیل‌شده است و می‌تواند قطعات ساخته‌شده را بسته‌بندی کند.

مبلمان اداری اغلب به‌صورت قطعه بسته‌بندی‌شده و در محل مونتاژ می‌شوند؛ بنابراین لازم است این کار با دقت زیادی انجام شود تا در هنگام حمل‌ونقل قطعات آسیب نبینند. قطعات مبلمان روی نوار نقاله قرارگرفته و با کاغذ پوشانده و چسبانده می‌شوند.

کلام پایانی

تجهیزات کارخانه مبلمان اداری با توجه به‌اندازه کارگاه و نوع محصولات تولیدی متفاوت است. کارخانه گروه مبلمان اداری دکوران مجهز به دستگاه‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته‌ روز دنیاست که تمامی مراحل طراحی، مونتاژ و ساخت مبلمان اداری با کمک آنها انجام می‌شود و همین موضوع علت تمایز محصولات ما با سایر رقباست.

جهت اطلاع از قیمت محصولات و ثبت سفارش می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000