مزایای پارتیشن شیشه ای چیست؟

نظر 0 1401/02/30

دیواره های جداکننده مدل‌های مختلفی دارند و متریال به کار رفته برای تولید آنها نیز متفاوت است. یکی از مدل‌های بسیار پرطرفدار پارتیشن شیشه ای است. آنچه در این مقاله قصد داریم راجع به آن صحبت کنیم مزایای پارتیشن شیشه ای در مقایسه با مدل‌های دیگر است و تفاوت‌هایی که این مدل‌ها با یکدیگر دارند. اگر شما نیز برای شرکت خود قصد سفارش و نصب پارتیشن اداری را دارید و می‌خواهید بیشتر در مورد این دسته از محصولات بدانید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مزایای پارتیشن شیشه ای

نقاط قوت پارتیشن شیشه ای

آنچه در وهلۀ اول باید راجع به آن صحبت کنیم مزایای پارتیشن شیشه ای در مقایسه با مدل‌های دیگر است. همین مزیت‌ها هستند که ما را ترغیب به انتخاب این دسته از محصولات می‌کنند. اگر بخواهیم نقاط قوت پارتیشن های شیشه ای را لیست کنیم قطعاً شامل موارد زیادی می‌شود. اما برای کوتاه‌تر شدن مطلب تنها به ذکر چند مورد محدود بسنده می‌کنیم و توضیح مختصری دربارۀ هرکدام ارائه خواهیم داد.

طراحی مدرن و امروزی؛ از مزایای پارتیشن شیشه ای

شیوۀ طراحی و نمای محصول  اولین فاکتوری است که مورد توجه قرار می‌گیرد. با اینکه ظاهر تنها یک شاخه از مراحل طراحی است اما از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی‌توان زیبایی بصری را نادیده گرفت. طراحی مدرن و امروزی یکی از مزایای پارتیشن شیشه ای است به‌خصوص اگر طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن را برای دفتر کار خود انتخاب کرده باشید. حالت شیک و جذاب این مدل از جداره‌ها بدون شک تأثیر ماندگاری بر مشتریان شما خواهد گذاشت. همین موضوع به پیشرفت کسب‌وکارتان کمک زیادی خواهد کرد.

این مدل از پارتیشن‌ها نه تنها مدرن و شیک هستند بلکه مزایای عملی بسیاری هم دارند و به نوعی یک محصول همه‌کاره به شمار می‌آیند. طراحی مدرن و امروزی آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که از دیواره‌های شیشه‌ای برای ایجاد دفاتر خصوصی، جداکردن بخش‌ها یا افزودن جذابیت و بافت بصری به فضای کاری استفاده کنید. نگهداری و نصب این دیواره‌های جداکننده بسیار ساده و آسان است و در صورت نیاز به تعمیر به راحتی قابل تعویض هستند. شیشه‌های سکوریت و ایمن این محصولات، ایمنی در محل کار را بالا می برد و خطرات ناشی از شکستن شیشه را به صفر می‌رساند.

استفاده از نور طبیعی؛ از مهم ترین مزایای پارتیشن شیشه ای

دلایل خرید پارتیشن شیشه ای

دیوارهای بتنی و گاهی حتی پارتیشن‌های چوبی یک مانع بزرگ برای ورود نور طبیعی به شمار می‌آیند. در این زمینه مزیت بزرگ پارتیشن شیشه ای این است که عبور نور طبیعی و امکان ورود آن به فضای داخلی دفتر کار را به‌راحتی میسر می‌سازد. تأثیر نور طبیعی بر عملکرد کارمندان و بهبود راندمان موضوعی غیر قابل انکار است. همچنین سطح شفاف شیشه‌ها به طور مستقیم بر کاهش مصرف انرژی اثر می‌گذارد. به این ترتیب دیگر لازم نیست برای روشنایی محل کار از لامپ‌های زیادی استفاده کنید. کاهش استفاده از نور مصنوعی هزینه‌های مالی شما را هم در رابطه با مصرف برق پایین می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اصول نورپردازی اداری

عایق صدا و گرما

شیشه یک عایق بسیار قوی است که گرما را به‌سادگی عبور نمی‌دهد. به‌ویژه در پارتیشن های شیشه ای دوجداره این عایق بودن به‌خوبی تأثیر خودش را نشان می‌دهد. همچنین برای کاهش صداهای مزاحم در محیط کار که باعث برهم‌خوردن تمرکز کارمندان می‌شود نصب جداره های شیشه ای یک اقدام هوشمندانه خواهد بود. با کمک این محصولات علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف برق می‌توانید در مصرف انرژی گرمایی و سوخت نیز صرفه‌جویی کنید. این مسئله به‌خصوص در فصول سرد سال که به وسایل گرمایشی احتیاج دارید بسیار سودمند خواهد بود.

بهبود تعامل میان اعضای تیم

نصب و سفارش پارتیشن شیشه ای

در کارهای اداری و تیمی یکی از دغدغه‌های موجود برقراری ارتباط مؤثر میان اعضای تیم است. وقتی طراحی پلان باز را اجرا می‌کنید ممکن است بر اثر سروصداهای موجود نتوانید به‌درستی وظایف کاری خود را انجام دهید. از طرف دیگر دیوارکشی تعامل با دیگران را سخت می‌کند. در چنین شرایطی نصب پارتیشن شیشه ای بهترین راه برای غلبه بر تمامی این مشکلات است. به این ترتیب شما بدون هیچ‌گونه صدای اضافه‌ای به‌راحتی بر روی کار خود تمرکز خواهید داشت و در عین حال برای برقراری ارتباط و تعامل با همکاران به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد.

انعطاف پذیری بالا

یکی از دلایل خرید پارتیشن شیشه ای در مقایسه با مدل‌های دیگر انعطاف‌پذیری بالای آنهاست. این مدل پارتیشن‌ها از آنجا که اغلب به‌صورت مدولار تولید می‌شوند و پنل‌های شیشه‌ای مجزا دارند در نتیجه می‌توان آنها را به شکل‌های مختلفی کنار یکدیگر نصب کرد. همین مسئله باعث سهولت در پیکربندی و استفاده از آنها شده است. انعطاف‌پذیری بالا این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به نیازتان به هر شکلی که می‌خواهید چیدمان جداره‌ها را انجام دهید.

حک کردن نام برند یا لوگوی شرکت بر روی سطح صاف و شفاف شیشه باعث می‌شود تا نام تجاری شما بهتر در یاد و خاطر مشتریان بماند. با این کار می‌توانید به شکلی خلاقانه قسمتی از فضا را از دید پنهان کنید بدون آنکه به زیبایی ظاهری و یکدست بودن محیط خدشه‌ای وارد شود. با این ایده در طراحی، دیگر لازم نیست از پرده‌های کرکره‌ای برای این منظور استفاده کنید.

قیمت پارتیشن شیشه ای

قطعاً نمی‌توان یک قیمت کلی برای پارتیشن تعیین کرد. فاکتورهای بسیاری از جمله متراژ فضا، پروفیل به کار رفته، نوع شیشۀ مورد استفاده و مواردی از این دست بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارند. اما در یک مقایسۀ کلی با دیوارکشی و بنایی بی‌تردید انتخاب جداره‌های تفکیک‌کننده فضا هزینۀ بسیار پایین‌تری برای شما خواهد داشت. همین موضوع یکی از دلایل اساسی برای خرید این محصولات به شمار می‌رود. پس اگر بخواهید صرفاً از بعد اقتصادی به قضیه نگاه کنید بازهم نصب دیواره‌های جداکننده گزینۀ مقرون‌به‌صرفه‌ای خواهد بود.

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای بدون قاب

حال که با برخی از مزایای این جداره‌ها آشنایی پیدا کردید، می‌خواهیم کمی راجع به مدل‌های مختلف این محصول صحبت کنیم. بسته به نیاز هر شرکت، کارخانه‌های تولیدکننده مبلمان و تجهیزات اداری مدل‌های مختلفی از جداره‌ها را تولید می‌کنند. در ادامه معروف‌ترین این مدل‌ها را معرفی خواهیم کرد.

نوع تک جداره

این مدل محبوبیت بسیار بالایی دارد و دلیل اصلی آن سادگی آن است. این مدل علاوه بر محیط‌های اداری در منازل هم نصب می‌شود. برای زیبایی هر چه بیشتر، گاهی به‌صورت فریم لس یا بدون قاب تولید می‌شوند. برای بهره‌وری حداکثری از فضا به‌خصوص در محل‌هایی که متراژ پایین دارند این مدل انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

مزیت های پارتیشن شیشه ای

نوع دوجداره این محصولات به دلیل عایق بودن آنها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروفیل مورد استفاده در این نمونه از دیواره‌ها اغلب آلومینیوم آنادایز شده است که از استحکام بالایی برخوردار هستند. برای ایجاد فضایی خصوصی‌تر و تنظیم میزان تابش نور معمولاً در بین دو پانل پرده‌های کرکره‌ای نصب می‌شود تا هر زمان که نیاز بود از آنها استفاده شود.

پارتیشن شیشه ای هوشمند

این مدل از نمونه‌های جدید جداره‌های شیشه‌ای به شمار می‌رود. شما برای این مدل‌های خاص نیازی به استفاده از پرده‌های کرکره‌ای ندارید. جریان الکتریسیته در این نوع دیواره‌ها سطح شفاف شیشه را به شکل مات در می‌آورد و فضایی خصوصی را برای شما ایجاد می‌کند. از این سیستم خاص و پیشرفته بیشتر در محیط‌های خاص نظیر بانک‌ها، اتاق‌های کنفرانس و مکان‌های امنیتی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی اتاق کنفرانس

نوع ضد گلوله

یک مدل خاص و ویژه دیگر از دیواره‌های جداکننده شیشه‌ای نوع ضد گلوله آن است. با اینکه شیشۀ مورد استفاده در پارتیشن‌ها عمدتاً سکوریت بوده و از استحکام بالایی برخوردار هستند اما گاهی برای محیط‌های امنیتی نیاز است از شیشه‌های ضد گلوله استفاده شود. این مدل جزو گران‌ترین دسته‌ها هستند و یک محصول کاملاً سفارشی به شمار می‌آیند.

نتیجه گیری

آنچه در این مطلب به آن پرداختیم مزایای پارتیشن شیشه ای در مقایسه با دیگر جداره‌ها بود. امیدواریم که خواندن این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. گروه مبلمان اداری دکوران تولید کننده انواع پارتیشن اداری و با سابقه ای درخشان در این عرصه با تیمی مجرب و متخصص راهنمای شما برای تجهیز محیط کارتان خواهد بود. جهت اطلاع از چگونگی عقد قرارداد و روند اجرای پروژه‌ها با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید!

سوالات متداول

در پارتیشن شیشه ای فریم لس یا بدون قاب از هیچ پروفیلی استفاده نمیشود و دور شیشه قاب ندارد.
پارتیشن های شیشه ای در مراکز درمانی، بانک ها، خانه، ادارات و ... مورد استفاده قرار میگیرند.
امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000