میز کنفرانس مدولار چیست و میزهای قابل توسعه چه ویژگی هایی دارند؟

نظر 0 1401/02/16

پیش از این در راهنمای خرید میز کنفرانس شما را با انواع میز کنفرانس از نظر ظاهری آشنا کردیم. اما آنچه قبلاً گفتیم تمام نکاتی را که باید برای خرید این نوع محصولات اداری در نظر بگیرید را شامل نمی‌شود. میز کنفرانس مدولار یکی از محبوب ترین مدل ها در بین میزهای جلسات اداری است که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد به محصولی پرفروش تبدیل شده. در این مطلب قصد داریم شما را با میز کنفرانس قابل توسعه یا اصطلاحاً "مدولار" بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی راجع به این دسته از محصولات به دست بیاورید!

میز کنفرانس مدولار چیست؟

میز کنفرانس قابل توسعه

میز کنفرانس مدولار میزی است که امکان جداسازی اجزا آن و اتصال دوبارۀ آنها به یکدیگر با توجه به تعداد افرادی که قرار است پشت آن بنشینند وجود دارد. این شیوۀ خاص طراحی باعث شده تا انعطاف‌پذیری این دسته از محصولات اداری بیشتر شود. به طور کلی برای تولید اکثر مبلمان اداری می‌تواند طراحی مدولار را انجام داد. ویژگی‌هایی که در این روش طراحی به چشم می‌خورد فقط به تغییر ابعاد محدود نمی‌شود.

جدا بودن قطعات از یکدیگر به شما کمک می‌کند تا میز را در هر زمان که بخواهید به‌راحتی جابه‌جا کرده و به مکان جدیدی منتقل کنید. حمل‌ونقل آسان میز کنفرانس مدولار به‌خصوص اگر قصد تغییر دکوراسیون محل کار خود را داشته باشید، یا بخواهید از فضای موجود پس از اتمام جلسه برای فعالیت‌های دیگر استفاده کنید، بسیار مفید واقع خواهد شد. این ویژگی باعث می‌شود دست شما برای تغییر چیدمان و شکل ظاهری میز هم باز باشد و بتوانید حالت‌های جذاب و متنوعی برای چیدمان میز به وجود بیاورید.

مزیت های طراحی مدولار

میز کنفرانس ماژولار

در طراحی مدولار یک المان مشخص در نظر گرفته می‌شود. و پس از آن هر المان دیگری که تولید می‌شود تکرار المان قبلی است. به بیان ساده‌تر: قطعات و اجزای میز کنفرانس ماژولار کپی‌های یکدیگر هستند. این مسئله یک مزیت دارد و آن این است که اگر بر اثر حادثه بخشی از میز شما آسیب ببیند، با کمترین هزینه می‌توانید قطعۀ آسیب‌دیده را با یک قطعۀ نو تعویض کنید. بنابراین هزینه‌های شما در خصوص تعمیرات کاهش پیدا خواهد کرد.

برای تجهیز و دکوراسیون یک سالن کنفرانس که متراژ بالایی دارد و نیازمند میزهایی با ابعاد بزرگ است آرایش میزها در سالن باید شکلی هوشمندانه داشته باشد. در این فضا هر شخص باید دید کاملی به دیگر افراد حاضر در جلسه داشته باشد. میز کنفرانس مدولار در اینجا کاربرد خود را به‌خوبی نشان می‌دهد. می‌توان ردیف‌های متعددی از میزها را در کنار هم چیدمان کرد و آنها را به شکل‌های هندسی مختلفی تبدیل کرد تا در نهایت هدفی که به دنبالش هستیم محقق شود.

میز کنفرانس مدولار با قابلیت نصب پنل VSP

میز کنفرانس پنل VSP

تکنولوژی امروزه در تمامی زمینه‌ها ورود پیدا کرده است. هیچ کسب‌وکاری نیست که در حال حاضر به‌نوعی با وسایل الکتریکی سر و کار نداشته باشد. واضح است که شرکت‌ها و ادارات در مقایسه با سایر کسب‌وکارها بیشتر با فناوری‌های روز دنیا سر و کار دارند. طبیعتاً شکل برگزاری جلسات کاری در ادارات نیز با پیشرفت علوم تغییراتی داشته است. در حال حاضر یک اتاق ویدیو کنفرانس امکان این را فراهم می‌کند که کارمندان از راه دور و به شکل غیر حضوری جلساتی برگزار کنند. در این نشست‌ها فایل‌های چندرسانه‌ای از طریق مانیتورها، ویدیو پروژکتور یا بلندگوها برای تمامی حضار پخش می شود. برای سهولت در اشتراک‌گذاری این فایل‌ها میز کنفرانس با قابلیت نصب پنل VSP طراحی شده است.

میز کنفرانس با پنل VSP دسترسی آسان به پریز برق، درگاه USB، درگاه VGA، HDMI و... را برای شما فراهم می‌کند. با این پنل کابل‌کشی در اتاق هم آسان‌تر خواهد شد و دکوراسیون و زیبایی محیط نیز به هم نمی‌ریزد. اخیراً حتی مدل‌های جدیدی از میز کنفرانس وارد بازار شده‌اند که امکان اتصال وایرلس (بی‌سیم) را نیز دارند.

میز کنفرانس با پذیرایی

میز مدولار مدرن

پذیرایی از مدعوین و حضار در جلسه به شکل شایسته یکی از مسائلی است که نباید مورد بی‌توجهی قرار بگیرد. برای پذیرایی بهتر، میز کنفرانس‌هایی که دارای اختلاف سطح هستند و اصطلاحاً به‌صورت پلکانی طراحی می‌شوند گزینۀ مناسب‌تری محسوب می‌شوند. مدل‌هایی که برای پذیرایی مناسب هستند اغلب ابعاد بزرگ‌تری هم دارند. اما حتی اگر میز مورد نظر شما حالت پلکانی هم نداشته باشد با ترفند دیگری می‌شود وسایل پذیرایی را در دسترس قرار داد. کردنزای اداری نوعی کمد است که اگر آن را در اتاق کنفرانس قرار بدهید می‌توانید از سطح صاف آن برای قرارگیری لوازم و اسباب پذیرایی استفاده کنید.

جنس میز کنفرانس و متریال به کار رفته در ساخت آن

متریال مورد استفاده برای ساخت میز کنفرانس یک ملاک دیگر برای خرید آن به حساب می‌آید. عموماً ورق‌های MDF متریال اصلی برای تولید این محصولات هستند چرا که برش‌کاری و کار بر روی چوب راحت‌تر از سایر مواد است. این ویژگی به‌خصوص برای میز کنفرانس قابل توسعه که به‌صورت قطعات مجزا تولید می‌شود مسئله‌ای حائز اهمیت به شمار می‌رود. از طرفی استحکام چوب هم بسیار بالاست و تنوع روکش‌های به کار رفته در آنها زیبایی محصول را دوچندان می‌کند.

به غیر از ام‌دی‌اف گاهی از شیشه نیز برای تولید صفحه اصلی میز استفاده می‌شود. میزهای شیشه‌ای برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب هستند چرا که انعکاس نور در کنار رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. تنها عیبی که برای سطوح شیشه‌ای می‌توان متصور شد این است که بر اثر تماس به‌راحتی لکه می‌گیرند و برای رفع این مشکل مدام باید آنها را تمیز کرد.

فلز یک متریال دیگر به‌خصوص برای تولید میز کنفرانس قابل توسعه است. معمولاً برای استحکام بیشتر پایه‌ها از پروفیل آلومینیوم یا فولاد استفاده می‌شود تا قطعات از فرم خود خارج نشده و یا دچار خمش نشوند. فولاد آنادایز شده و آلومینیوم آنادایز شده به دلیل سطح براقی که دارند مورد پسند مشتریان بسیاری هستند. به همین خاطر است که تولید کنندگان مبلمان اداری از این متریال برای ساخت محصولاتشان بهره می‌برند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مدل دیگری از میزهای کنفرانس آشنا کنیم و نکاتی را که برای خرید این محصولات در مطالب قبلی بیان نشده بود را ذکر کنیم. امیدواریم که خواندن این متن برای شما مفید واقع شده باشد. گروه مبلمان اداری دکوران از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مبلمان اداری در کشور با سابقه ای درخشان در حوزۀ صنعت همواره بهترین‌ها را به مشتریان خود عرضه کرده است. از صفحۀ محصولات ما دیدن کنید و کالای مورد نظرتان را سفارش دهید. کارشناسان بخش فروش ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سؤالات احتمالی شما هستند. با ما تماس بگیرید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000