انواع مدل های صندلی مدیریتی

نظر 0 1402/08/28

انواع مدل های صندلی مدیریتی به دلیل ویژگی‌ها و نیازهای مختلف، دارای تنوع و تفاوت هستند. با توجه به ویژگی‌ها، کارکردها و نیازهای مختلف، صندلی‌های مدیریتی مختلفی مورد نیاز هستند. خوشبختانه، انواع گسترده‌ای از این صندلی‌ها وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی مدل مناسب خود را انتخاب کنید. صندلی ایده‌آل، صندلی‌ای است که ارگونومیک، راحت و کاربردی باشد و نیازهای شما را به عنوان یک فردی که باید برای 8 تا 9 ساعت روی آن بنشیند، برطرف کند. اما از میان انواع مختلف صندلی‌های مدیریتی، کدام یک برای شما مناسب است؟ در ادامه، به بررسی این موضوع می‌پردازیم و ویژگی‌های هر کدام و کاربردهای مناسب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

صندلی 24 ساعته


این صندلی‌ها برای استفاده مداوم، بسیار مناسب هستند، به ویژه در مراکزی که نیاز به پاسخگویی تماس 24 ساعته دارند. آن‌ها به طریقی خاص توسط تولیدکنندگان ساخته می‌شوند تا بتوانند در برابر چنین نوع استفاده‌ای، مقاوم باشند. این صندلی‌ها معمولاً دارای چارچوب‌های بسیار دوام‌مندی هستند و پشت و نشیمنگاه آن‌ها به صورت ارگونومیک طراحی شده و بسیار ضخیم است.

صندلی‌های اجرایی و مدیریتی

صندلی‌های اجرایی و مدیریتی


از دیگر انواع مدل های صندلی مدیریتی صندلی‌های اجرایی است، که همانطور که از نامش پیداست، صندلی‌های اداری ویژه‌ای هستند. اغلب توسط افراد بالاتر در سازمان‌ها استفاده می‌شوند و سابقه سنی آن‌ها را نشان می‌دهند. پشتی بلند و زیبا، نیم‌بالایی‌های ضخیم و نرم، نیم‌بالایی‌ها، نیم‌بالایی‌ها، و کیفیت ساخت ویژه‌شان باعث می‌شود که آن‌ها چیزی کمتر از یک تخت مدرن باشند. به اختصار، آن‌ها همه چیز درباره نشان دادن قدرت و اختیار است.


تا کنون، ما فقط درباره ظاهر شیک صندلی‌های اجرایی صحبت کرده‌ایم، اما نباید راحتی که توسط چوب یا فلز گرانقیمت و صندلی‌های چرمی نرم و راحت فراهم می‌شود را کم‌تر از حساب کنیم. به علاوه، این صندلی‌ها به ندرت نیاز به تعویض دارند زیرا یک صندلی اجرایی با کیفیت خوب می‌تواند تا ۱۰ سال طول بکشد.

صندلی کامپیوتر

این نوع صندلی‌ها، که اغلب به عنوان صندلی‌های وظیفه شناخته می‌شوند، به طور خاص برای استفاده در امور کامپیوتری طراحی شده‌اند. این صندلی‌ها معمولاً دارای ویژگی‌های ارگونومیکی هستند و می‌توانید راحتی آن‌ها را برای هر کاربری تنظیم کنید. همچنین دارای چرخ‌هایی هستند که به راحتی می‌توانید با آن‌ها در طول محیط دفتر جابجا شوید.

صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس

صندلی‌های کنفرانس در اتاق‌های کنفرانس یا دفاتر خصوصی استفاده می‌شوند. صندلی‌های کنفرانس، مانند صندلی‌های اجرایی، نمادی از اختیار یا نظارت هستند.

زیرا اتاق کنفرانس مکانی است که مردم ایده‌های جدید پیدا می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنند و تصمیماتی را با تیم‌هایشان می‌گیرند، صندلی‌های کنفرانس با پشتی متوسط یا کم طراحی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که هیچ شرکت‌کننده‌ای از دید دیگران پنهان نماند. این نوع صندلی دارای ویژگی منحصر به فردی از قرار گرفتن به صورت خمیده به جلو است که سایر انواع صندلی‌ها این ویژگی را ندارند. این وضعیت کمک می‌کند تا مردم در جلسات تمرکز داشته باشند و از این رو آن‌ها را تشویق به مشارکت می‌کند.

صندلی‌های کنفرانس با جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نشستن اشتباه و ارائه راحتی به شما کمک می‌کنند. این صندلی‌ها دارای نیم‌بالایی هستند که به حفظ زاویه ۹۰ درجه در زانوها کمک می‌کند. علاوه بر این، صندلی‌های کنفرانس به حمایت از قسمت پایینی کمر نیز کمک می‌کنند. این صندلی‌ها برای راحتی در یادداشت برداری، قرار دادن دستان بر روی میز کنفرانس و تایپ آسان بر روی صفحه کلید طراحی شده‌اند.

متریال ساخت این نوع از انواع مدل های صندلی مدیریتی، معمولا پارچه و چرم است که به شما کمک می‌کند که حتی در طول مدت زمان طولانی استفاده، به راحتی کار کنید. متریال ساخت پایه صندلی معمولاً آلومینیوم و کروم هستند، در حالی که چرخ‌ها از نایلون ساخته شده‌اند. اگر شما به طور مفرط بر روی کامپیوتر کار می‌کنید یا معمولاً باید در اتاق کنفرانس حضور داشته باشید و در جلسات طولانی شرکت کنید، آنگاه صندلی‌های کنفرانس بهترین گزینه برای شما هستند.

مطلب پیشنهادی : صندلی مناسب برای تجهیز اتاق کنفرانس

صندلی پیشخوان


صندلی‌های اپراتور یا وظیفه‌ای از محبوب‌ترین صندلی‌های استفاده شده در دفاتر هستند. با وجود ظاهر ابتدایی آن‌ها، برای کارهای کوتاه راحت هستند. آن‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند و گزینه خوبی برای کارکنان عمومی یک سازمان می‌باشند.


این صندلی‌ها تنظیمات ابتدایی و پایه چرخ‌دار پنج‌ستاره دارند که کار را انجام می‌دهد. اگر کار شما نیاز به تنها چند ساعت نشستن دارد، صندلی‌های اپراتور برای شما مناسب‌ترین گزینه هستند. برخلاف صندلی‌های اجرایی و ارگونومیک که برای نشستن راحت تا 6-8 ساعت مناسب هستند، صندلی‌های وظیفه‌ای باید بیش از چهار ساعت متوالی استفاده نشوند.


صندلی‌های وظیفه‌ای همچنین با مدل‌های بدون نیم‌بالایی عرضه می‌شوند که آن‌ها را به گزینه‌ی خوبی برای فضاهای دفتری کوچک تبدیل می‌کند. آن‌ها زیر میز اداری قرار می‌گیرند و به شما اجازه می‌دهند تا نزدیک به فضای کاری‌تان بشوید. این صندلی‌ها برای شغل‌هایی که شامل تایپ کردن هستند مناسب‌اند زیرا به حفظ نشست عمودی کمک می‌کنند و سرعت تایپ را افزایش می‌دهند.

صندلی ارگونومی

صندلی ارگونومی


صندلی اداری مدرن که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، صندلی ارگونومیک است. این صندلی‌ها با ارائه بسیاری از مزایا ویژه و مورد تقاضا همراه هستند. آن‌ها دارای مزایای ترکیبی از تمام صندلی‌هایی که تاکنون بحث شده‌اند هستند و همچنین به طور خاص برای کاهش پیامدهای جدی بهداشتی ناشی از نشستن طولانی با ارائه راحتی و بهبود قرارگیری طراحی شده‌اند.


ویژگی‌های بی‌شماری وجود دارد که صندلی ارگونومیک را از سایر صندلی‌ها متمایز می‌کند، از جمله:


  • ارتفاع قابل تنظیم صندلی که به شما اجازه می‌دهد پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید
  • شیب صندلی که به شما اجازه می‌دهد که حوضه خود را به درستی قرار دهید
  • حمایت از قسمت پایینی کمر که از خم شدن جلوگیری می‌کند و فشار روی فقرات و حوضه را کاهش می‌دهد
  • چرخش که منعطفیت کاربر را بهبود می‌بخشد و حرکت کردن را آسان می‌کند
  • عمق و عرض مناسب صندلی برای کاهش فشار غیرضروری بر روی زانوهای شما
  • نیم‌بالایی‌ها برای اجازه دادن به شانه‌های شما برای استراحت
  • پشتی قابل تنظیم برای حمایت از قرارگیری طبیعی نخاع
  • نیم‌بالایی برای حمایت از سر و گردن
  • پارچه مش تنفس‌پذیر برای جلوگیری از عرق کردن


بنابراین، اگر شما برای ساعت‌های طولانی کار می‌کنید و به دنبال یک صندلی هستید که به جلوگیری از دردهای کمر و کشیدگی عضلات کمک کند، قطعاً باید یک صندلی ارگونومیک را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: کاهش گردن درد با صندلی هدرست دار


در آخر...


انتخاب انواع مدل های صندلی مدیریتی بستگی به نیازها، سلیقه شخصی، و کیفیت ساخت آن دارد. انواع مختلفی از صندلی‌های مدیریتی وجود دارد که باید با دقت و توجه به جزئیات انتخاب شوند.


گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت مبلمان کشور مشاور و راهنمای شما در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کارتان خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000