مزایای میز کار گروهی چیست؟

نظر 0 1401/03/13

میزهای گروهی یک مدل بسیار پراستفاده در بین میزهای کارمندی مدرن هستند. در این مطلب قصد داریم راجع به مزایای میز کار گروهی صحبت کنیم. نقاط قوتی که باعث شده تا این دسته از مبلمان اداری محبوبیت بالایی در بین کاربران داشته باشد. اگر شما نیز به دنبال آن هستید که فضای محل کارتان را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید خواندن این مطلب می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

میز کار گروهی چیست؟

میز چندنفره اداری

میز کار گروهی یا به زبان ساده‌تر: میز گروهی که گاهی با عبارت میز چندنفره اداری هم از آن یاد می‌شود یک مدل خاص از مبلمان اداری است. برخلاف میز کارمندی ساده ، ورک استیشن به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که دو یا چند کاربر به طور هم‌زمان قادر به استفاده از آن باشند. شیوۀ تقسیم‌بندی و جداسازی صفحات نیز به‌گونه‌ای است که هیچ یک از کارمندان برای استفاده از آنها دچار مشکل نخواهند شد.

تحقیقات نشان داده که طراحی پلان باز فضای اداری اگرچه مزایای بسیاری دارد اما اگر به شکل اصولی و صحیح پیاده‌سازی نشود راندمان را به‌شدت کاهش می‌دهد. واقعیت این است که حتی اگر طرفدار فضای کار اشتراکی باشید باز هم نمی‌توانید پارتیشن های اداری را به طور کامل از محیط کار حذف کنید. برای کارهای تیمی مزایای میز کار گروهی بسیار زیاد است. این دسته از میزها باعث سهولت ارتباط میان کارمندان می‌شوند. اما در عین حال دیوایدرهایی که در میان قسمت‌های مختلف آنها نصب می‌شود دید کارکنان نسبت به محیط را کاهش داده و از حواس‌پرتی آنها جلوگیری به عمل می‌آورد. به‌علاوه دیوایدرها این امکان را فراهم می‌کنند که هر یک از کاربران مطابق با نیاز خود قفسه‌ها و کشوهای موجود را شخصی‌سازی کند. در ادامه برخی از مزایای میز کار گروهی را بررسی می‌کنیم.

حفظ حریم خصوصی؛ از مزایای میز کار گروهی

مزیت های میز کار گروهی

دیوایدرها در میز چند نفره اداری بخش‌های مختلف را از هم تفکیک می‌کنند. جداسازی فضا علاوه بر حفظ حریم خصوصی مزیت دیگری هم دارد. این مسئله کمک می‌کند تا کارمندان با تمرکز بیشتری کارها را انجام دهند. تجربه نشان داده که افراد در محیط‌های اداری با طراحی پلان باز احساس راحتی کمتری دارند. دلیل آن نیز یک موضوع بسیار ساده است؛ کاربران این احساس را دارند که مدام تحت نظر هستند. برای همین وجود دیوایدرها یک احساس راحتی را در آنها به وجود می‌آورد. مشکل دیگر وجود صداهای جانبی و آزاردهنده است که با نصب دیوارهای جداکننده تا حد زیادی کمتر خواهد شد. در نتیجه یک فضای ساکت‌تر و آرام برای فعالیت به وجود می‌آید که در کنار دیگر مزیت‌ها به بهبود راندمان منجر می‌شود.

کمک به بهبود جریان هوا

میز چند نفره اداری

این موضوع به‌خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بدیهی است که در محیط‌های باز گردش هوا بهتر انجام می‌شود. گردش هوای مناسب علاوه بر حفظ سلامتی بر کاهش خستگی نیز اثر می‌گذارد. وجود اکسیژن کافی در شرکت کمک می‌کند تا کارمندان با انرژی بیشتری فعالیت کنند.

همکاری بهتر کارمندان

میز کارمندی مدرن اداری

از دیگر مزایای میز کار گروهی این است که باعث همکاری بهتر کارمندان و بهبود تعامل میان آنها می‌شود. اگر از دفاتر اداری جداگانه برای کارمندان استفاده کنید حس همکاری و تعاون تقلیل می‌یابد. در عوض یک محیط کار نسبتاً اشتراکی موجب می‌شود تا حس رقابت در بین کارکنان کم شود. با این کار از ایجاد شکاف بین اعضای تیم جلوگیری می‌کنید و برای مدیریت منابع انسانی با مشکل روبه‌رو نخواهید شد.

در سمت دیگر کارفرما و مدیران کسب‌وکار هستند که با استفاده از این میزهای کارمندی مدرن می‌توانند با کارمندان ارتباط مؤثرتری برقرار کنند. این موضوع در زمانی که تعدادی از کارمندان به‌صورت تیمی بر روی یک پروژه یا پرونده کار می‌کنند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مواقع مدیر پروژه خیلی راحت می‌تواند کل اعضای تیم را که در یک محل واحد مستقر هستند مورد خطاب قرار بدهد. در نتیجه لازم نیست به هر اتاق به شکل جداگانه مراجعه کرد یا کارمندان را به اتاق کنفرانس فراخواند. همین اقدام به‌ظاهر کوچک باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی سالن کنفرانس

آزادی عمل کارمندان؛ یکی دیگر از مزیت های میز کار گروهی

مزایای میز گروهی

وجود یک میز کار دونفره که با یک دیوایدر به دو بخش مجزا تقسیم شده این آزادی عمل را در اختیار کارمندان می‌گذارد که به شکل دلخواه فضایی را که در اختیار دارند تزئین کنند. تزئین میز با یک گلدان کوچک، آیتم‌های دکوراتیو یا قاب عکسی خانوادگی می‌تواند انگیزۀ افراد را در محل کار بالا ببرد. گذشته از این‌ها بر روی دیوایدرها می‌شود یادداشت‌های کاری را چسباند تا یک یادآوری برای کارهایی باشد که قرار است در آینده انجام شوند.

بهره وری حداکثری از فضا

در مقایسه با میز کارمندی، میزهای کار گروهی برای بهره‌وری حداکثری از فضا مناسب‌تر هستند. اگر کسب‌وکار کوچک شما به‌تازگی در مسیر توسعه و گسترش قرار گرفته ممکن است با کمبود فضای کافی روبه‌رو شوید. برای غلبه بر این چالش خرید میز اداری 4 نفره به‌جای مدل‌های کارمندی معمولی یک راهکار مناسب است. ابعاد میز کار گروهی با توجه به میزان فضایی که دارید می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد. با خرید ورک استیشن به فضا هم نظم بیشتری می‌دهید. ساختار منتظم دیوایدرها به‌نوعی شبیه یک علامت است و راهروهای میان ورک‌استیشن‌ها را مشخص می‌کند. به همین خاطر کارمندان برای رفت‌وآمد دچار مشکل نمی‌شوند.

قیمت مقرون به صرفه؛ یک مزیت دیگر

مزایای میز ورک استیشن

میز همکار یا همان ورک استیشن به شما در صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کند. با تهیه یک میز گروهی به‌جای چند میز اداری هزینۀ کمتری پرداخت خواهید کرد. اما توجه داشته باشید که خرید میز کار گروهی ارزان یا دست دوم اقدام هوشمندانه‌ای نیست و باید کیفیت و استحکام را نیز در نظر بگیرید. مبلمان اداری کارکرده پرستیژ کاری شما را پایین می‌آورد و در درازمدت هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل می‌کند.

کلام آخر

در این مقالۀ کوتاه سعی کردیم شما را با برخی از مزایای میز کار گروهی آشنا کنیم. اگر این مطلب برای شما مفید بوده امتیاز دادن به آن را فراموش نکنید! گروه مبلمان اداری دکوران تولید کننده انواع میز اداری و پارتیشن با تنوع بالای محصولات مشاور شما برای تجهیز و دکوراسیون دفتر کارتان است. اگر به دنبال این هستید که فضای محیط شرکت خودتان را به بهترین شکل طراحی کنید با کارشناسان ما از طریق کانال‌های ارتباطی موجود در سایت تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.


امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000