زمان تعمیر مبلمان اداری

نظر 0 1402/08/30

اگر مبلمان اداری شما دچار آسیب شده است و شما درگیر این تصمیم هستید که آیا زمان تعمیر مبلمان اداری شما سر رسیده یا باید مبلمان جدیدی تهیه کنید؟

قبل از اینکه تصمیمی بگیرید، بهتر است ابتدا میزان و نوع خسارت مبلمان اداری خود و همچنین بودجه خود را ارزیابی کنید. سپس اگر به این نتیجه رسیدید که تعمیر مبلمان اداری برای شما مناسب‌تر از خرید مبلمان جدید است، می‌توانید به مراکز تعمیر مبلمان اداری مراجعه کنید.

مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری شامل انواع مختلفی از میز و صندلی اداری، میز کنفرانس، میز کارشناسی، پارتیشن اداری (شامل پارتیشن شیشه‌ای نیز)، کتابخانه، قفسه، کمد اداری، کانتر و گیشه و ... می‌شود.

اکنون مدل‌های بسیار متنوع، خاص و شگفت‌انگیزی برای هر یک از اینها موجود است. استفاده از مبلمان اداری برای ایجاد یک محیط کاربردی و جذاب برای کارکنان ضروری است. انتخاب مبلمان اداری استاندارد و مناسب نه تنها بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد بلکه به سلامت آنها نیز کمک می‌کند.

اهمیت زمان تعمیر مبلمان اداری

همانطور که می‌دانید، مبلمان اداری مناسب و استاندارد، همراه با جذابیت و زیبایی، به محیط کار و برند شما شخصیت و جلوه‌ای خاص می‌بخشد و اولین انطباق مشتریان با اداره، از ظاهر آن است.

از سوی دیگر، کارمندان بخش زیادی از روز خود را در محل کار می‌گذرانند، بنابراین مناسب بودن و ارگونومی مبلمان اداری، به آسایش و رفاه آن‌ها کمک می‌کند. حالا تصور کنید که اگر مبلمان اداری آسیب دیده یا ظاهر نامناسبی داشته باشد، چه تأثیرات منفی بر روی کارمندان و حتی مشتریان می‌تواند داشته باشد.

حتی تعمیر جزئی مبلمان اداری می‌تواند تفاوت چشمگیری در آن‌ها ایجاد کند. در نهایت، روزی ممکن است مجبور به تعویض مبلمان اداری خود شوید، اما اگر می‌خواهید این تعویض را به تعویق بیاندازید، بهتر است سریعاً برای تعمیر آن‌ها اقدام کنید تا از فرسودگی آن‌ها جلوگیری شود.

از کجا بفهمیم که زمان تعمیر مبلمان اداری است؟

با توجه به اهمیت تعمیر مبلمان اداری، مناسب است یک برنامه برای چک کردن منظم سلامت لوازم اداری داشته باشیم.

چک کردن منظم و تعمیر مبلمان اداری از این جهت حائز اهمیت است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا طول عمر لوازم خود را افزایش داده و در نتیجه در دراز مدت هزینه کمتری متقبل شوند. در زیر یک لیست آورده شده است که توصیه می‌شود برای مبلمان اداری خود مرتب آن‌ها را چک کنید:

  1. گوشه‌ها و پایه‌های میز و صندلی‌های اداری را بررسی کنید. ببینید آیا فرسایش، بریدگی یا قطعه‌ای گم‌شده وجود دارد یا خیر؟
  2. هرگونه پوشش محافظ یا تزئینی را از روی لوازم اداری بردارید و ببینید آیا آسیب پنهانی مانند باد کردن بر اثر خیس شدن، وجود دارد یا خیر.
  3. درها و کشوهای لوازم اداری را باز و بسته کنید و چک کنید آیا به راحتی باز و بسته می‌شوند؟
  4. صداهایی که میزهای اداری و صندلی‌ها ایجاد می‌کنند را به دقت بررسی کنید!
  5. پایه، دسته، چرخ و قسمت گردان صندلی اداری را بررسی کنید و ایراد و مشکل آن‌ها را بررسی نمایید.
  6. کتابخانه و قفسه‌ها را بررسی کنید، ببینید محکم و پایدار هستند یا نیاز به تعمیر دارند؟
  7. پارتیشن اداری را بررسی کنید و آسیب‌ها را مشخص نمایید.

چه زمان تعمیر مبلمان اداری ارزش دارد؟

چه زمان تعمیر مبلمان اداری ارزش دارد؟

درباره اهمیت تعمیر لوازم اداری صحبت کردیم و به میزان مهم بودن آن پی بردیم. حالا این سوال پیش می‌آید که چه چیزهایی قابل تعمیر هستند. در زیر بعضی از مواردی که شامل تعمیر مبلمان اداری می‌شوند را ذکر کرده‌ایم:

  1. آسیب دیدگی وسایل چوبی با آب، مثل برآمده شدن سطح میز
  2. یکسری بریدگی‌ها و خراش‌ها بر سطح لوازم اداری
  3. ورقه ورقه شدن یا خرد شدن رویه لوازم اداری
  4. تغییر رنگ مبلمان اداری برای تغییر در دکوراسیون
  5. تعویض فنرهای مبلمان اداری
  6. تعویض روکش پوسیده شده صندلی اداری یا مبلمان اداری
  7. تعویض جک‌های صندلی‌های چرخان
  8. عوض کردن پایه، دسته و چرخ صندلی اداری
  9. صداگیری کردن از درب‌ها
  10. تعمیر پارتیشن‌های اداری
  11. جیر جیر کردن صندلی اداری
  12. لرزش

رایج ترین موارد تعمیر مبلمان اداری

همانطور که اشاره کردیم، مبلمان اداری شامل موارد زیادی است که هر یک ممکن است آسیب‌های مختلفی ببینند. در اینجا برخی از رایج‌ترین آسیب‌های مبلمان اداری را ذکر می‌کنیم:

فرو رفتن نشیمن صندلی یا مبلمان اداری

فرو رفتن نشیمن صندلی یا مبلمان اداری ناشی از خرابی فنر یا فوم آن‌ها می‌تواند باشد. در این صورت، فنر باید تعویض شود یا فوم آن‌ها تعمیر گردد. تخصصی‌ها ابتدا علت خرابی را تشخیص داده و سپس آن را تعمیر می‌کنند.

پاره شدن روکش مبلمان اداری

در محیط‌های اداری، به دلیل استفاده مداوم کارکنان از صندلی یا مبلمان، پارچه‌های مبلمان اداری ممکن است پس از مدتی دچار پوسیدگی شوند و نیاز به تعویض داشته باشند.

خرابی پشت صندلی اداری چرخان

استفاده نادرست از صندلی و قرار دادن فشار زیاد بر پشت صندلی می‌تواند باعث پوسیدگی زودرس آن شود. از آنجا که استاندارد بودن صندلی اداری برای راحتی کارمندان بسیار حائز اهمیت است و خراب شدن پشت صندلی می‌تواند فشار زیادی به کمر افراد وارد کند، بهتر است برای حل این مشکل، به مراکز تعمیر مبلمان اداری معتبر مراجعه کرده و آن‌ها را به بهترین شکل تعمیر کنید.

خراب شدن درب کمدها و کشوهای میز اداری

خراب شدن درب کمدها و کشوهای میز اداری

انواع میز اداری وجود دارد از جمله میز کنفرانس، میز مدیریتی، میز پیشخوان، میز کارشناسی و غیره. گاهی اوقات کشو یا درب میزها خراب می‌شوند و برای تعمیر آن‌ها معمولاً نیاز به تعویض ریل‌ها یا قفل‌های آن‌ها است.

شکستگی میزهای اداری

احتمالاً بخشی از رویه میز شما خراب شده است. برای رفع این مشکل، بهتر است با تخصصی‌های این زمینه مشورت کنید. در میزهای فلزی، معمولاً با جوشکاری مشکل رفع می‌شود، اما در مورد میزهای چوبی، این مشکل جدی‌تر است و نیاز به رویه‌سازی یا تعمیر جدی‌تر دارد.

در آخر...

در نهایت، بهتر است تلاش کنید تا مبلمان اداری با کیفیت و مقاوم تهیه کنید تا زملن تعمیر مبلمان اداری را به تعویق بندازید. همچنین، رعایت نحوه استفاده صحیح و مراقبت از لوازم اداری می‌تواند باعث به تعویق انداختن نیاز به تعمیرات شود. بر اساس منابع، باید بدانید که بررسی منظم میز و صندلی اداری و سایر لوازم اداری می‌تواند باعث شود تا قبل از اینکه فرسوده شوند، آن‌ها را تعمیر کنید. کارمندان اداری بسیاری از ساعات روز را از مبلمان اداری استفاده می‌کنند و اگر مبلمان نامناسب و فرسوده باشد، ممکن است به آن‌ها آسیب برساند. بنابراین، به تعمیر مبلمان اداری با جدیت و مسئولیت نگرانی کنید و آن را به تعویق نیاندازید.

گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت مبلمان کشور مشاور و راهنمای شما در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کارتان خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000