ضوابط طراحی سالن همایش

نظر 0 1402/03/28

سالن کنفرانس حول محور سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها و سخنرانان اصلی ساخته شده است. در سالن کنفرانس می‌توان مشتریان بالقوه را جذب کرد و یا جلسات مهم با همکاران و شرکا برگزار کرد. درهرصورت سالن کنفرانس مکانی است که اتفاقات بزرگی در آن صورت می‌گیرد. کارمندان می‌توانند بدون حواس‌پرتی و طوفان فکری کار کنند و موقعیت‌های بزرگ به دلیل هرگونه حواس‌پرتی و سروصدایی از بین نمی‌روند و محیطی کاملاً خصوصی را به شما می‌دهد. وقتی هدف برقراری ارتباط مؤثر است، باید مطمئن شوید که مردم می‌توانند پیام شما را به وضوح ببینند و بشنوند. همه چیز در مورد فضا باید آرام و تمیز و عاری از حواس‌پرتی باشد. این مکانی است که همه ما برای رسیدن به یک هدف مشترک گرد هم می‌آییم، بنابراین باید با توجهی که شایسته آن است با آن رفتار کنیم و ضوابط طراحی سالن همایش را در آن به درستی رعایت کنیم.

ضوابط طراحی سالن اجتماعات

سالن همایش

اگر تصمیم گرفته‌اید مسیر بازسازی سالن کنفرانس خود را طی کنید، ممکن است از خود بپرسید "یک مکان کنفرانس خوب چیست؟" سالن کنفرانس به همان اندازه با سادگی و توجه به جزئیات تعریف می‌شود. طراحی سالن باید به اندازه کافی زیبا باشد تا راحت و جالب باشد، اما باید به اندازه‌ای ساده باشد که کسانی که از اتاق استفاده می‌کنند بتوانند به راحتی ارائه‌ها و محصولات را معرفی کنند.

استاندارد و ضوابط طراحی سالن همایش حکم می‌کند که یک جلسه موفق به توانایی استفاده از بهترین‌ها در طراحی، امکانات و خدمات و همچنین فناوری و پایداری بستگی دارد. هرکدام از این تجهیزات سالن همایش به ایجاد فضایی امن برای مشارکت کمک می‌کند که برای برگزارکننده این جلسات بسیار حائز اهمیت است.

چگونه یک سالن کنفرانس می‌سازید؟

اول از همه، مطمئن شوید که هر کاری که انجام می‌دهید متناسب با فضا باشد. باید مطابق با فضایی که داریم سایز صفحه نمایش یا پروژکتور را انتخاب کنیم. اگر تناسبی وجود نداشته باشد زیادی بزرگ یا کوچک بودن پروژکتور می‌تواند آزاردهنده و مشکل ساز شود. همین امر در مورد تجهیزات صوتی نیز صدق می‌کند. اگر خیلی کوچک باشد، صداهای موجود در سالن ایجاد هرج و مرج می‌کند و حواس شما پرت خواهد شد. اگر خیلی قوی باشد، اتاق کرکننده، آزاردهنده و کلافه کننده می‌شود. 

فراتر از ارائه، ما باید به افرادی فکر کنیم که در این فضا همکاری خواهند کرد. نشستن ثابت در طولانی مدت برای هرکسی اذیت کننده است و شما با فراهم کردن مبلمانی که این خستگی را کاهش دهد و راحت باشد امتیاز جذب خواهید کرد. مبلمان اداری و حمایتی و همچنین میز کنفرانس مناسب در سالن کنفرانس به افراد این امکان را می‌دهد که در جلسات و سخنرانی‌های طولانی بدون خستگی بنشینند. صندلی‌های چرخان نیز مشارکت فعالانه را برای همه در هنگام حرکت فوکوس در اتاق آسان می‌کنند. با توجه به اینکه سطوح جامد شما چقدر از نظر زیبایی و آکوستیک عملکرد خوبی دارند، باعث می‌شوید مردم بارها و بارها برگردند.

ضوابط طراحی سالن همایش در مورد نور

جدا از تنظیم ساده ترموستات روی دمای راحت، بهترین کاری که می‌توانید برای آرام کردن حضار انجام دهید اجرای برخی اقدامات کنترل نور و صداست. نور ضعیف می‌تواند باعث تابش خیره کننده شود یا خواندن مطالب را دشوار کند و تمرکز را از ارائه منحرف کند. اگر دیوارها صدای زیادی را منعکس کنند، مکالمات به سرعت بسیار بلند می‌شوند و همکاری خشن می‌شود. وقت‌گذاشتن برای اطمینان از اینکه این جنبه‌ها برای همه راحت هستند، اتاق را به مکانی بسیار پربارتر تبدیل می‌کند.

هنگام برخورد با نورپردازی، باید مطمئن شوید که در هر سالن کنفرانس دارای پنجره، سایه‌ها و پرده‌ها در دسترس است. توانایی پوشاندن کامل پنجره‌ها هنگام انجام ارائه‌های ویدئویی در وسط روز بسیار مهم است. این قابلیت همچنین می‌تواند در هنگام ساخت و ساز یا فعالیت‌های مزاحم دیگری که در بیرون در طول ارائه رخ می‌دهد، وظیفه دوگانه‌ای را انجام دهد. در مورد نور مصنوعی در اتاق، مطمئن شوید که لامپ‌های شما گرمای زیادی نمی‌دهند و دمای رنگ لامپ‌ها با احساس اتاق مطابقت دارد. دمای رنگ بسیار بالا به شما نور آبی‌تری می‌دهد، در حالی که دمای رنگ‌های پایین‌تر زرد یا نارنجی به نظر می‌رسد، چیزی شبیه به نور آتش.

صدا

صدا در سالن به اندازه نور مهم است. بهترین کاری که می‌توانید برای بهبود صدای انجام دهید این است که دیوار معمولی را با پانل‌ها یا تخته‌های جذاب و جاذب صدا بپوشانید. با استفاده از پانل‌های صوتی در ساخت دیوار، حداکثر بهره را از تنظیمات بهبود یافته خود ببرید تا اطمینان حاصل شود که شرکت‌کنندگان به جای امواج صوتی، پیام را جذب می‌کنند. طراحی دیوار سالن کنفرانس شما باید با از بین بردن نویزهای اضافی در سالن به گفتگو کمک کند. می‌توانید از پانل‌ها یا تخته‌های مشابه در سقف نیز استفاده کنید.

با افزودن روش‌های آکوستیک مانند پانل‌های دیواری پارچه‌ای، پانل‌های سقفی و پرده‌های آکوستیک، طراحی جذب‌کننده صدا را دو چندان کنید. اگر مشکلات صدای شما از بیرون اتاق می‌آید، افزایش رتبه بندی STC (کلاس انتقال صدا) دیوارها و پنجره‌های شما، صداهای بیرون را در جایی که به آنها تعلق دارد حفظ می‌کند. اگر تغییرات ساختاری عمده مطرح نیست، می‌توانید با افزودن مقداری عایق صوتی به دیوارها و درج پنجره‌های صوتی به پنجره‌های موجود، به پیشرفت‌های مناسبی دست یابید.

ابعاد استاندارد سالن همایش

طراحی سالن همایش

تعیین اندازه سالن همایش می‌تواند تصمیمی باشد که نیاز به کمی تفکر دارد. شما به چیزی نیاز دارید که به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از اتاق‌های کنفرانس استاندارد در اکثر مشاغل منطقه باشد، اما اگر همایش‌های بزرگ را جذب نمی‌کنید، به ظرفیت ده هزار نفر نیز نیاز ندارید. اگر با یک فضای بزرگ کار می‌کنید، ایجاد یک مجموعه مدولار که می‌تواند به چندین اتاق کوچک‌تر تبدیل شود یک گزینه محبوب است. این به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز میزبان گروه‌های بزرگ باشید، اما همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز تعدادی گروه کوچک‌تر را میزبانی کنید. اگر در حال حاضر سالن خود را اجاره کرده‌اید، اندازه گروه‌هایی را که به طور کلی از فضا استفاده می‌کنند، در نظر بگیرید.

بار اشغال یک سالن کنفرانس را چگونه محاسبه می‌کنید؟

محاسبه بار اشغال شما یک کار بسیار ساده است، اما بستگی به این دارد که رویداد چگونه به نظر می‌رسد. اگر مردم در هنگام سخنرانی می‌نشینند و اتاق مملو از مبلمان است، می‌توانید 15 فوت مربع را برای هر نفر محاسبه کنید. اگر بیشتر میزبان یک پذیرایی یا کنفرانس هستید، و اتاق نسبتاً خالی از مبلمان است، می‌توانید با 7 فوت مربع برای هر نفر بروید، زیرا مردم احتمالاً بیشتر اوقات روی پای خود خواهند بود. طراحی اتاق به شما ایده خوبی از نحوه استفاده مردم از آن می‌دهد.

چه مقدار از فضا را باید به صندلی اختصاص دهیم؟

طراحی سالن اجتماعات

هنگام محاسبه ظرفیت صندلی، با همان متغیرهایی مواجه خواهید شد که در بار اشغال وجود دارد. اگر با یک میز کنفرانس بزرگ کار می‌کنید، باید چیزی بین 30 تا 40 فوت مربع برای هر نفر بودجه داشته باشید. با این حال، اگر هر فرد میز مخصوص به خود را دارد یا اگر بیشتر شبیه به یک کلاس درس چیده شده باشد، می‌توانید این برآورد را به 15 تا 20 فوت مربع برای هر نفر کاهش دهید. واقعاً همه چیز بستگی به نحوه چیدمان سالن دارد.

جمع‌بندی

نیازهای فعلی شما هر چه باشد، به خاطر داشته باشید که دنیای کار همیشه در حال یافتن راه‌هایی برای تغییر و انطباق است، پس جایی برای اصلاحات بگذارید. نکته اصلی این است که سرمایه گذاری در یک سالن کنفرانس سرمایه گذاری روی افراد است و همیشه ارزشمند خواهد بود. به همین خاطر توجه به ضوابط طراحی سالن همایش موضوعی حائز اهمیت است. گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه کار در صنعت مبلمان و دکوراسیون اداری، برای تزیین سالن همایش و طراحی داخلی آن مشاور و راهنمای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت با ما تماس بگیرید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000