عوامل موثر بر قیمت تجهیزات سالن کنفرانس

نظر 0 1402/04/16

در این مطلب به معرفی تجهیزات سالن کنفرانس می‌پردازیم و وسایل مورد نیاز برای این قسمت از محیط اداری را از میز کنفرانس تا تجهیزات صوت و تصویر را به شما معرفی می‌کنیم و عوامل مؤثر بر قیمت این لوازم را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید!

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس شامل موارد زیر می‌شود و قیمت تجهیزات سالن کنفرانس نیز براساس ملاک‌ها و معیارهای متفاوتی تعیین می‌شود که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

پروژکتور:

دستگاه پروژکتور برای نمایش تصاویر و اسلایدها بر روی یک صفحۀ بزرگ یکی از تجهیزات لازم و ضروری برای اتاق جلسات است. در یک سالن کنفرانس بزرگ، نمایش مستندات، تصاویر و فیلم‌های مرتبط با موضوع جلسه به شکلی که تمامی حضار در جریان ریز جزئیات مربوط به آن قرار بگیرند اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر است که معمولا در این فضاها (که متراژ بالایی دارد.) از دستگاه پروژکتور استفاده می‌شود.

صفحه نمایش یا مانیتور:

یک صفحه نمایش بزرگ که تصاویر و اسلایدها را به صورت واضح نمایش بدهد از جمله دیگر تجهیزاتی است که باید در یک سالن کنفرانس وجود داشته باشد. بسته به نیاز اتاق جلسات ممکن است شما از یک مانیتور یا TV با صفحه عریض استفاده کنید و یا پرده نمایش را برای ارائه انتخاب کنید.

صداگذاری و بلندگوها:

سیستم صداگذاری برای انتقال صدا به صورت واضح و روشن به تمامی شرکت کنندگان به کار گرفته می‌شود. برای بهبود انتقال صوت معمولا از طراحی آکوستیک کمک گرفته می‌شود. وجود بلندگوها و آمپلی‌فایرها در سالن کنفرانس کمک می‌کند تا تمامی حضار صحبت‌های دیگر مدعوین را بشنوند و از نقطه نظرهای مختلف مطلع شوند. این مسئله به خصوص برای سالن‌های بزرگ که گنجایش بالایی دارند بسیار حائز اهمیت است.

میکروفن، از مهم‌ترین تجهیزات سالن کنفرانس:

قیمت تجهیزات سالن کنفرانس

میکروفن‌ها برای ارائه‌کنندگان و شرکت‌کنندگان لازم و ضروری است تا بتوانند ارتباط صوتی مؤثرتری با یکدیگر برقرار کنند. قیمت تجهیزات سالن کنفرانس از قبیل میکروفن با توجه به قیمت روز دلار و همچنین برند سازنده و کیفیت انتقال صدا تعیین می‌شود. همچنین برای تعیین قیمت نهایی باید مواردی مانند هزینه‌های مربوط به سیم‌کشی، نصب داکت، تعداد میکروفن‌های مورد نیاز و... را نیز در نظر بگیرید.

سیستم تصویربرداری:

دوربین‌ها برای ضبط و پخش تصاویر ویدیویی از سخنرانان و شرکت‌کنندگان ضروری هستند. این دسته از تجهیزات سالن کنفرانس به شما کمک می‌کند تا در یک سالن بزرگ دید کاملی نسبت به تمامی حضار و مدعوین حاضر در جلسه داشته باشید. با توجه به اینکه تصاویر و ویدیو بر روی صفحه نمایش‌های عریض به نمایش در می‌آیند در نتیجه کیفیت تصویر و لنز دوربین در این سالن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است تا یک تصویر واضح و شفاف را به‌عنوان خروجی به نمایش بگذارد.

سیستم روشنایی:

نور مناسب برای روشنایی صحنه و صفحه نمایش. نورپردازی مناسب برای ایجاد فضای مناسب و جذاب یکی از عواملی است که باعث بهبود کیفیت برگزاری جلسات می‌شود. سیستم نورپردازی با ترکیب رنگ محیط رابطۀ مستقیمی دارد پس اگر می‌خواهید نورپردازی را به شکل اصولی پیاده‌سازی کنید حتما پالت رنگی مناسب را با راهنمایی و مشاوره طراحان داخلی فضای اداری انتخاب کنید.


مطلب پیشنهادی:

تجهیزات ارتباطی:

این شامل تلفن‌ها، فکس، اینترنت و سیستم‌های ویدیوکنفرانس می‌شود. هرکدام از این تجهیزات در جای خود لازم و ضروری هستند. به‌عنوان مثال در ویدیوکنفرانس‌ها که اغلب به صورت آنلاین برگزار می‌شود وجود اینترنت پرسرعت یکی از نیازهای اساسی است.

میز و صندلی:

میز کنفرانس و صندلی‌های مناسب و راحت برای شرکت کنندگان و سخنرانان این مزیت را دارد که از خستگی حضار جلوگیری می‌کند و کیفیت برگزاری جلسه را بالا می‌برد. از آنجایی که متراژ تالار جلسات با یکدیگر متفاوت است و معماری هر ساختمان با ساختمان‌های دیگر فرق دارد برای خرید این دسته از تجهیزات سالن کنفرانس بهتر است میزهای مدولار یا ماژولار را خریداری کنید.

ابعاد میزهای قابل توسعه یا همان مدولار قابل تغییر است. شما می‌توانید با توجه به متراژ سالن کنفرانس ، چیدمان مبلمان را به شکلی انجام دهید که از فضای موجود حداکثر بهره را ببرید. در عین حال فاکتورهای مربوط به زیبایی‌شناسی نیز با این شیوۀ طراحی رعایت می‌شود.

دیگر تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیز اتاق جلسات

علاوه بر موارد بالا تجهیزات دیگری هم وجود دارند که در سالن کنفرانس به آنها احتیاج خواهید داشت. برخی از ساده‌ترین این موارد شامل اکسسوری‌هایی مثل تابلوهای سفید، قلم‌ها، کاغذ و خودکار می‌شود. همچنین، بسته به نیازهای خاص هر سالن کنفرانس، تجهیزات دیگری مانند سیستم‌های ترجمه زبان، سیستم‌های تشخیص چهره و سیستم‌های امنیتی نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. در انتهای این مطلب بد نیست که اشارۀ کوتاهی به این تجهیزات داشته باشیم.

تجهیزات جانبی سالن کنفرانس

  • پنل رومیزی سالن کنفرانس: همان‌طور که اشاره کردیم بخش بزرگی از تجهیزات سالن کنفرانس را وسایل برقی تشکیل می‌دهند. اتصال دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ، شارژر، تبلت، میکروفن و... به برق نیازمند وجود پریز و پورت‌های مربوطه است. پنل‌های رومیزی جهت سهولت در استفاده از پریز و پورت‌ها طراحی شده اند. اندازۀ کوچک آنها این مزیت را دارد که زیبایی مبلمان را از بین نمی‌برد.
  • لوازم پذیرایی: وسایل و لوازم پذیرایی از حضار و مدعوین نیز یکی دیگر از آیتم‌هایی است که به خصوص برای جلسات طولانی به آنها احتیاج دارید. نگهداری از این وسایل در محل مناسب نیز چالش دیگری است که در محیطی مثل اتاق جلسات با آن روبه‌رو هستید. برای این منظور کمد کردنزا یک گزینۀ مناسب و بسیار خوب برای نگهداری وسایل پذیرایی است که می‌توانید مد نظر قرار بدهید.
  • دیوایدر: دیوایدرها تاحدودی شبیه به پارتیشن اداری عمل می‌کنند با این تفاوت که به جای تقسیم و جداسازی فضا، مقدار فضایی که بر روی یک میز برای هر شخص در نظر گرفته شده است را مشخص می‌کنند.

کلام آخر

در این مطلب تمامی تجهیزات ضروری و لازم برای یک سالن کنفرانس را به شما معرفی کردیم و راجع به آنها توضیح دادیم. گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از 80 سال سابقه در حوزه صنعت مبلمان، مجری ده‌ها پروژه موفق تجهیز سالن کنفرانس و طراحی اتاق جلسات از برترین شرکت‌های طراحی داخلی در صنعت کشور است. ما مفتخریم که همواره بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان عرضه می‌کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره‌های درج شده در وب‌سایت با کارشناسان ما در تماس باشید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000