طراحی و اجرای پارتیشن اداری

نظر 0 1401/03/20

طراحی و اجرای پارتیشن اداری با هدف زیبایی هر چه بیشتر محیط اداری و همچنین افزایش بهره‌وری از فضا انجام می‌شود. این دو مورد از جمله دلایل اصلی پارتیشن بندی اداری هستند اما به غیر از آنها اهداف دیگری هم هستند که با انجام این فرایند محقق می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با مراحل طراحی و ساخت پارتیشن اداری آشنا کنیم و در مورد برخی از مسائل فنی در این پروسه صحبت کنیم. پس اگر قصد بهبود دکوراسیون داخلی دفتر کارتان را دارید این مقاله را از دست ندهید!

هدف از طراحی و اجرای پارتیشن اداری

قبل از هر چیز باید راجع به این موضوع شفاف‌سازی شود که اصولاً هدف از طراحی و اجرای پارتیشن اداری چیست. پارتیشن بندی و تقسیم فضاهای اداری چه مزیت‌هایی دارد و چرا باید این کار را انجام داد؟ همان‌طور که گفتیم ساده‌ترین هدف در اینجا زیباسازی دفاتر اداری و بهبود دکوراسیون داخلی است که با نصب تقسیم کننده های فضا به آن می‌رسید. اگر از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم نصب دیوارهای جداکننده بهره‌وری از فضا را بیشتر خواهد کرد و به محیط نظم و ترتیب بیشتری می‌دهد. از سوی دیگر حریم خصوصی کارمندان رعایت خواهد شد و هر یک از اعضای تیم در یک فضای شخصی که در اختیار دارد به انجام وظایف محوله می‌پردازد.

مدل‌های دوجداره به دلیل اینکه باعث عایق‌بندی محیط می‌شود به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش آلودگی صوتی کمک می‌کنند. این مسئله به‌ویژه برای اتاق کنفرانس که فضای آن باید آکوستیک باشد اهمیتی دوچندان دارد. با در نظر گرفتن تمامی این نکات دلیل قانع‌کننده‌ای برای نصب دیوارهای تقسیم کننده پیدا خواهید کرد. حالا که با کاربرد این تجهیزات بیشتر آشنا شده‌اید وقت آن رسیده که در مورد مسائل عملی و فنی صحبت کنیم. و در مورد روند انجام این پروسه توضیحاتی را ارائه بدهیم.

بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون سالن کنفرانس

قرارداد با بهترین گروه طراحی و ساخت پارتیشن اداری

طراحی و ساخت پارتیشن اداری

قدم اول برای طراحی داخلی و پارتیشن بندی شرکت این است که پروژه خود را به بهترین گروه طراحان داخلی و متخصصان این امر بسپارید. این پروسه از آنجا که حساسیت بالایی دارد تنها باید توسط معماران متخصص، باتجربه و خوش‌نام انجام شود. به‌این‌ترتیب خیال شما از این بابت راحت خواهد بود که مجری پروژه تسلط کامل بر موضوع دارد و نتیجۀ کار همان چیزی خواهد بود که شما انتظارش را دارید.

بازدید از محل و برآوردهای اولیه

پارتیشن بندی شرکت

در گام بعدی تیم مجری پروژه از محل بازدید می‌کند. در طی این بازدید متراژ محیط به شکل دقیق اندازه‌گیری و ارتفاع پنل‌ها تعیین می‌شود. با توجه به نوع کسب‌وکار شما و معماری ساختمان می‌توان طرح‌های متنوعی برای نصب و پیاده‌سازی دیواره ها ارائه داد. کارفرما در این مرحله انتظارات و نیازمندی‌های خودش را با مجری در میان می‌گذارد. تیم مجری پس از اطلاع از جزئیات سفارش راهکارهای کلی و اولیه را ارائه می‌دهند. بر طبق فاکتورهای مد نظر کارفرما و متراژ فضا یک برآورد هزینه اولیه نیز انجام می‌شود و قیمت پارتیشن بندی اداری به اطلاع کارفرما می‌رسد.

طراحی اولیه و سفارشی سازی

پارتیشن بندی اداری

پس از انجام محاسبات نوبت به طراحی اولیه می‌رسد. در این مرحله طراحان خلاق تیم اجرایی پروژه یک نقشه کلی را تهیه می‌کنند که در آن محل نصب پنل‌ها مشخص می‌شود. شما در این طرح‌ها می‌توانید تمام راهروها، درها، محل دفاتر، اتاق‌ها و سالن‌ها را ببینید. در صورتی که تصمیم بگیرید تغییراتی را در نقشه اعمال کنید تیم اجرایی با تهیه چندین نقشه مختلف، این کار را برای شما انجام می‌دهند. (البته باید بدانید این تغییرات تا جایی قابل انجام هستند که از بعد فنی اشکالی در پروژه به وجود نیاید.) در این مرحله ممکن است یک یا چند بار دیگر از محل بازدید شود تا ابعاد نهایی تعیین شوند. پس از تأیید نقشه‌ها، نوبت به انتخاب طرح، رنگ و جنس پنل‌ها می‌رسد.

تولید جداره های تقسیم کننده فضای اداری

تولید کننده پارتیشن اداری

با تأیید طرح‌ها و نقشه‌ها، شرکت تولید کننده پارتیشن اداری نسبت به تولید قطعات دیواره ها اقدام می کند. برخلاف عملیات ساخت‌وساز که در محل انجام می‌شود برای پارتیشن بندی اداری قطعات به‌صورت پیش ساخته در کارخانه آماده شده و سپس به محل منتقل می‌شوند. این کار علاوه بر صرفه‌جویی در وقت باعث می‌شود تا در حین انجام پروژه، شرکت کماکان به فعالیت‌های خود ادامه بدهد و هیچ اختلالی در روند انجام کارها ایجاد نشود.

مدل‌های مختلفی از دیوارهای تقسیم کننده وجود دارد که بنا به درخواست کارفرما و اهداف مورد نظر قابل تولید هستند. به‌عنوان مثال مدل‌های مدرن شیشه‌ای و پارتیشن های ایتالیایی امروزه محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده‌اند چرا که شکل ظاهری آنها و انعطاف‌پذیری آنها سبب می‌شود تا با هر محیطی سازگاری پیدا کنند. از طرف دیگر این مدل‌ها ورود نور طبیعی به فضای داخلی را امکان‌پذیر می‌سازند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز خواهند شد. اگر هدف پارتیشن بندی دکوراتیو باشد مدل‌های چوبی گزینۀ مناسب‌تری هستند چرا که زیبایی ظاهری آنها و حالت چشم نوازی که دارند با این هدف همخوانی بیشتری دارد. مدل‌های چوبی به زیرمجموعه‌های متعددی تقسیم می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به پارتیشن ام دی اف ثابت اشاره کرد که برای ادارات گزینۀ مناسبی است و مدل‌های متحرک که بیشتر برای منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب قطعات

آخرین مرحله پروژه زمانی است که قطعات تولید شده در محل پروژه نصب می‌شوند. در اینجا نصاب‌های حرفه‌ای پروفیل های پارتیشن را در محل‌های تعیین شده نصب کرده و پنل ها را در بین قاب‌ها قرار می‌دهند. از آنجا که بیشتر کارها در کارخانه انجام شده است نصب قطعات در زمان کوتاهی انجام می‌شود. تمام ابزارهایی که برای نصب به آنها نیاز خواهید داشت وسایل ساده‌ای مثل پیچ‌گوشتی، آچار و یراق‌آلاتی از این قبیل است. پس از آنکه اتصالات به شکل دقیق و اصولی در جای خود قرار گرفتند پروژه به اتمام می‌رسد. محصولات شرکت های معتبر تولید کننده پارتیشن اداری اغلب با گارانتی و ضمانت‌نامه تحویل کارفرما می‌شود تا کیفیت بالا را تضمین کند.

پارتیشن بندی دکوراتیو

امیدواریم که با خواندن این مطلب اطلاعات کافی را در خصوص روند طراحی و اجرای پارتیشن اداری کسب کرده باشید. اگر به توضیحات بیشتری در این زمینه نیاز دارید سؤالات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید. گروه مبلمان اداری دکوران تولید کننده انواع پارتیشن و میزهای اداری راهنما و همراه شما برای طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کارتان خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000