تاثیر پارتیشن شیشه ای بر راندمان کاری کارمندان

نظر 0 1402/10/30


پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان یک عنصری مهم در فضای تجاری، اداری و حتی مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل جذابیت و زیبایی که به فضا می‌دهد مورد استقبال بسیاری از محیط‌های اداری، شرکتی و دفاتر کاری واقع شده است. اگر شما هم به دنبال یک تغییر اساسی برای محیط خود هستید که ترکیبی از دکوراسیون مدرن در آن نقش داشته باشد و باعث جذب مشتری و بهره‌وری کارمندان و افزایش بازدهی کاری شود، می‌توانید از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید که پیشنهاد همه‌ی طراحان داخلی هم هست. پارتیشن‌ها تاثیر بسیار مثبتی هم بر محیط کاری شما دارند و هم تاثیر بسزایی در راندمان کاری کارمندان دارند. ما در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم که پارتیشن شیشه ای چه تاثیری بر راندمان کاری کارمندان دارد پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پارتیشن شیشه ای چه تاثیری بر راندمان کاری کارمندان دارد

طراحی مناسب و مجهز کردن محل کار از جمله موارد مهم برای بهبود کاربری کارمندان است. کارمندان در محیط‌های مناسب و طراحی شده بازدهی بهتری و بالاتری دارند. همانطور که می‌دانید کارمندان به یک محیط ساکت، راحت و مناسب برای فعالیت‌های خود نیاز دارند؛ اما بعضی وقت‌ها به علت مسطح بودن فضای کار امکان فراهم کردن یک شرایط مطلوب و مناسب برای کارمندان نیست.

 اما امروزه با پیشرفت علم و صنعت پارتیشن‌ها بوجود آمده‌اند که راه حل خیلی ساده‌ای  برای محیط‌های صاف و فلت است. پارتیشن در اصل جایگزین دیوار است و از نظر هزینه و زمان ساخت نسبت به دیوار به صرفه‌تر است. البته در گذر زمان به پارتیشن‌ها قابلیت‌های اضافه شده است.  پارتیشن‌ها شکل و جنس‌ مختلفی دارند که همین امر باعث شده  هر فردی با هر هدف و سلیقه‌ای بتواند از آن استفاده کند. در قسمت زیر به بررسی عوامل پارتیشن شیشه‌ای بر راندمان کاری کارمندان می‌پردازیم.

۵ تاثیر پارتیشن شیشه‌ای بر عملکرد کارمندان


  1. ساخت حریم شخصی

شاید بتوانیم بگوییم اصلی‌ترین مزیت استفاده از پارتیشن‌های اداری تقسیم بندی فضا و ایجاد یک حریم خصوصی برای هر کارمندی است. شما با کمک پارتیشن شیشه‌ای می‌توانید یک فضایی که بدون استفاده است را تقسیم بندی کنید و به دفتر کار خود جلوه‌ی زیباتری دهید . برعکس نظر خیلی از افراد که گمان می‌کنند با پارتیشن‌های شیشه‌ای امکان یک فضای خصوصی برای کارمندان نیست، باید بگوییم که این امر شدنی است. با پارتیشن شیشه‌ای هوشمند این امکان برای کارمندان فراهم است که هر موقع احتیاج به دیدن بیرون از اتاق داشته باشند شیشه را شفاف کنند و هر زمانی که تمایل داشتند داخل اتاق آن‌ها دیده نشود شیشه را مات کنند.

  1. ورود نور طبیعی به محیط

پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولی ویژگی‌های مثبت زیادی دارند. به علت شفاف بودن و شیشه‌ای بودن این پارتیشن‌ها نور طبیعی وارد محل کار شما می‌شود و باعث ایجاد  نشاط  و حس خوب در کارمندان می‌شود و به کاهش هزینه‌های شرکت  کمک می‌کند. این نوع پارتیشن‌های تنها یک ویژگی منفی دارند که نمی‌توانند از ورود اشعه ماورابنفش جلوگیری کنند. اگر در محیط کاری شما از گیاهان طبیعی استفاده شده است قطعا بهترین گزینه برای شما استفاده از پارتیشن شیشه‌ای است.

 



  1. بهبود گردش هوا

یک نکته قابل توجهی که هر شرکتی باید به آن توجه کنند این است که حفظ دمای محیط تاثیر بسیار زیادی در میزان راندمان کاری کارمندان دارد. وقتی که شما فضای شرکت خود را با پارتیشن جدا کنید، کنترل کردن دما هم بسیار راحت‌تر است. زیرا با باز کردن پنجره‌ها می‌توانید به جریان هوا کمک کنید و علاوه بر این که دمای هوای مطلوبی ایجاد می‌کند باعث گردش هوای تازه در محیط کار می‌شود که در سرحال کردن کارمندان بسیار موثر است. زیرا هرچقدر محیط بسته باشد و هوای کمتری در محیط رد و بدل می‌شود، در نتیجه کارمندان در این نوع محیط احساس خوشایندی ندارند. پسبه گردش هوا در محیط اداری خود دقت کنید.

  1. ایجاد نظم و تمرکز

با کمک پارتیشن‌های اداری می‌توانید نظم بیشتری به محیط کاری خود دهید. زیرا چیدمان صندلی‌های و میزها در کنار هم محیط  دفتر را بی نظم نشان می‌دهد که در کل ظاهر چندان زیبایی به محیط نمی‌دهد و این شلوغی چیدمان باعث می‌شود که تمرکز کارمندان کاهش یابد. پس با پارتیشن بندی نظمی به محیط می‌دهید که در شیک نشان دادن محیط دفتر شما تاثیر بسزایی دارد.

 

  1. زیبایی

استفاده از یک پارتیشن شیک که متناسب با مدل دکوراسیون دفتر کار شما است زیبایی دفتر را دو چندان می‌کند. محیط شیک و زیبا تاثیر بسیار زیادی در روحیه کارمندان دارد و باعث می‌شود، زمانی که کارمندان در شرکت حضور دارند احساس خستگی نکند و حس خوبی از محیط به آن ها انتقال پیدا کند. کارمندان در محیط شیک با انرژی تر کار می‌کنند. البته برای زیباتر شدن هم می‌توانید از پارتیشن که شیشه‌های رنگی دارند استفاده کنید. پارتیشن رنگی را می‌توان با رنگ لوگوی خود سفارش دهید. 

 

انتخاب صحیح یک پارتیشن مناسب

از آنجایی که تنوع زیادی در پارتیشن اداری وجود دارد، دست مشتریان در انتخاب پارتیشن‌ها باز است. از سوی دیگر شاید انتخاب نوع پارتیشن برای محیط کاری کمی  دشوار است. بنابراین بهترین کار این است که حتما در این زمینه با افراد متخصص مشورت کنید.

جمع بندی:

تا الان به این موضوع فکر کرده‌اید که پارتیشن شیشه ای چه تاثیری بر راندمان کاری کارمندان دارد؟ ما در این مقاله به بررسی 5 تاثیر پارتیشن بر راندمان کاری کارمندان پرداخته ایم. اگر شما محیط اداره شما شلوغ است و نیاز به تمرکز دارید یا این که محیطی دارید و قصد دارید که با هزینه‌ی کمی عمل جداسازی را انجام دهید پارتیشن قطعا بهترین انتخاب است. توصیه ما به شما جهت بهبود روند کاری کارمندان استفاده از پارتیشن است. از دیگر ویژگی های مثبت پارتیشن‌های اداری، تنوع آن‌ها در فریم و طرح درهایشان است. البته امروزه شما بسته به سلیقه خودتان نوع احتیاجتان می‌توانید پارتیشن های متفاوتی از لحاظ فریم، شکل و جنس انتخاب کنید.

گروه پارتیشن و مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت مبلمان کشور مشاور و راهنمای شما در انتخاب پارتیشن مناسب محل کار شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.



امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000