پارتیشن اداری آماده یا پیش ساخته چیست؟

نظر 0 1402/04/12

پارتیشن اداری آماده یا پارتیشن اداری پیش ساخته نوعی از دیواره های جداکننده فضا هستند که در مقایسه با مدل‌های دیگر قابلیت نصب و اجرای ساده‌تری دارند. این دسته از تجهیزات اداری یک محیط کاری مناسب و کارآمد برای کارمندان و مدیران فراهم می‌کنند. در این مطلب راجع به این گروه از محصولات و لوازم اداری صحبت می‌کنیم و مزایا و معایب استفاده از آنها را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید!

تعریف پارتیشن اداری آماده یا پیش ساخته

پارتیشن اداری پیش ساخته به معنای استفاده از قطعات و ماژول‌های آماده برای ساختاردهی فضاهای اداری است. این نوع پارتیشن‌ها از قبل طراحی و ساخته شده و به سادگی قابل نصب و پیاده سازی هستند.

پارتیشن اداری آماده معمولاً از موادی مانند فلز، چوب، شیشه و پلاستیک ساخته می‌شود. این دسته از تجهیزات اداری می‌توانند به صورت دیوارهای جداکننده، پنل‌های تقسیم‌بندی فضا، کابینت‌ها و در برخی موارد حتی به عنوان کمد و میز اداری استفاده شوند.

انواع پارتیشن اداری آماده

پارتیشن اداری پیش ساخته

انواع پارتیشن اداری پیش ساخته شامل موارد زیر هستند:

پارتیشن های فلزی:

این نوع دیواره‌های جداکننده از فلز ساخته می‌شوند و از آنها به عنوان دیوارهای جداکننده یا پنل‌های تقسیم‌بندی فضا استفاده می‌شود. رایج‌ترین آنها پارتیشن آلومینیومی است که بیشترین متقاضی را در بین مدل‌های مختلف دارد. مدل‌های فلزی معمولاً دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و طول هستند و نصب و اجرای آنها در محل با سرعت بالایی انجام می‌شود.

مدل‌های چوبی:

این نوع پارتیشن ها با چوب یا فراورده‌های چوبی تولید می‌شوند. پارتیشن ام دی اف یکی از آنهاست که در ردۀ پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. مدل‌های چوبی معمولاً دارای طرح و رنگ‌های متنوعی هستند و از این نظر به شما گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب ارائه می‌دهند.

پارتیشن های شیشه ای:

پارتیشن شیشه ای یکی دیگر از مدل‌های محبوب بازار است. این مدل به دلیل شفافیت شیشه، حس آزادی بیشتری را به شما می‌دهد و به خصوص برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. همچنین نباید مزیت دیگر این مدل را نادیده گرفت و آن این است که شفافیت شیشه به شما امکان استفادۀ حداکثری از نور طبیعی را می‌دهد و به این ترتیب باعث افزایش راندمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.


بیشتر بخوانید:

مدل‌های پلاستیکی:

اصلی ترین مزیت مدل‌های پلاستیکی در مقایسه با سایر مدل‌ها وزن سبک آنهاست. دیواره‌های جداکننده پلاستیکی علاوه بر اینکه وزن کمی دارند معمولا از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه هستند. به غیر از مدل‌های ثابت و پیش‌ساخته در ساخت مدل‌های متحرک و مدولار نیز از این متریال استفاده می‌شود.

هر یک از این انواع پارتیشن ها مزایا و معایب خود را دارند و با توجه به نیازها و سلیقه‌ی شما، می‌توانید آنها را سفارش بدهید.

مزایای پارتیشن اداری آماده

پارتیشن آماده اداری

پارتیشن اداری پیش ساخته مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به سرعت و سهولت در نصب، انعطاف‌پذیری در تغییرات طراحی و ساختار فضا، قابلیت جابجایی، بازیابی و تعمیر آسان، هزینه کمتر نسبت به دیوارهای بنایی و ساخت و ساز و مواردی از این دست اشاره کرد. برخی از این مزایا را در ادامه شرح می‌دهیم.

سرعت و آسانی نصب:

پارتیشن های پیش ساخته طراحی و ساخته شده‌اند تا به راحتی نصب شوند. این به معنای صرفه‌جویی در زمان و هزینه نصب است.

انعطاف پذیری:

دیوارهای جداکننده پیش ساخته قابلیت تغییر در ساختار و شیوۀ فضاسازی و دکوراسیون را دارند. شما می‌توانید آنها را به سادگی جابه‌جا کنید یا تغییراتی در آنها به وجود بیاورید.

قابلیت جابه‌جایی:

این مدل‌ها قابلیت جابه‌جایی و حمل و نقل آسان را دارند. در صورت نیاز به تغییرات در فضا، می توانید آنها را به سرعت جابه‌جا کنید یا به مکان دیگری منتقل کنید.

هزینه کمتر:

استفاده از پارتیش اداری آماده معمولاً هزینه کمتری نسبت به دیوارهای بنایی و ساخت و ساز دارد. به این ترتیب شما در هزینه های ساخت و نصب صرفه‌جویی خواهید کرد.

امکانات متنوع:

پارتیشن های پیش ساخته در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند. همچنین متریال مورد استفاده در ساخت آنها بسته به نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد.

حفظ حریم خصوصی:

حفظ حریم خصوصی در فضای اداری یکی از دلایل نصب دیوارهای تقسیم کننده فضاست. از این پنل‌ها برای جداسازی و تقسیم فضای بین اتاق‌ها استفاده می‌شود.

با توجه به مزایایی که تا اینجا ذکر کردیم، استفاده از پارتیشن های اداری پیش ساخته به شما کمک می‌کند تا فضای اداری مناسب و کارآمدی را برای کارکنان و مدیران فراهم کنید.

معایب پارتیشن اداری آماده

پارتیشن اداری آماده

با اینکه پنل‌های پیش ساخته مزایای زیادی دارند اما از یک سری محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کنند نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. مهم‌ترین این محدودیت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

محدودیت در طراحی:

پنل‌های پیش ساخته معمولاً طرح‌ها و اندازه‌های استانداردی دارند و امکانات محدودی برای تنظیمات و سفارشی‌سازی دارند. این موضوع ممکن است باعث محدودیت در طراحی و تنظیمات دقیق فضا شود.

کیفیت ساخت:

برخی از پانل‌های پیش ساخته ممکن است کیفیت ساخت پایین‌تری در مقایسه با مدل‌های دیگر داشته باشند. این ممکن است منجر به مشکلاتی مانند عدم استحکام و عمر مفید کوتاه‌تر شود. برای همین است که توصیه می‌شود این پارتیشن اداری آماده را تنها از تولیدکنندگان شناخته‌شده و باسابقه در صنعت مبلمان و تجهیزات اداری سفارش بدهید.

عدم حفظ حریم صوتی:

برخی از مدل‌های پیش ساخته ممکن است نتوانند حریم صوتی مناسبی را ایجاد کنند. این ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند نفوذ صداها و کاهش حریم خصوصی شود. برای همین اگر قصد کاهش صدا در محیط اداری را دارید بهتر است مدل‌های عایق صدا یا آکوستیک را سفارش بدهید.

محدودیت برای اعمال تغییرات در آینده:

پارتیشن های پیش ساخته معمولاً قابلیت اعمال تغییرات در آینده را محدود می‌کنند. در صورت نیاز به ایجاد تغییرات بنیادی در فضا و دکور، ممکن است نیاز به تعویض کامل پارتیشن‌ها داشته باشید.

قابلیت تعمیر و نگهداری:

برخی از پنل‌های آماده ممکن است قابلیت تعمیر و نگهداری کمتری داشته باشند. در نتیجه چنانچه دچار خرابی یا فرسایش شوند، تعمیر آنها ممکن است دشوار باشد.

توصیه می‌شود پارتیشن اداری آماده را تنها از تولیدکنندگان شناخته‌شده و باسابقه در صنعت مبلمان و تجهیزات اداری سفارش بدهید.

محدودیت در انتقال نور:

برخی از پنل‌های پیش ساخته مثل مدل‌های MDF و پلاستیکی ممکن است نتوانند به خوبی نور را در فضا منتقل کنند. این مسئله ضعف نورپردازی و ایجاد یک فضای تاریک‌تر را به دنبال دارد.

با توجه به این معایب، قبل از استفاده و یا سفارش دیواره‌های جداکننده آماده، باید نیازها و محدیت های خود را به دقت بررسی کنید.

جمع بندی

در این مطلب شما را با مزایا و معایب پارتیشن های پیش ساخته آشنا کردیم و در مورد مدل‌های مختلف این تجهیزات توضیح دادیم. گروه مبلمان اداری دکوران از پیشگامان صنعت مبلمان در کشور و از برندهای باسابقه در این حوزه یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده تجهیزات اداری و طراحی داخلی ایران است که همواره محصولاتی باکیفیت و استاندارد را به مشتریان خود عرضه می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی درج شده در وب‌سایت با کارشناسان ما در تماس باشید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000