طراحی دکوراسیون اداری در استارتاپ‌ ها

نظر 0 1402/07/01

طراحی دکوراسیون اداری در استارتاپ‌ ها نقش بسیار مهمی در ایجاد محیط کاری الهام‌بخش و موثر دارد. استارتاپ‌ها با فرهنگ کاری خود که بر پایه همکاری و خلاقیت است، نیازمند فضاهایی هستند که انرژی مثبت را به ارمغان بیاورند و به کارمندان امکان می‌دهند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

در طراحی دکوراسیون اداری در استارتاپ‌ ها ، عناصری مانند رنگ‌های زنده و پویا، فضاهای باز و انعطاف‌پذیر، وسایل دکوری خلاقانه و فناوری‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف از این طراحی‌ها، ایجاد یک محیط کاری جذاب و متناسب با نیازهای کارمندان استارتاپ‌ها است.


علاوه بر این، در دکوراسیون اداری استارتاپ‌ها، اهمیت زیادی به فضاهای مشترک و تعاملی می‌دهند. این فضاها، جایگاهی برای همکاری، گفتگو و ایده‌پردازی در میان کارمندان فراهم می‌کنند و ارتباطات را تقویت می‌کنند.



طراحی اداره انعطاف‌پذیر


استارتاپ‌ها به طبیعت خود، موجودیت‌های پویا هستند و نیازهای آنها ممکن است حتی در یک سال تغییرات چشمگیری را تجربه کنند. امری عجیب نیست که یک شرکت 10 نفره تنها در چند ماه، تعداد کارکنان خود را سه برابر کند یا بر اساس عملکرد خود، فعالیت‌های خود را کاهش دهد.


بسیاری از استارتاپ‌ها همچنین با تیم‌هایی از کارآفرینان آزاد و کارمندان پاره‌وقت همکاری می‌کنند که فقط چند روز در هفته به دفتر مراجعه می‌کنند. در حالی که یک شرکت در نهایت ممکن است به یک فضای بزرگتر منتقل شود تا به نیروی کار در حال رشد پاسخ دهد، درجه‌ای از انعطاف‌پذیری برای سازگاری با تغییرات فوری در تعداد کارکنان مطلوب است.


از آنجا که بیشتر استارتاپ‌های مدرن سلسله مراتب سنتی را تجزیه می‌کنند، آنها ترجیح می‌دهند دفاتر با طرح باز داشته باشند. اما به جای فضاهای باز تعریف نشده، شرکت‌ها امروزه بیشتر به این موضوع توجه می‌کنند که چگونه این فضا را بیشتر انعطاف‌پذیر و کارآمد کنند.


یک راه عالی برای این کار اضافه کردن دیوارهای قابل حرکتی است که می‌توانند در طول یک مسیر جابجا شوند. این دیوارها می‌توانند باز شوند تا فضای بزرگتری را برای جاگیری افراد بیشتر ایجاد کنند یا بسته شوند تا یک منطقه را به یک اتاق جلسه خصوصی تقسیم کنند.


اتاق‌های سمینار انعطاف‌پذیر نیز یک گزینه فوق‌العاده برای استارتاپ‌ها هستند. یک اتاق سمینار بزرگ برای جلسات با حضور همه اعضا عالی است. اما یک طراحی انعطاف‌پذیر به این امکان می‌دهد که این فضاهای بزرگ را به چندین اتاق کوچک برای جلسات روزمره تبدیل کند هنگام نیاز.


 


Airbnb, Gurgaon


airbnb


دفتر Airbnb در گورگاؤن در یک انبار صنعتی بزرگ قرار دارد و فضاهای انعطاف‌پذیر چندگانه‌ای برای کار در آن وجود دارد. به عنوان مثال، منطقه نشستن پله‌ای برای برگزاری رویدادهای تیمی بزرگ و سالن‌های شهرداری مناسب است - اما همچنین می‌تواند توسط گروه‌های کوچکتر برای بحث‌های غیررسمی استفاده شود. مثال دیگر، منطقه همکاری غرق شده در زیر منطقه چند منظوره روی پشت بام است که می‌تواند برای جلسات تفکر گروهی، جلسات یک به یک و حتی گفتگوی غیررسمی استفاده شود.


طراحی بر اساس فعالیت


نقش‌های شغلی نیز در یک استارتاپ به طور مداوم در حال تحول هستند. در یک تیم کوچک، یک فرد ممکن است در یک روز در جلسات فروش شرکت کند، در طراحی وبسایت‌ها مشغول به کار شود و استراتژی بازاریابی را رهبری کند. انجام چنین وظایف متنوعی از یک میز اداری واحد غیرممکن می‌شود.


گزینه‌های کار بر اساس فعالیت در طراحی دفتر استارتاپی بسیار مفید هستند. از آنجا که یک شرکت جدید ممکن است به فضای بزرگی دسترسی نداشته باشد، استفاده از میز کار گروهی یک استفاده اقتصادی‌تر از فضای موجود است، به جای تخصیص میز کار به هر فرد. ارائه گزینه‌های محیط متنوع به کارمندان، آنها را قادر می‌سازد تا در راحتی کار کنند و به بهبود بهره‌وری در محیط کار برسند.


کوچک‌ترین کنجکاوی‌های کار با پتوها و بالشتک‌ها برای وظایف متمرکز مناسب هستند، در حالی که محیط‌های باز مانند کافه یا خوشه‌های کاری برای بحث‌های تیمی ایده‌آل هستند. باکس‌های تلفن نیز یک افزودنی عالی برای دفتر استارتاپی هستند که ایده‌ی جالبی هستند، فضای کمی را اشغال می‌کنند و برای تماس‌های تصویری بسیار کارآمد هستند.


فضاهای مشترک


ساعات طولانی و کار در آخر هفته بخشی از فرهنگ استارتاپی است، بنابراین اهمیت ارتباط با افرادی که با آنها کار می‌کنید بسیار مهم است. بنابراین، فضاهای مشترک که مردم در آنجا صحبت می‌کنند، غذا می‌خورند و استراحت می‌کنند، در یک استارتاپ به همان اندازه اهمیت دارند که فضاهای کاری دارند.


اوبر امروزه در سراسر جهان فعالیت می‌کند، اما همچنان به ارزش‌های استارتاپی خود و تمرکز قوی بر مشارکت در محیط کار پایبند است. وقتی مرکز اوبر در سنگاپور را طراحی کردند، فضاهای مختلفی را در داخل دفتر گنجاندند که تجربه انسانی را بهبود می‌بخشد. کافتریای شیک یکی از این فضاها است که مردم می‌توانند در آن بر روی نوشیدنی گرم صحبت کنند یا با هم غذا بخورند.


کافتریای پر هیاهو به اتاق بازی‌ها می‌رسد و شما میتوانید این محیط‌ها را با استفاده از پارتیشن‌های اداری از هم تفکیک کنید. در محیط استراحت کارمندان می‌توانند بازی تنیس روی میز انجام داده و با چالش دادن به همکاران به بازی فوتبال دستی انرژی خود را تخلیه کنند یا به راحتی در محیط استراحتی راحت برای یک گپ دوستانه بنشینند.


اوبر سنگاپور


در یک محیط کار مدرن، یک جلسه تفکر سریع یا یک گفتگوی ناگهانی می‌تواند به نوآوری‌های غیرمنتظره منجر شود. در دفتر اوبر، فرصت‌های فراوانی برای فعال‌سازی این گفتگوها وجود دارد. در قلب دفتر، سالن چندمنظوره‌ای وجود دارد که مردم می‌توانند در آن همکاری کنند، جلسات کوچکی برگزار کنند یا بحث‌های بزرگی داشته باشند.



فضاهای پذیرایی بر اساس برند


یک عامل بسیار مهم برای هر شرکت استارتاپ، نحوه نمایش خود به بازدیدکنندگان است. هر استارتاپ موفقی که دفاتر خود را بازدید می‌کند، از شرکای تجاری و سرمایه‌گذاران تا مشتریان و حتی کارمندان بالقوه، بسیاری از افراد را به خود جذب می‌کند. بنابراین، مهم است که آنها را در طول عبور از فضاها، به ماموریت‌ها، ارزش‌ها و فرهنگ شرکت نگاهی داشته باشند.


وبر


نمایش آثار هنری مرتبط، نمایش جوایز و ارائه ارزش‌های شرکت از طریق طراحی، راه‌های دیگری برای جذب توجه بازدیدکنندگان هستند. شرکت ارتباطات وبر شاندویک، یک شرکت دیگر است که این کار را به طور بسیار موثری انجام می‌دهد. دفتر آن در گورگاؤن، هند، یک دیوار کاملاً به کمپین‌های موفق آن اختصاص داده شده است. در حالی که بازدیدکنندگان در انتظار دریافت دریافت هستند، آنها می‌توانند از "دیوار شهرت" لذت ببرند که شامل جوایزی است که این شرکت برنده شده است و در نتیجه تمرکز آنها بر تمامیت را تأکید می‌کند.


فضاهای فناوری-فعال


فعال‌سازی فناوری محور محیط کار آینده‌نگرانه، شاید مهم‌ترین عامل در طراحی دفتر استارتاپی باشد. آرش چودری، مدیرعامل اسپیس ماتریکس، معتقد است که محیط کارها باید همراه با پیشرفت‌های فناوری تکامل یابند. او در این زمینه می‌گوید: "یک انقلاب در طراحی محیط کار در حال رخ دادن است که خلاقیت با فناوری‌های مختلف مانند اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی ترکیب می‌شود تا محیط کارهای با عملکرد بالا ایجاد شود."


فناوری هوشمند می‌تواند زندگی را برای کارمندان استارتاپ آسان‌تر کند، با اتوماسیون وظایف، بهینه‌سازی فرآیندها و به طور کلی، راحت‌تر کردن روز کاری. در طراحی دفتر سرویس‌نائو در سنگاپور، ما فناوری را به هسته فضا گنجاندیم. از نورپردازی قابل تنظیم و چند منظوره که به کارمندان امکان تنظیم سطح روشنایی را می‌دهد، تا عناصر صوتی در اتاق‌های جلسات که صداهای محیطی را سرکوب می‌کنند، عناصر هوشمند به طور موثری برای راحت‌تر کردن و راحت‌تر کردن کار برای کارمندان در هر روز استفاده می‌شوند.


جمع بندی


در نتیجه، طراحی دکوراسیون اداری در استارتاپ‌ ها مناسب برای استارتاپ‌ها باید با توجه به فرهنگ و ارزش‌های شرکت طراحی شود. استفاده از رنگ‌های زنده و پویا، فضاهای باز و انعطاف‌پذیر، وسایل دکوری خلاقانه و فناوری‌های هوشمند می‌تواند به ایجاد یک محیط کاری جذاب و الهام‌بخش کمک کند. همچنین، ایجاد فضاهای مشترک و تعاملی برای همکاری و ارتباطات بین کارمندان نیز بسیار مهم است. با توجه به این عوامل، ‌طراحی دکوراسیون اداری در استارتاپ‌ ها می‌تواند به کارمندان امکان دهد بهترین نسخه خود را در محیط کاری نشان دهند و به ارتقای عملکرد و خلاقیت آنها کمک کند.

گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت مبلمان کشور مشاور و راهنمای شما در طراحی دکوراسیون استارت اپ شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.



امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000