5 راهکار برای افزایش راندمان کاری

نظر 0 1402/02/07

کاهش راندمان کاری کارکنان باعث بالا رفتن هزینه‌ها، هدر رفتن وقت و پایین آمدن سود حاصل می‌شود و این بدترین اتفاق ممکن برای یک کسب و کار است. یکی از پارامترهایی که بهره وری را افزایش می‌دهد، انتخاب مبلمان مناسب برای فضای کاری و اداری است. مطالعه ای که اخیراً دانشگاه وارویک بریتایا انجام داده است نشان می‌دهد که کارمندان زمانی که واقعاً از کار خود لذت می‌برند، تقریباً بیست درصد بیشتر در دفتر کار بهره وری خواهند داشت. شما به عنوان یک کارفرما روی اکثریت عواملی که باعث حال خوب و شادی کارکنانتان می‌شود کنترلی ندارید، اما می‌توانید حداقل یکی از موارد مهم یعنی محیط کاری خود کنترل داشته باشید. در این مطلب 5 راهکار برای افزایش راندمان کاری در محل کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


عایق صوتی، راهکاری برای افزایش راندمان کاری

افزایش راندمان کاری

تمرکز کارکنان در بهره وری خوب حرف اول را می‌زند و صدا اولین مخل تمرکز است. سر و صدای زیادی به آسانی می‌تواند حواس پرتی ایجاد کند و بر متمرکز ماندن کارکنان بر وظایفی که دارند تاثیر منفی بگذارد. یک تحقیق توسط Udemy نشان داد که 80% از افراد اصلی‌ترین دلیل حواس پرتی را همکاران پرحرف دانستند درصورتی که صدای دفتر توسط 70% از آنها اشاره شده بود.

محیط اداری که از نظر صوتی راحت باشد می‌تواند برای کارمندان محیطی آرام و راحت باشد تا کار را با کیفیت بالاتر انجام دهد و روزهای کسالت بار و مریضی کمتری را تحمل کنند چرا که محیط آکوستیک اداری می‌تواند به سلامت و راندمان بهتر منجر شود.

آکوستیک ضعیف باعث سروصدای بیشتر و درنتیجه ایجاد استرس در کارمندان می‌شود. کارکنان استرس زا در برابر فشار خون بالا، سردرد، اختلالات گوارشی، زخم و فشار خون بالا آسیب پذیر هستند.

یک راه کاربردی برای آکوستیک کردن محیط استفاده از دیوارهای عایق صوتی است که در اندازه‌ها و اشکال مختلفی موجود هستند و می‌توان آنها را به اندازه‌های بسیار زیادی ترکیب کرد تا جلوه بصری و آکوستیک مورد نیاز را ایجاد کند. آنها یک راه کارآمد برای کاهش سروصدا در فضاهای عمومی هستند.

پارتیشن اداری عایق صدا یکی از انواع دیوارهای عایق صوتی هستند که راه حل بسیار مناسبی برای آکوستیک کردن فضای اداری هستند. با نصب این پارتیشن‌ها می‌توانید محیط را کاملاً از سروصدا عایق کنید و باعث بالا بهره‌وری حداکثری از فضا می‌شود و راندمان را افزایش می‌دهد.

رابطۀ انتخاب مبلمان ارگونومیک و افزایش راندمان کاری

افزایش راندمان کاری

چه چیزی به عنوان یک مبلمان اداری معرفی می‌شود؟ مبلمان اداری و صندلی ارگونومیک از نظر انعطاف پذیری و راحتی بدنی با صندلی اداری سنتی متفاوت است. طراحی مبلمان اداری ارگونومیک به شکلی است که قد و فرم بدنی متفاوت کاربران را در نظر می‌گیرد و با توجه به آن تنظیماتی که با شکل بدنی شما مناسب هست را با تنطیم ارتفاع و زاویه مناسب برای راحتی بیشتر در کار شما به  شما ارائه دهد.

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای محیط اداری باعث می‌شود که کارکنان از لحاظ بدنی کمتر دچار خستگی شوند. زیرا اگر فردی جای راحتی نداشته باشد مدام باید کار را متوقف کند تا بتواند جای خود را راحت کند. به جز آن مشکلاتی مانند درد کمر، گردن و دیگر اعضای بدن می‌تواند به دلیل وضعیت نامناسب صندلی‌ها و مبلمان باشند. این مشکلات باعث می‌شود سرعت کار کارکنان پایین بیاید و حتی گاهی مجبور می‌شوند برای درمان مشکلاتشان مرخصی بگیرند.

میزهای قابل تنظیم ارتفاع برای دفتر شما

افزایش بهره وری کاری

اگر نمی‌خواهید از صندلی‌های قابل تنطیم استفاده کنید میزهای قابل تنظیم ارتفاع جایگزین بسیار مناسبی برای این صندلی هاست. میزها یک راه بسیار عالی هستند تا بهترین و راحت‌ترین وضعیت را برای کار پیدا کنند همچنین به بهبود وضعیت بدنی آنها بسیار کمک می‌کند.

با داشتن میز اداری قابل تنظیم ارتفاع در دفتر، مزایای سلامتی از جمله کاهش خطر چاقی، کاهش سطح قند خون، بهبود خلق و خو و سطح انرژی، کاهش خطر بیماری قلبی و البته کاهش کمردرد نیز وجود دارد.

تأثیر رنگ در افزایش راندمان کاری

تاثیری که رنگ‌ها می‌توانند بر روان و عواطف افراد بگذارند غیرقابل انکار است. پس باید در انتخاب رنگ‌هایی که برای دکوراسیون دفتر کار و مبلمان اداری آن در نظر می‌گیریم وسواس به خرج دهیم.

رنگ‌ها با ایجاد احساسات مثبت در کارکنان می‌توانند باعث افزایش راندمان کاری شوند، مثلاً:

  • سبز و آبی از رنگ‌های طبیعی هستند که باعث بهبود کارایی و بالا بردن تمرکز می‌شوند.
  • رنگ‌های گرم‌تر مانند زرد می‌توانند باعث خوش‌بینی  و ایجاد خلاقیت و انرژی شوند.
  • رنگ‌های زنده مانند قرمز به دکور شدت می‌بخشد و باعث برانگیخته شدن شور و اشتیاق می‌شود و فعالیت بدنی را تقویت کند.
  • رنگ آبی در دفتر می‌تواند تاثیر آرامبخشی بر افراد بگذارد و باعث بیشتر شدن تمرکز شود.

رنگ آبی برای محیطی که کارکنانش بیشتر احتیاج به تمرکز دارند بهترین انتخاب است. در صورتی که با مراجعه به برخی از مطالعات، رنگ سفید اصلاً گزینه خوبی برای استفاده در دفتر کار نیست، زیرا دیوارهای سفید باعث ایجاد حس استریل و یا بالینی می‌شود. تحقیقات نشان داده است که رنگ سفید می‌تواند مانع افزایش راندمان کاری شود و احساس سردی و منزوی بودن را ایجاد کند. بنابراین بهتر است از رنگ سفید فقط به عنوان رنگ برجسته استفاده شود.

برای افزایش بهره وری از نور طبیعی و فضای سبز استفاده کنید

بهره وری در محل کار تنها به مبلمان و دکوراسیون خلاصه نمی‌شود، بلکه به نورپردازی و مکان نیز بستگی دارد. تحقیقات نشان داده که کمبود نور طبیعی تاثیر منفی بر کارکرد افراد می‌گذارد، مخصوصا کارمندانی که نیاز دارند در محیط کار خود تمرکز کنند. گفته شده است که کارگران در محیط‌های اداری با نور طبیعی بهینه کاهش ۸۴ درصدی علائم خستگی چشم، سردرد و تاری دید را گزارش کرده‌اند که اغلب پس از استفاده طولانی مدت از رایانه رخ می‌دهد.

کمبود نور طبیعی در محیط کار باعث می‌شود توانایی افراد در عملکردها کاهش پیداکند و در طول روز بهره وری کم شود و راندمان کاهش یابد. اگر نور طبیعی وارد دفتر می‌شود بهتر است که میز و صندلی‌ها را نزدیک منابع نور طبیعی قرار دهید تا سطح بهره وری به خوبی حفظ شود.

راه حل دیگری که برای بهبود بهره وری وجود دارد استفاده از گل و گیاه در اطراف محیز کاریست. طی یک تحقیق میان دو گروه از کارگران که در آن یک گروه گل و گیاه در دفتر داشتند و دیگری نداشتند؛ متوجه شدند که گروهی که با گیاهان کار می‌کرد 12درصد بهره وری بهتری در کار داشت. همچنین گیاهان به تصفیه هوای محیط کمک می‌کند و همین امر باعث می‌شود سطح استرس افراد پایین بیاید.

در آخر...

در این مطلب 5 راهکار برای افزایش بهره وری در محل کار به شما ارائه کردیم. گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت مبلمان کشور مشاور و راهنمای شما در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کارتان خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000