بازسازی دفتر کار و مراحل آن

نظر 0 1401/11/22

با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز 1402 و آغاز سال جدید یکی از مسائلی که به دغدغۀ خاطر بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها تبدیل شده است موضوع بازسازی دفتر کار است. این کار به دلایل مختلفی انجام می‌شود که شاید مهم‌ترین آنها فرسودگی دفتر کار باشد. در این مطلب راجع به طراحی و بازسازی دفتر کار صحبت می‌کنیم و نکاتی را که در این خصوص باید رعایت شود را برای شما بازگو خواهیم کرد. اگر شما هم قصد ایجاد تغییرات اساسی در دفتر کارتان را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چرا باید دفتر کار را بازسازی کنیم؟

بازسازی دفتر کار اقدامی است که به دلایل مختلفی انجام می‌شود. اگر یک دفتر قدیمی و فرسوده دارید که مبلمان اداری آن آسیب دیده است یا اینکه کاغذدیواری‌ها در بعضی قسمت‌ها کنده شده‌اند یا حتی دیوارها آسیب جدی دیده‌اند شما نیاز به بازسازی دارید. همچنین اگر دکوراسیون اداری محیط کار شما به شکل اصولی انجام نشده است در این شرایط نیز باید در مورد روش طراحی داخلی تجدید نظر کنید و تغییراتی را در ظاهر محل کار به وجود بیاورید.

تغییر و بازسازی فضای محل کار باعث می‌شود تا روحیۀ کارمندان بالا برود و راندمان نیز افزایش پیدا کند. پس نباید نسبت به چنین موضوع مهمی بی تفاوت باشید. گاهی اوقات برخی تغییرات کوچک که به ظاهر کم اهمیت به نظر می‌رسند می‌توانند تأثیرات بسیار مثبتی ایجاد کنند. اگر قصد دارید دکوراسیون اداری شرکت را تغییر بدهید حتماً از کارشناسان طراحی داخلی و متخصصان این حوزه مشاوره بگیرید. در این صورت نتیجۀ دلخواه را به دست خواهید آورد.

مراحل بازسازی

طراحی و بازسازی دفتر کار

حالا که با دلایل بازسازی دفاتر اداری آشنا شده‌اید وقت آن است که در مورد مراحل انجام کار صحبت کنیم و ببینیم که این پروسه از کجا شروع و به کجا ختم می شود. این بخش از مقاله به این موضوع اختصاص دارد.

ابتدا باید مشخص کنید که محل کار شما نیاز به یک بازسازی کلی دارد یا یک بازسازی جزئی. حالت کلی زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید تمام یا بخشی از ساختمان را بازسازی کنید. در این وضعیت شما به غیر از طراحان داخلی به مهندسان و کارگران ساختمانی هم احتیاج دارید تا کار بنایی و معماری را پیش ببرند. اما زمانی که بخواهید بازسازی جزئی را کلید بزنید تنها باید دکوراسیون و چیدمان، تعمیر کف، سقف، بهبود نورپردازی و مواردی از این دست انجام شود.

در صورتی که به تغییرات اساسی احتیاج داشته باشید قبل از هر چیز باید کارهای بنایی انجام شود. سپس به سراغ تغییر چیدمان، دکوراسیون، کفپوش و دیوارپوش‌ها بروید. اگر هدف ایجاد تغییرات و نوسازی جزئی باشد مراحل کار به ترتیب زیر خواهد بود:

طراحی سه بعدی

ابتدا طراحی‌های سه‌بعدی مطابق با نیاز و سلیقۀ کارفرما انجامی می‌شود تا نتیجۀ نهایی کار پیشاپیش قابل رؤیت باشد. در این مرحله کارفرما می‌تواند هر نوع تغییراتی را در طرح اولیه مطابق با سلیقه و نیاز اعمال کند. پس از اینکه طرح اولیه یه تأیید رسید، پروژه وارد فاز اجرایی خواهد شد.

بازسازی کف دفتر کار

از آنجایی که تمام مبلمان اداری و سایر وسایل روی پارکت‌ها و کفپوش قرار می‌گیرند در نتیجه بازسازی این قسمت وقت‌گیر است و نیاز به جابه‌جایی‌های زیادی دارد. اجرای صحیح کفپوش و پارکت علاوه بر اینکه باعث زیبایی محیط می‌شود کمک می‌کند تا کابل‌کشی‌های برق و شبکه هم با ظرافت بیشتری انجام شود و با نصب داکت‌ها در محل مناسب، نظم و ترتیب بیشتری به فضا داده خواهد شد. این کار خطر قطع کابل‌های شبکه را هم کاهش می‌دهد.

بازسازی دیوار دفتر کار

دیوارکشی و تقسیم فضای اداری موضوعی است که ارتباط مستقیمی با بهبود راندمان دارد. به همین خاطر است که این روزها پارتیشن اداری به جای دیوار بنایی استفاده می‌شود. بعضی از مدل‌های پارتیشن اداری مثل پارتیشن شیشه ای علاوه بر جداسازی فضا به بهبود نورپردازی محل کار نیز کمک می‌کند. اگر در محل کار شما نور طبیعی به اندازۀ کافی جریان ندارد در پروسه بازسازی فضای اداری می‌توانید با نصب پارتیشن‌های اداری به راحتی این مشکل را برطرف کنید. این دیواره‌های جداکننده در عین حال می‌توانند جایگزین مناسبی برای دیواره‌های فرسوده باشند. آنها از نظر مقاومت و استحکام هم درست مثل یک دیوار عمل کنند.

بازسازی دیوارها همچنین می‌تواند شامل تعویض کاغذدیواری، دیوارپوش و تغییر رنگ فضا باشد. اگر می‌خواهید در مورد ترکیب رنگ فضای اداری بیشتر بدانید پیشنهاد می‌شود مطلب اختصاصی ما در این زمینه را از این لینک بخوانید.

نکات مهم در بازسازی محل کار

  • ابتدا باید نیازهای دفتر را بررسی کنید و مطابق با آنها بازسازی را انجام بدهید. این کار هزینه‌های شما را هم کاهش می‌دهد.
  • به نظرات کارمندان توجه کافی داشته باشید. کارمندان شما سرمایه‌های شرکت هستند که بیشتر تایم روزانۀ خودشان را در محل کار می‌گذرانند. اگر فضای محل کار به شکل مناسبی طراحی شود، افراد با نشاط بیشتری در محل کار حاضر می‌شوند و راندمان بالا می‌رود.
  • برای بازسازی باید به افراد متخصص و شرکت‌های باسابقه در این زمینه مراجعه کنید. این فرایند نیاز به دانش تخصصی در زمینۀ طراحی داخلی دارد و اگر به شکل اصولی انجام نشود هزینه‌های بیشتری را به کسب و کار شما تحمیل می‌کند.
  • پروسه بازسازی تنها شامل ترمیم دیوارها و کفپوش ها نمی‌شود. در صورتی که مبلمان اداری شما فرسوده و قدیمی است باید برای خرید میز اداری ، کتابخانه، فایل‌های اداری و سایر لوازم ضروری محیط اداری اقدام کنید.
  • بهتر است پروسه بازسازی در روزهای آخر هفته، تعطیلات رسمی و یا خارج از ساعات اداری انجام شود تا مشکلی در عملکرد کسب و کار شما ایجاد نشود.

مدت زمان بازسازی دفتر کار

بازسازی محیط کار

یکی از سؤالات مهمی که در زمان بازسازی مطرح می‌شود این است که این فرایند چقدر طول می‌کشد. از آنجایی که در بازسازی باید ادوات و وسایل جابه‌جا شوند، این موضوع باعث اختلال در عملکرد کسب و کارها می‌شود. به همین خاطر بیشتر مدیران و صاحبان کسب و کار ترجیح می‌دهند که بازسازی و تعمیرات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. چنانچه بخواهید این فرایند در کمترین زمان انجام شود باید از کارشناسان طراحی داخلی و دکوراسیون کمک بگیرید. افراد متخصص در این حوزه با ارائۀ راهکارهای خلاقانه به شما کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجۀ دلخواه برسید.

هزینه بازسازی دفتر کار

بازسازی محل کار

موضوع مهم دیگری که در بازسازی مطرح می‌شود هزینه‌های انجام این کار است. قیمت بازسازی و تعمیرات با توجه به متراژ بنا، میزان فرسودگی ساختمان، وسایل و ادوات اداری، نوع طراحی و دکوراسیون مد نظر کارفرما، متریال به کار رفته برای بازسازی و... متغیر است.

اگر قصد بازسازی و تعمیرات محل کارتان را دارید کارشناسان خبره گروه مبلمان اداری دکوران با سابقه‌ای طولانی و درخشان در این زمینه تا پایان مراحل کار شما را همراهی خواهند کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها و دریافت مشاوره با شماره‌های درج شده در وب‌سایت تماس حاصل فرمایید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000