کاربرد میز کانتر چیست و در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

نظر 0 1402/07/29

اگر شما هم در حال راه اندازی یک شرکت یا دفتر هستید، به مبلمان اداری زیادی نیاز دارید. تجهیزات اداری عناصر گوناگونی را در بر می‌گیرند که با قرار گیری در جایگاه مناسب خود، آسایش و رفاه را برای کارکنان و مراجعه کنندگان فراهم می‌آورند. یکی از این عناصر میز کانتر است که یک فضای ارتباطی مناسبی را شکل می‌دهد. این که کاربرد میز کانتر چیست و در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود موضوعی است که در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد آن صحبت نماییم.

میز کانتر چیست؟

میز کانتر چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که از کاربرد میز کانتر و در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود، بهتر است با ماهیت و چیستی آن بیشتر آشنا شوید. میز کانتر یکی از انواع میز اداری اداری است که نقش بسیار مهمی را در جلب نظر و رضایت مشتریان ایفا می‌کند. این میزها در ادارات، کلینیک‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها و سایر مکان‌های خدماتی قرار می‌گیرند. آنها به عنوان میز پیشخوان یا میز پذیرش شناخته می‌شوند و به عنوان یک سازه برای برقراری ارتباط بین مشتری و صاحب کسب و کار عمل می‌کنند.

میز کانتر به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند به بهترین شکل ارتباط بین کارمند و مشتری را برقرار کند. طراحی آن به صورت منحصر به فرد و خاص انجام می‌شود تا بتواند به شکل موثرتری نظر مشتریان را به خود معطوف نماید. همچنین، در ساختار میز کانتر به نحوی اقدام می‌شود که کارمندان بتوانند بدون ناراحتی در طولانی مدت از آن استفاده کنند.

کاربرد میز کانتر

میز کانتر در حال حاضر یکی از پرمصرف‌ترین انواع مبلمان اداری به حساب می‌آید. اصلی‌ترین کاربرد میز کانتر، ایجاد ارتباط بین کارمند و مشتری است و در هر جایی که نیاز به تبلیغ و پذیرش باشد، بیشترین کارایی را دارد. همچنین، میز کانتر در یک اداره و شرکت به عنوان قفسه‌ای برای نگهداری کاتالوگ، بروشور و سایر مواد تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود. این میز با دسترسی آسان به بروشورهای تبلیغاتی و وجود کشوهای متعدد، مناسب برای نظم‌دهی به فضای اداره و شرکت است.

با توجه به توضیحات فوق، استفاده از میز کانتر در مکان‌های مختلف بسیار واضح و مشخص است. این میز بیشترین کاربرد و استفاده را در مکان‌های زیر دارد:

  1. مراکز خدماتی و خدمات مشتریان: میز کانتر در بانک‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز خدماتی به عنوان نقطه پذیرش و ارتباط مشتریان با کارمندان استفاده می‌شود. این میزها به مشتریان امکان می‌دهند درخواست‌ها و سوالات خود را مطرح کنند و کارمندان نیز به آنها پاسخ دهند.
  2. مراکز اداری و شرکت‌ها: در ادارات و شرکت‌ها، میز پیشخوان به عنوان نقطه پذیرش و ارتباط بین کارمندان و مشتریان داخلی و خارجی استفاده می‌شود. این میزها به کارمندان امکان می‌دهند دریافت اطلاعات و درخواست‌های همکاران و مدیران را پاسخ دهند.
  3. نمایشگاه‌ها و رویدادها: در نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری، میز کانتر به عنوان نقطه پذیرش و ارتباط با بازدیدکنندگان استفاده می‌شود. این میزها به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهند اطلاعات درباره محصولات و خدمات را دریافت کنند و سوالات خود را مطرح کنند.
  4. مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها: در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، میز کانتر به عنوان نقطه پذیرش و ارتباط با دانشجویان و بازدیدکنندگان استفاده می‌شود. این میزها به دانشجویان امکان می‌دهند سوالات خود را مطرح کنند و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

جنس میز کانتر

جنس میز کانتر

میز کانتر را از موادی ساخته می‌کنند که علاوه بر ظاهر جذاب، شیک و مدرن، دارای استحکام بالا باشند و بتوانند برای مدت زمان طولانی استفاده شوند. بیشترین استفاده در ساخت میز کانتر از تخته‌های MDF با روکشی از PVC صورت می‌گیرد. صفحات MDF در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی وجود دارند و به محیط ظاهری زیبا می‌بخشند، همچنین در برابر فشار نیز مقاومت بالایی دارند. قابلیت جمع شدن نیز دارند و در صورت نیاز می‌توان به آنها بخشی اضافه کرد.

علاوه بر MDF، میز کانتر می‌تواند از جنس آلومینیوم، چوب و یا شیشه نیز باشد، هر کدام با ویژگی‌ها و طرح‌های متنوعی که شامل طرح، لوگو، نام شرکت، شعار و ... می‌شوند.

ابعاد میز کانتر

میز کانتر باید ابعاد مناسبی داشته باشد تا به صورت کاملاً استاندارد و ارگونومیک طراحی شود. این طراحی باید به گونه‌ای باشد که کارمند در هنگام استفاده طولانی مدت از آن، دچار درد و آسیب دیدگی در ناحیه ستون فقرات، مفاصل و سایر بخش‌های بدن نشود. ارتفاع میز کانتر نیز باید بهینه باشد، به طوری که نه زیاد و نه کم باشد، تا در طول زمان به بدن آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد نکند. علاوه بر هماهنگی با ارگونومیک بدن، باید ارتباط بین کارمند و مشتری نیز در نظر گرفته شود، به طوری که برقراری ارتباط به بهترین شکل صورت بگیرد.

آشنایی با انواع میز کانتر

آشنایی با انواع میز کانتر

میز کانتر سازه‌ای بسیار مناسب برای مکان‌هایی است که نیاز به پذیرش و برقراری ارتباط با مخاطبان دارند. استفاده از میز کانتر کاملا به محیط و نوع کسب و کار بستگی دارد. هر کسب و کار و بیزینس ممکن است نیازهای متفاوتی در زمینه دکوراسیون و مبلمان اداری داشته باشد. بنابراین، میز کانتر نیز در طرح و مدل‌های متنوعی عرضه می‌شود. به برخی از رایج‌ترین انواع میز کانتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میز کانتر مراکز پزشکی: این نوع میز برای بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها و سایر مراکز پزشکی طراحی می‌شود. طراحی آن به گونه‌ای است که بیمار در لحظه ورود به مرکز سردرگمی نکند و به راحتی با کارمند پذیرش ارتباط برقرار کند. همچنین، معمولاً دارای قفسه‌هایی برای نگهداری پرونده‌های بیماران است.

میز کانتر نمایشگاهی: این نوع میزها برای غرفه‌داران در نمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. آن‌ها علاوه بر کاربرد تابلویی، به جنبه تبلیغاتی نیز می‌پردازند. به دلیل موقتی بودن، به گونه‌ای ساخته می‌شوند که قابلیت جابجایی و جایگذاری آسان داشته باشند.

میز کانتر بانکی: بانک‌ها از کاربردی‌ترین مکان‌ها برای میز کانتر هستند. این نوع میزها به ظاهر مدرن و منظم بانک‌ها کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا مشتریان به راحتی با کارمندان ارتباط برقرار کنند.

در پایان

به خاطر داشته باشید که کاربرد میز کانتر بسیار پررنگ است در شکل‌دهی به اولین ارتباط بین شما و مشتریان بالقوه کسب و کارتان. بنابراین، طراحی کاربردی و ظاهر مناسب این مبلمان اداری نیز بسیار اهمیت دارد. این طراحی باید به شما کمک کند تا تاثیر اولیه و خوبی بر روی مشتریان خود بگذارید. هر چند رفتار فرد پشت کانتر نقش مهمی در این تاثیر دارد، اما طراحی مناسب میز کانتر نیز نباید از آن غفلت کرد.

گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت مبلمان کشور مشاور و راهنمای شما در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کارتان خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000