پارتیشن ثابت اداری

نظر 0 1401/05/11

فضای کاری مرتب و منظم می‌تواند روی بهره‌ وری کارمندان بسیار مؤثر باشد؛ برای طراحی فضاهای اداری منعطف استفاده از سیستم پارتیشن ثابت اداری نقش مهمی دارد. با نصب پارتیشن ثابت می‌توان فضاهای بزرگ را به چندین فضای کوچک‌تر تقسیم کرد و بدون اینکه در ساختار محیط کاری تغییری ایجاد نمود شاهد یک تحول زیبا و اساسی در فضای کاری باشیم. فضاسازی محیط اداری با استفاده از دیوارهای جداکننده در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی می‌کند؛ البته در برخی مواقع هزینه پارتیشن بندی اداری بالاست ولی این هزینه برای کل عمر یک پارتیشن خواهد بود. با انجام پارتیشن بندی اداری می‌توان از مشکلات فضاهای باز در ادارات شامل افزایش سطح نویز و انتقال صداها و به خطر افتادن حریم خصوصی جلوگیری کرد.


پارتیشن ثابت اداری چیست؟

با استفاده از دیوارهای جداکننده فضا امکان تبدیل راحت محیط‌های بزرگ و کوچک به فضاهای مجزا وجود دارد. این پارتیشن همانند یک دیوار عمل می‌کند که بسیار زیبا و شیک است. این نوع فضاسازی می‌تواند احساس امنیت بیشتری را در بین کارمندان ایجاد کند تا آن‌ها وظایف خود را با اطمینان خاطر بیشتری انجام دهند. در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه‌ای مشخص بدون استفاده از مصالح ساختمانی می‌توان با جلوه‌ای خاص فضای کاری را پارتیشن‌بندی کرد.

نحوه عملکرد پارتیشن ثابت اداری

پارتیشن ثابت دارای یک ساختار خارجی است که از این طریق اقدام به پارتیشن‌بندی فضا می‌کنند. نصب این پارتیشن با استفاده از پیچ و مهره به زمین و سقف است که عملکردی مانند دیوار محکم و پیشرفته را دارد. پارتیشن‌بندی سبب عایق محیط کاری شده و فضای کاری را بسیار شکیل جلوه می‌دهد. برداشتن این پارتیشن‌ها هیچ آسیبی به محیط نمی‌زند و می‌تواند یک راه مخفی در فضای شلوغ اداری ایجاد کنند. نوع دوجداره پارتیشن ثابت به دلیل خاصیت عایقی که دارد در حفظ حریم خصوصی کارمندان تأثیر زیادی خواهد داشت. محل اتصال این مدل پارتیشن بندی اداری به کف‌پوش و تیرچه‌های سقفی یا تیرچه‌های سقف فوقانی است.

انواع پارتیشن ثابت

انواع پارتیشن ثابت

مدل‌های کشویی از متداول‌ترین نوع پارتیشن ثابت اداری هستند که ترکیبی از مدل ثابت و متحرک را نشان می‌دهند. این نوع پارتیشن‌بندی در مجتمع‌های تجاری، بانک‌ها، ساختمان‌های شهری، کارخانه‌ها، باشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و علمی کاربرد دارند. این دیواره های تقسیم کننده بر اساس ویژگی‌هایی مثل متحرک یا ثابت‌بودن، بافت و جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

پارتیشن بندی بر اساس نوع متریال

دسته بندی بر اساس تعداد جداره

شرکت پارتیشن بندی

بر اساس تعداد جداره، دیوارهای تقسیم کننده فضا به دو دسته تک جداره و دوجداره تقسیم می‌شود.

1.پارتیشن ثابت تک جداره: متریال مورد استفاده در این نوع پارتیشن ثابت شیشه، ام‌دی‌اف و آلومینیوم است؛ به همین دلیل از جدیدترین و مدرن‌ترین پارتیشن محسوب می‌شود. از لحاظ قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و نور خورشید از آن عبور می‌کند و بسیار سبک است. البته در مقایسه با پارتیشن نوع دو جداره در مقابل سروصدا مقاومت کمتری دارد. قابلیت نصب سوئیچ و تعداد محدودی سوکت تلفن از امکانات پارتیشن اداری ثابت تک جداره است؛ از این رو چینش دکوراسیون محیط اداری را بسیار آسان و راحت می‌کند.

2.پارتیشن ثابت دو جداره: از ویژگی‌های این نوع پارتیشن ثابت می‌توان به مقاومت زیاد آن در برابر سر و صدا و داشتن ظاهر زیبا اشاره کرد. امکان نصب پارتیشن اداری ثابت دو جداره به همراه درب‌های تک لنگه یا دولنگه وجود دارد. برای محیط های اداری می‌توان از قابلیت پرده کرکره‌ای در پارتیشن دو جداره استفاده کرد. مدل دوجداره در سه شکل شفاف، نیمه شفاف و مات تولید می‌شود که متناسب با سلیقه افراد و میزان اهمیت حفظ حریم خصوصی می‌توان هرکدام را انتخاب کرد.

مزیت های استفاده

مزایای پارتیشن ثابت اداری

در زمان‌های گذشته برای تقسیم‌بندی ساختمان مجبور به دیوارکشی بودند که این کار نیازمند زمان و هزینه زیادی بود. همان‌طور که می‌دانیم در ساختمان‌های استیجاری امکان اضافه‌کردن دیوار وجود ندارد و امکان فضاسازی دلخواه نیست. همچنین ایجاد دیوار فضای زیادی را می‌گیرد و با کمبود فضا مواجه خواهیم شد؛ برای رفع این مشکلات می‌توان به‌جای دیوارکشی از پارتیشن‌بندی استفاده کرد. در ادامه مزایای استفاده از پارتیشن ثابت اداری را بیان می‌کنیم.

  • استفاده بهینه از تمام محیط اداری
  • نهایت استفاده از فضاهایی با وسعت کم
  • پارتیشن بندی ساختمان با قیمت مناسب
  • مقاومت بالای پارتیشن در برابر تغییر دما به سبب متریال آن
  • جلوگیری از ورود سر و صدا به فضای کاری
  • طراحی نحوه قرارگیری پارتیشن مطابق با فضا
  • عبور نور خورشید از پارتیشن و تأمین روشنایی فضا
  • ایجاد نظم در فضا و طراحی زیبا و شیک
  • به‌صرفه‌تر بودن استفاده از پارتیشن ثابت اداری نسبت به ایجاد دیوار
  • ایجاد مکانی مطمئن و راحت جهت حفظ حریم خصوصی
  • صرف زمان کوتاه برای نصب پارتیشن
  • طول عمر بالا و دوام زیاد پارتیشن

کاربرد پارتیشن ثابت اداری

کاربرد پارتیشن ثابت

مهم‌ترین کاربرد پارتیش بندی اداری جداسازی فضا به فضای دلخواه و مجزا از یکدیگر است. در اندک زمانی امکان پارتیشن بندی ساختمان و ایجاد فضای جداگانه برای کارمندان وجود دارد که باعث امنیت کارکنان و بهره‌وری بیشتر آنان می‌شود. وقتی هر کارمند فضای کاری مخصوص به خود داشته باشد مسئولیت مرتب کردن و دسته‌بندی اسناد و مدارک و تمیز نگه‌داشتن محیط بر عهده خودش است و از این جهت اختلافی بین کارمندان به وجود نخواهد آمد. استفاده از پارتیشن بندی اداری امکان تقسیم‌بندی فضاهای مختلف را به‌صورت شناور و دلخواه فراهم می‌کند. از دیگر کاربردهای دیوارهای تقسیم کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.جداسازی فضاهای ورودی: جداسازی بخش ورودی از سایر بخش‌ها از اصلی‌ترین کاربردهای پارتیشن ثابت است. با در نظر گرفتن متراژ ساختمان می‌توان گفت بخش ورودی نقش مهمی در ظاهر و طراحی محیط اداری دارد که برای جداسازی این قسمت می‌توان از انواع پارتیشن ثابت استفاده کرد.

2.ایجاد اتاق های مختلف: ایجاد اتاق‌های بزرگ و کوچک در فضاهای اداری و سازمان‌ها با توجه به کاری که باید در آن‌ها انجام شود از دیگر کاربردهای پارتیشن‌بندی است. برای ساختمان‌هایی که با محدودیت فضا مواجه هستیم می‌توان از پارتیشن اداری ثابت قابل حمل استفاده کرد. در این صورت به‌دلخواه می‌توان اندازه فضاها را بر اساس نیاز تغییر داد.

3.پنهان سازی معایب ساختمان: در کنار دو کاربرد مهم استفاده از پارتیشن یعنی ایجاد اتاق‌های کوچک و بزرگ و جداسازی فضا، کاربرد پنهان‌سازی معایب محیط اداری را بیان کرد. وجود دیوارهای کج یا ستون‌های اضافی می‌تواند تأثیر ناخوشایندی روی دکوراسیون و فضای داخلی محیط اداری بگذارد و مانعی برای ایجاد اتاقک‌های مورد نیاز باشد. با پارتیشن‌بندی ثابت، پنهان‌سازی این معایب و مخفی کردن ستون‌های کج امکان‌پذیر خواهد بود.

مراحل نصب و طراحی

پارتیشن بندی اداری

برای پارتیشن‌بندی باید به شرکت های فعال در زمینه دکوراسیون داخلی مراجعه نمود تا بتوان محیط کاری را به بهترین نحوه تقسیم‌بندی کرد. این فرایند پنج مرحله دارد.

بازدید اولیه از محیط: برای شروع تصمیم به پارتیشن‌بندی فضا باید از شرکت های معتبر فعال در این زمینه مشورت گرفت و از آن‌ها برای بازدید حضوری و کارشناسی فضا به محل درخواست کرد.

طراحی پارتیشن اداری: بعد از کارشناسی و بازدید از ساختمان باید نوع پارتیشن و متریال مورد نظر انتخاب شود سپس طراحی و ترسیم پلان برای باید انجام گیرد که این کار بر عهده متخصصان شرکت مربوطه است. تأیید طراحی و تعیین رنگ و طرح:  در این مرحله باید با در نظر گرفتن محیط و دکوراسیون فضای اداری، طرح‌ها و رنگ‌های مناسب پارتیشن را انتخاب کنید.

ساخت پارتیشن اداری: این مرحله بر عهده شرکت پارتیشن بندی است که باید پارتیشن مد نظر مشتری را سفارشی‌سازی کند.

نصب پارتیشن اداری: نصب و اجرای پارتیشن‌بندی توسط متخصصان شرکت مربوطه انجام می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع پارتیشن اداری ثابت و مراحل نصب آن پرداختیم و مزایای استفاده از آن را بیان کردیم. همچنین کاربردهای مهم سیستم پارتیشن بندی شرح داده شد. با نصب این جداره‌ها می‌توان نهایت استفاده را از فضا برد و یک محیط زیبا و شیک را ایجاد کرد. استفاده از سبک‌های متنوع پارتیشن بندی اداری محیط کاری را مدرن نشان می‌دهد. پارتیشن‌بندی تغییرات شگفت‌انگیز در فضای اداری ایجاد می‌کند، موجب استفاده بهینه از فضا شده و محیط را لوکس و چشم‌نواز جلوه می‌دهد. جهت سفارش و طراحی پارتیشن اداری در شیراز با کارشناسان گروه دکوران مشورت کنید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000