ویژگی های میز مدیریتی استاندارد

نظر 0 1401/02/21

دفتر مدیر یک مجموعه باید آراسته، مرتب، زیبا، مجلل و در عین حال راحت باشد. خرید میز مدیریتی مناسب بی‌تردید نقش بسیار مهمی در رسیدن به این اهداف ایفا می‌کند چرا که یکی از آیتم‌های مهم در دفتر کار به شمار می‌رود. در این مقاله می‌خواهیم مروری داشته باشیم بر ویژگی های میز مدیریت استاندارد و ببینیم یک میز مناسب برای اتاق مدیریت باید از چه امکاناتی برخوردار باشد. اگر شما نیز به آراستگی محل کار خود اهمیت می‌دهید خواندن این مطلب را از دست ندهید!


ویژگی های میز مدیریتی استاندارد که باید در حین خرید به آنها توجه کرد

ویژگی میز مدیریتی خوب

قبل از آنکه بخواهید میز مورد نظر خودتان را خریداری کنید باید به دکوراسیون و سبک طراحی داخلی اتاق مدیریت توجه داشته باشید. ممکن است محصولی که خریداری می‌شود از نظر سبک، ترکیب رنگ یا دیگر فاکتورهای ظاهری با فضای مورد نظر شما همخوانی نداشته باشد. اما گذشته از مسائل ظاهری، چند مورد کلی وجود دارد که جزو ویژگی های میز مدیریت خوب محسوب می‌شوند. (صرف نظر از اینکه مدل و شکل ظاهری محصول چگونه باشد.) این ویژگی‌های اساسی عبارت‌اند از:

  • استحکام و کیفیت بالا
  • داشتن کشو و کمد به تعداد کافی
  • ارتفاع مناسب
  • ابعاد استاندارد
  • دسترسی پذیری و راحتی کاربر حین استفاده

که در ادامه راجع به هرکدام از این ویژگی‌ها توضیح خواهیم داد و در مورد آنها جزئیات لازم را بیان خواهیم کرد.

استحکام و کیفیت؛ از ویژگی های میز مدیریت استاندارد

میز مدیریتی استاندارد

یکی از مهم‌ترین ملاک‌هایی که همه برای خرید میز مدیریتی آن را مد نظر قرار می‌دهند کیفیت بالا و مطلوب محصول مورد نظر است. دفتر مدیر همواره باید بی‌نقص و کامل باشد. محصولات باکیفیت و تولید شده با بهترین متریال موجود نقش بسیار مهمی در ایجاد یک دکور عالی برای اتاق مدیریت ایفا می‌کند. متریال درجه یک همچنین استحکام و ماندگاری محصول را تضمین می‌کند تا میز مدیریتی شما با گذشت زمان و پس از چندین سال استفاده دچار فرسایش یا تغییر شکل نشود. پس در هنگام خرید دقت کنید که میز مورد نظر شما با بهترین مواد اولیه موجود در بازار تولید شده باشد!

داشتن کشو و کمد به تعداد کافی؛ از ویژگی های میز مدیریتی خوب

میز مدیریتی عالی

وسایل مختلفی هستند که در حین کار به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد. یک دستگاه کامپیوتر و یا لپ‌تاپ امروزه از ملزومات اداری محسوب می‌شود. در کنار آن اکسسوری های مدیریتی اعم از: زیردستی، پانچ، پایه تقویم، جا خودکاری و... اغلب بر روی میزهای مدیریتی دیده می‌شوند. در کنار این‌ها، اسناد و مدارک مهم کاری، پرونده‌ها، پوشه و زونکن از دیگر مواردی هستند با آنها سر و کار خواهید داشت. برای مرتب‌سازی تمام این آیتم‌ها شما باید فضای کافی در اختیار داشته باشید. به همین خاطر میز شما باید کشو و کمد به تعداد کافی داشته باشد تا برای طبقه‌بندی مدارک و مرتب‌سازی وسایل با مشکل مواجه نشوید.

داشتن ارتفاع مناسب و استاندارد

میز مدیریتی ایده آل

راحتی کاربر در حین استفاده از محصول اهمیت بالایی دارد. این مسئله هم باعث کاهش خستگی در ساعات کاری می‌شود و هم در درازمدت بر سلامت شخص اثرگذار خواهد بود. یکی از ویژگی های میز مدیریتی رعایت تمام استانداردها و ضوابط مربوط به تولید است. تا محصولی کاملاً ارگونومیک تحویل مشتری گردد. ارتفاع استاندارد میز مدیریتی 76سانتیمتر در نظر گرفته شده است. که این رقم برای میزهای الحاقی یا همان L می‌تواند متفاوت باشد. اگر بخواهید در مورد نحوۀ محاسبه ارتفاع برای محصولات اداری بیشتر بدانید خواندن مقالۀ "What height should my desk be" را به شما توصیه می‌کنیم.

ابعاد استاندارد میز مدیریتی

میز مدیریتی خوب

میز مدیریتی در مقایسه با میزهای کارمندی ابعاد بزرگ‌تری دارد. علت ابعاد بزرگ‌تر آن نیز به‌خاطر دو مسئله است. یکی مسائل مربوط به زیبایی‌شناختی و ظاهر محصول که باعث می‌شود محصول جلوه بهتری داشته و دکوراسیون دفتر کار بهتر شود. و دومین مسئله نیازمندی‌های متفاوت کاربر است.

با همۀ این تفاسیر، ابعاد میز مدیریتی باید به‌گونه‌ای باشد که در دفاتر با متراژ پایین نیز بتوان از آن استفاده کرد. همین محدودیت فضا گاهی ممکن است مانع این شود که بتوانید محصول مورد نظر خودتان را سفارش بدهید. در اینجا شیوۀ طراحی در کارخانه تولید میز اداری است که به شما کمک خواهد کرد. یکی از راهکارهای معمول برای بهره‌وری حداکثری از فضای محدود، استفاده از میزهای الحاقی یا همان ال است. ال میز بدون آنکه فضای زیادی اشغال کند، کمک می کند تا محصولی با تمام امکانات در اختیار داشته باشید.

دسترسی راحت به آیتم های مورد نیاز

ویژگی میز مدیریتی مناسب

در مورد راحتی کاربر و توجه به ارگونومی گفتیم ولی منظور از راحتی صرفاً توجه به سلامت و فیزیک بدن نیست. شما در دفتر کار به آیتم‌های مختلفی احتیاج پیدا می‌کنید که شاید دسترسی به آنها به‌خاطر روش چیدمان مبلمان اداری راحت نباشد. به‌عنوان مثال پریزهای برق را در نظر بگیرید. ممکن است آنها از جایگاه میز شما دور باشند و مجبور شوید برای اتصال کامپیوتر، لپ‌تاپ یا شارژر خود به پریز جای میز را عوض کنید. یا شاید با سیم‌کشی غیر اصولی به زیبایی محل کارتان لطمه وارد کنید! فرض کنید برای جلسات کاری لازم باشد فایل‌های چندرسانه‌ای را با دیگر افراد حاضر به اشتراک بگذارید؛ آن‌وقت چالش‌ها بیشتر خواهد شد. برای غلبه بر چنین مشکلاتی و دسترسی راحت به آیتم های الزامی میز مدیریتی با قابلیت نصب پنل VSP تولید شده است.

امکانات جانبی

پنل VSP به شما امکان دسترسی به پریز برق، درگاه USB، VGA، HDMI و... را می‌دهد. میزهای با قابلیت پشتیبانی از این پنل به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که جایگاه پنل در آنها به‌صورت مخفی باشد. در نتیجه زیبایی محصول لطمه‌ای نمی‌بیند و شما در زمانی که به پنل احتیاج ندارید به‌راحتی قادر هستید از صفحۀ اصلی میز استفاده کنید. با وجود این وسیلۀ کاربردی دیگر در جلسات و مواقعی که به پریز برق احتیاج دارید با هیچ‌گونه مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

یک مورد دیگر که بسیار حائز اهمیت است قابلیت الحاق میز کنفرانس به میز مدیریتی است. همان‌طور که گفتیم برخی از جلسات اداری در اتاق مدیرت برگزار می‌شود و به همین دلیل باید امکانات لازم برای برگزاری این نشست‌ها مهیا باشد. برای مشاهدۀ ست میزهای مدیریت و کنفرانس ما به این صفحه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تجهیز و دکوراسیون سالن کنفرانس

جمع بندی

آنچه در این مقالۀ مختصر بیان کردیم در مورد ویژگی‌های میز مدیریتی استاندارد بود. گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از 8 دهه سابقه در زمینۀ تولید میزهای اداری بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را به مشتریان خود عرضه می‌کند. از میزهای اداری ما دیدن کنید و محصول مورد نیاز خود را همین حالا سفارش دهد! اگر این مطلب برای شما مفید واقع شده فراموش نکنید که به آن امتیاز بدهید. و نظرات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000