انواع مبلمان اداری کدام است و شامل چه اقلامی می شود؟

نظر 0 1401/02/09

تجهیز و دکوراسیون داخلی محیط اداری موضوعی مهم است که از جنبه‌های مختلف بر عملکرد کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد. شناخت انواع مبلمان اداری و آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص هرکدام از آنها به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید مبلمان اداری، اقلام مورد نیاز خود را سریع‌تر پیدا کنید و در نهایت هیچ‌گونه کم و کسری در دفتر کار شما دیده نشود. در این مطلب قصد داریم انواع مبلمان اداری را به شما معرفی کنیم و نکاتی را که در هنگام خرید آنها باید مد نظر داشته باشید را به شما یادآور شویم. پس با ما همراه باشید!

هدف از خرید انواع مبلمان اداری چیست؟

خرید انواع مبلمان اداری

این سؤال در نگاه اول شاید بسیار ساده به نظر بیاید، اما اگر از زوایای مختلف آن را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که پاسخ‌های متعددی برای آن یافت می‌شود. ساده‌ترین جوابی که می‌شود به این سؤال داد این است که: هدف از خرید انواع مبلمان اداری بهبود عملکرد کارمندان در محل کار است. این پاسخ البته صحیح است اما جواب کاملی محسوب نمی‌شود.

بهبود عملکرد کارمندان در محل کار به عوامل گوناگونی بستگی دارد. محصولات اداری با تفاوت‌هایی که در طرح، رنگ و متریال سازنده دارند از جهات مختلف می‌توانند بر عملکرد پرسنل شرکت تأثیر بگذارند. از طرف دیگر وظایف هرکدام از عوامل مجموعه ممکن است در مقایسه با بقیه متفاوت باشد پس اقلام اداری مورد نیاز هر یک نیز، به‌احتمال زیاد، متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال مدیر یک شرکت در مقایسه با کارشناس یا طراح مجموعه به مبلمان اداری متفاوتی نیاز دارد. این موضوع در مورد دیگر کارکنان هم صدق می‌کند.

بهره وری از فضای موجود؛ از اهداف خرید انواع مبلمان اداری

در زمان خرید میز و صندلی اداری برای شرکت باید توجه داشت که تعداد نیروهای مجموعه چقدر است. یک کسب‌وکار کوچک با نیروی انسانی محدود طبیعتاً به مبلمان اداری کمتری در مقایسه با یک شرکت بزرگ احتیاج دارد. همچنین برای نظم و ترتیب بخشیدن به یک محیط شلوغ که کارمندان زیادی در آن مشغول به کار هستند می‌توان طرز چیدمان مبلمان را به شکلی هوشمندانه تغییر داد. تا علاوه بر استفادۀ بهینه از فضای محدود، به زیبایی محیط هم لطمه‌ای وارد نشود.

صحبت از بهینه‌سازی و بهره‌وری حداکثری از فضا شد؛ در واقع یکی از اهداف خرید مبلمان اداری این است که از فضای موجود نهایت بهره را ببریم. این بهره‌وری از فضا باید به‌گونه‌ای باشد که بیشترین تعداد افراد در محل مستقر شوند؛ بدون آنکه حضور آنها مانع انجام وظایف سایر همکاران شود. این امر تا حدودی با خرید پارتیشن اداری و نصب آن محقق می‌شود اما وجود دیواره‌های جداکننده فضا به‌تنهایی تمام مشکلات را حل نمی‌کند. به‌عنوان مثال میزهای کار گروهی با طراحی خاصی که دارند در حال حاضر بسیار به زیباسازی محیط و بهره‌وری از فضا کمک می‌کنند.

حالا که تا حدودی اهداف خرید مبلمان اداری مشخص شده بهتر است مهم‌ترین آنها را معرفی کنیم و نگاهی به کاربرد آنها داشته باشیم.

انواع مبلمان اداری

انواع میز اداری

میز اداری

میز اداری خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. از جملۀ آنها می‌شود به میزهای مدیریتی، کارشناسی، میزهای کارمندی و کنفرانس اشاره کرد. این مدل‌های مختلف با اینکه همگی جزو مبلمان اداری هستند اما از نظر ابعاد، شیوۀ طراحی و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. یک میز کنفرانس بزرگ که در اتاق جلسات قرار می‌گیرد طبیعتاً باید از نظر اندازه به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که عدۀ زیادی از کارمندان بتوانند از آن استفاده کنند. همین محصول برای اتاق مدیریت باید ابعاد کوچک‌تری داشته باشد تا فضای زیادی اشغال نکند.

میز مدیریت علاوه بر زیبایی ظاهری باید به تعداد کافی کشو و کمد نیز داشته باشد تا مانع شلوغ شدن و به‌هم‌ریختگی دفتر کار شود. در عوض میزهای کارمندی ابعاد کوچک‌تری دارند تا بتوان از آنها در اتاق‌هایی با متراژ کم نیز به‌خوبی استفاده کرد.

صندلی اداری

انواع صندلی اداری

یکی دیگر از انواع مبلمان اداری ، صندلی اداری است که به اندازۀ میز دارای اهمیت دارد. داشتن صندلی اداری مناسب و ارگونومیک تأثیر غیر قابل انکاری بر بهبود راندمان کاری می‌گذارد. به همان اندازه که رعایت اصول استاندارد در طراحی میزهای اداری مهم است برای تولید مبل و صندلی اداری نیز رعایت یک سری قواعد الزامی است. برای مثال ارتفاع صندلی چنانچه بیش از حد زیاد باشد به ماهیچه‌ها فشار وارد می‌کند. برعکس اگر ارتفاع را بیش از میزان لازم پایین بیاوریم استخوان‌ها هستند که آسیب می‌بینند. قواعدی نظیر این مورد دربارۀ عرض صندلی‌ها نیز صدق می‌کند به این شکل که عرض صندلی نباید از حد مشخصی کمتر یا بیشتر شود. ارتفاع دسته‌ها نیز باید به میزانی باشند که آرنج‌ها به‌راحتی روی آن قرار بگیرد.

پشتی صندلی باید به‌خوبی از انحنای ستون فقرات پشتیبانی کند چرا که بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مهره‌های کمر وارد کند. توصیه می‌شود مدل‌هایی را تهیه کنید که علاوه بر پشتی بلند، دارای جایگاهی برای کنترل گردن دارند تا از خستگی شما در ساعات کاری جلوگیری کنند.

فایل اداری یکی دیگر از انواع مبلمان اداری

انواع مبلمان اداری مدرن

فایل و دراور اداری از جمله مبلمان ضروری ادارات به شمار می‌رود چرا که بخش بزرگی از کارهای اداری شامل پرونده‌های کوچک و بزرگی می‌شود که باید به آنها رسیدگی کرد. بهتر است که در هر اتاق یک دراور یا کتابخانه موجود باشد تا از آشفتگی و به‌هم‌ریختگی پرونده‌ها و مدارک مهم جلوگیری شود. برای اتاق مدیریت می‌توانید محصول دیگری را به‌جای دراورهای معمولی در نظر بگیرید. خرید کردنزا اداری به‌جای فایل اداری ساده علاوه بر اینکه دکور دفتر کار را زیباتر می‌کند محل مناسبی برای نگهداری اسناد و مدارک هم محسوب می‌شود. به غیر از آن می‌توان از کمدها و کشوهای متعدد کردنزا برای نگهداری سایر وسایل اداری استفاده کرد. و قفسه‌های آن می‌تواند کتابخانه مدیریتی شما باشد.

کردنزا به ‌نوعی یک ویترین برای نمایش افتخارات و سوابق درخشان شرکت شما نیز به شمار می‌رود. اگر تمایل داشته باشید این امکان برای شما فراهم شده تا در قفسه‌های بوفه مدیریتی به‌جای کتاب، تقدیرنامه‌ها و جوایز ملی و بین‌المللی خود را قرار بدهید. و حس اعتماد و اطمینان را به مشتریان خود انتقال بدهید.

جمع بندی

هر شرکتی، چه کوچک و چه بزرگ، باید یک سری وسایل و لوازم اداری را برای عملکرد بهتر کارمندان تهیه کند. آنچه در این لیست با نام انواع مبلمان اداری آوردیم تنها یک سری از ضروریات برای دفاتر اداری است و به همین موارد کوچک محدود نمی‌شود. طراحی داخلی دفتر کار شما همچنین باید به شکلی بی‌نقص و اصولی انجام شده باشد تا به بهبود راندمان کاری منجر شود. کارشناسان و مشاوران گروه دکوران در این زمینه می‌توانند به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند. با ما تماس بگیرید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000