در هنگام خرید مبلمان اداری و تکمیل تجهیزات مورد نیاز برای دفتر کار حتماً با محصولات کردنزا اداری نیز برخورد خواهید داشت. آشنایی با کاربرد کردنزا اداری و ویژگی های آن به شما کمک خواهد کرد تا اهمیت این محصولات در محیط کار را بهتر درک کنید. به این ترتیب در حین انتخاب از میان مدلهای متنوع در طرحها و اندازههای مختلف، گزینهای را انتخاب خواهید کرد که نیاز شما را برآورده میکند. در این مطلب قصد داریم با ارائۀ اطلاعاتی مفید در مورد بوفه های مدیریتی یا همان Credenza راهنمای شما برای انتخاب بهترین کردنزا اداری باشیم. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید!
در این مطلب میخوانید...
چرا باید دنبال بهترین کردنزا اداری باشیم؟
برای پاسخ به این سؤال بد نیست اشارۀ مختصری به تاریخچه استفاده از کمدهای کردنزا داشته باشیم. واژۀ کردنزا (Credenza) که گاهی در فارسی بهصورت "کردانزا" نیز نوشته می شود در حقیقت ریشه در کلمۀ Credentia دارد که به معنای اعتماد و اطمینان است. در گذشته این میزها محلی برای نگهداری ظروف و مواد غذایی بود. خانوادههای اشرافی معمولاً حین صرف وعدههای غذایی برای اطمینان از اینکه توسط دشمنان مسموم نشوند خدمتکارهای خود را وادار میکردند تا خوراکیها را بر روی این میزها تست کنند! وبسایت hgtv در مطلبی تحت عنوان What is a Credenza این تاریخچه را بهخوبی شرح داده که خواندن آن خالی از لطف نیست. رفتهرفته با گذشت زمان کاربرد کمد کردنزا نیز دستخوش تغییراتی شد تا اینکه امروزه آنها بیشتر در محیطهای اداری و کاری مورد استفاده قرار میگیرند.
دلیل اینکه باید بهترین کردنزا اداری را انتخاب کنیم به این خاطر است که این کمدها اغلب در اتاقهای مدیریتی قرار میگیرند. و فضای اتاق مدیریت نیز باید به شکلی آراسته تزئین شود. در ادامه با کاربردهای جدید این محصول بیشتر آشنا میشوید.
کاربرد کردنزا اداری و نکات مهم برای انتخاب بهترین کردنزا اداری
مهمترین مسئله در انتخاب کردنزا این است که برای چه منظوری قرار است از آن استفاده کنیم. کاربرد کردنزا اداری در حال حاضر تنها به یک مورد محدود نمیشود و موارد استفاده آن ممکن است در هر محیط متفاوت باشد.
بهترین کردنزا اداری برای اتاق مدیریت
در اتاق مدیریت معمولاً اسناد، مدارک و گزارشهای زیادی وجود دارد که هرکدام در جای خود از اهمیت بالایی برخوردارند. از طرفی نباید تعداد زیادی از این برگهها بر روی میز مدیریت دیده شود چرا که زیبایی و نظم را به هم میریزد. کاربرد کردنزا اداری در وهلۀ اول این است که به آراستگی و نظم و ترتیب دادن به محیط کمک میکند. کمدها و کشوهای کردنزا محل مناسبی برای نگهداری اسناد اداری و قسمت های دیگر محلی برای قرار گیری لوازم و اشیا دکوراتیو جهت زیبا سازی فضا است.
مدلهای ایستاده این محصول که با نام بوفه مدیریتی و بوفه اداری هم شناخته میشوند نیز جایگزین مناسبی برای قفسه های کتابخانه معمولی هستند.
برای مشاهدۀ بوفه های مدیریتی ما این لینک را دنبال کنید.
کاربرد کردنزا اداری در اتاق کنفرانس
کردنزا به غیر از دفتر مدیریت در اتاق کنفرانس نیز قابل استفاده است. نه تنها گزارش جلسات کاری را میشود در کمدهای کردنزا نگهداری کرد بلکه میتوانید وسایل پذیرایی را نیز روی سطح صاف کمد بگذارید. در برخی از مدلهایی که حالت ایستاده دارند امکان نصب تلویزیون نیز وجود دارد و این ویژگی کردنزا اداری برای اتاق ویدیو کنفرانس بسیار مفید واقع میشود.
انتخاب بهترین کردنزا اداری برای سالن انتظار
اتاق یا سالن انتظار جایی است که مشتریان یک شرکت دقایقی را در آن سپری میکنند تا امکان ملاقات فراهم شود. برای این محیط که بهنوعی یک نمای کلی از کسبوکار شما را پیش چشمان مخاطب ترسیم میکند باید بهترین کردنزا اداری را انتخاب کنید. اگر مدلهای بوفهای را برای خرید در نظر داشته باشید می توان تقدیرنامهها، تندیس جوایز و دیگر افتخارات شرکت را در قفسهها قرار داد و آنها را در معرض دید مشتریان گذاشت. اگر مدلهای میز مانند را برای سالن انتظار خریداری کنید میتوانید بر روی آن روزنامهها، مجلات و خواندنیهای دیگر را قرار دهید تا مراجعهکنندگان از آنها استفاده کنند.
در اتاق کارمندان
برای اتاق کارمندان میتوان کمد کردنزا تهیه کرد. این محصولات جایگزین خوبی برای کمدهای اداری معمولی هستند. آنها همچنین میتوانند بهعنوان یک کتابخانه مورد استفاده قرار بگیرند. در برخی از مدلها حتی میتوان یخچالهای کوچک را در کمدها جا داد.
کاربرد کردنزا اداری در خانه
از عنوان کردنزا برای مبلمان اداری استفاده کردیم، ولی این بدان معنا نیست که نمیتوان در منازل از آنها استفاده کرد. در منازل میتوان از بوفه کردنزا برای نگهداری ظروف آشپزخانه استفاده کرد. این بوفهها همچنین برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق پذیرایی نیز به کار میروند. قفسههای شیشهای آن مکان مناسبی برای اشیا تزئینی یا قاب عکس است و شاید تبدیل به محلی برای نگهداری کتابهای شما نیز بشود.
مدلهای طرح میز را میتوانید بهجای میز تلویزیون به کار ببرید و کمدهای آن هم برای نگهداری کالکشن فیلمهای شما جای مناسبی خواهد بود. از نظر شکل ظاهری شباهتهایی میان کردنزا و میز کنسول وجود دارد. پس با کمی ارفاق، بسته به سلیقۀ شما میشود برای بهبود دکور اتاق پذیرایی یا اتاقخواب نیز روی آنها حساب کرد. یک آینه را بالای آن نصب کنید و نتیجه را خودتان مشاهده ببینید!
نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردیم به شکل مختصر کاربرد کردنزا اداری را شرح بدهیم. برخی به اشتباه این دسته از محصولات را با کمدهای الحاقی میزهای مدیریتی یکی تصور میکنند در صورتی که این تصور صحیح نیست. میز ال که اغلب در کنار میزهای کارشناسی و مدیریت قرار میگیرد با این هدف ساخته میشود که فضای بیشتری در اختیار کاربر بگذارد. اما بوفه های مدیریتی از نظر ویژگی و کاربردها تا حد زیادی متفاوت هستند. وقتی به سبک دکوراسیون کلاسیک نگاه میکنیم متوجه این نکته میشویم که وسایل و لوازم مختلف بیشتر فضای موجود را اشغال کردهاند. در این سبک اغلب کنسول، کتابخانه و کمد سه وسیلۀ مجزا و جدا از هم بودند. با گسترش محبوبیت سبک مدرن و تاکید بر روی مینیمالیسم اوضاع به کلی عوض شد.
در سبک مدرن کمینهگرایی حرف اول را در چیدمان میزند. به همین جهت است که کردنزا اداری کاربردی چندمنظوره پیدا کرده است. شما بسته به سلیقه و نیاز خود در دفاتر اداری مدرن قادر هستید که از کردنزا بهجای کتابخانه، کمد، بوفه یا میز استفاده کنید. فراموش نکنید که راحتی شما در محل کار بالاترین اولویت است پس طوری تصمیم بگیرید که فکر میکنید در نهایت به آسایش و راحتی شما منجر میشود.
امیدواریم که خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد. نظرات خود را در مورد این موضوع با ما به اشتراک بگذارید!