آشنایی با چند سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری

نظر 0 1401/04/10

پیش از اجرای دکوراسیون داخلی اداری نیاز دارید که با سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری آشنا شوید. برای این کار نیاز است که یک شرکت طراحی داخلی مشاور شما باشد.  در طراحی داخلی سبکی که شما انتخاب می‌کنید چیزهای زیادی را در مورد کسب‌وکار شما بازگو می‌کند. طراحی مدرن امروزه به شکل غیر مستقیم ارزش‌های یک شرکت را به مشتریان نشان می‌دهد. از طرف دیگر انتخاب یک سبک مناسب می‌تواند بر عملکرد کارمندان اثر بگذارد. به همین منظور در این مطلب می‌خواهیم شما را با چند سبک طراحی داخلی رایج آشنا کنیم. با ما همراه شوید تا در این مورد بیشتر بدانید!

5 سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری رایج

سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری

در ابتدا به سراغ 5 سبکی می‌رویم که بیش از بقیه شناخته شده هستند و سایر روش‌های طراحی داخلی به نوعی یا زیرمجموعه این موارد به شمار می‌روند و یا از آنها الهام گرفته‌اند.

سبک مدرن

استایل مدرن

مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک وجود خطوط صاف و موازی، سطوح براق و آینه‌ای و مبلمان مدرن است. دفتر کاری که در آن سبک مدرن پیاده‌سازی شده باشد این مفهوم را منتقل می‌کند که یک کسب‌وکار آینده‌نگر و ریسک‌پذیر دارید که در عین حال از ایده‌های جدید استقبال می‌کند. با انتخاب این سبک خیلی راحت می‌توانید مشتریان را تحت تأثیر قرار بدهید و از طرفی باعث ایجاد احساس رضایت در بین کارمندان شوید.

استایل کلاسیک یا سنتی

سبک دکوراسیون کلاسیک

در سبک سنتی یا کلاسیک بیشتر میزهای چوبی گران‌قیمت با طرح‌های یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. صندلی‌های چوبی و دکوراسیون پیچیده و پر زرق و برق از دیگر مشخصات این سبک است. در استایل کلاسیک قفسه‌های کتاب، کمدهای بایگانی، میز کردنزا و دیگر وسایل موجود در اطراف میز مدیریت قرار می‌گیرند و یک نقطه کانونی را به وجود می‌آورند.

استایل سنتی این پیغام را می‌رساند که شما یک سازوکار مستحکم برای کسب‌وکار خودتان ایجاد کرده‌اید و اطمینان دارید که به اهدافتان دست پیدا می‌کنید. همچنین به مشتریان این تفکر القا خواهد شد که شما به دنبال روابط مستحکم و پایدار در حوزه کسب‌وکارتان هستید.

سبک کم هزینه دکوراسیون داخلی فضای اداری

سبک کم هزینه

در سبک کم‌هزینه همه چیز حول محور صرفه‌جویی می‌چرخد. در حقیقت تنها وسایل لازم و ضروری است که تهیه می‌شود و سایر لوازم کنار گذاشته می‌شود. بیشتر کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها هستند که این سبک را ترجیح می‌دهند. در این نوع سیستم‌ها منابع مالی بیشتر صرف بهبود ارتباطات با مشتریان می‌شود.

سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری High Tech

سبک دکوراسیون های تک

در استایل High Tech فناوری حرف اول را می‌زند. تیم‌های جوان و کسب‌وکارهایی با محوریت تکنولوژی بیشترین طرفداران این سبک دکوراسیون داخلی اداری را تشکیل می‌دهند. در این استایل تمام امکانات لازم برای استفاده از صفحه‌نمایش‌های ویدیویی، لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند باید فراهم شود. خرید میزهای دارای پنل VSP، کابل‌کشی و نصب صحیح پارتیشن اداری، نصب بلندگوها و آمپلی‌فایرها، استفاده از کف‌پوش‌های آکوستیک و... از جمله اقداماتی است که در یک چنین فضایی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که نورپردازی سقف در این شیوه اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه بیشتری شود. توصیه می‌شود برای چنین فضاهایی از پارتیشن شیشه‌ای به‌جای مدل‌های ام‌دی‌اف استفاده کنید.

این سبک خاص به غیر از دفاتر هوشمند عمدتاً برای طراحی داخلی سالن همایش نیز پیاده‌سازی می‌شود. همچنین کسب‌وکارهای بزرگ و مشاغلی که امکان دورکاری برای آنها وجود دارد با این استایل هماهنگی زیادی دارند چرا که جلسات آنلاین و کنفرانس‌های ویدیویی در این کسب‌وکارها بیش از سایر مشاغل برگزار می‌شود.

سبز

طراحی داخلی سازگار با محیط زیست

شاید این استایل کمتر از بقیه شناخته شده باشد اما اگر به اطراف دفتر کارتان نگاه کنید رد پای این سبک را خواهید دید. اولویت در این شیوه طراحی حفاظت از محیط زیست و توجه به عناصر طبیعی است. ساده‌ترین مثال آن گیاهان آپارتمانی است که در محیط اداری وجود دارند. به کار گیری این روش روحیه کارمندان را بالا می‌برد و به فضا حس سرزندگی و طراوت می‌بخشد. کف‌پوش‌های طبیعی مانند فراورده‌های چوبی، استفاده از مواد قابل بازیافت، چراغ‌های هوشمند، سادگی و تزئینات حداقلی از نشانه‌های بارز این سبک هستند.

فضای کاری مینیمالیستی

فضای کاری مینیمالیستی

نوعی سبک مدرن است که در آن بر کمینه‌گرایی و استفاده بهینه از فضا تاکید می‌شود. در این روش برخلاف استایل سنتی خبری از زرق و برق ها و آیتم‌های تزئینی نیست. میزهای اداری مدرن جای مدل‌های کلاسیک را گرفته‌اند و فضا معمولاً بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: سبک دکوراسیون مینیمالیستی

سبک طراحی داخلی اداری صنعتی

سبک طراحی داخلی اداری صنعتی

استایل صنعتی یا لافت نوع دیگری از سبک مدرن است که به ویژه در کشورهای غربی محبوبیت زیادی دارد. ایده اصلی آن از فضای داخلی کارخانه و انبارها گرفته شده است. در استایل صنعتی هیچ‌گونه دیوار یا تقسیم کننده فضا وجود ندارد و از این جهت به نوعی پلان باز محسوب می‌شود. سقف‌ها ارتفاع بالایی دارند و اتاق‌ها به شکل نیم‌طبقه طراحی می‌شوند.

از آنجا که هیچ نوع دیواری در این سبک وجود ندارد می‌شود از فرش‌ها و موکت‌هایی با رنگ‌بندی متفاوت جهت مرزبندی بخش‌های مختلف استفاده کرد. گلدان‌های بزرگ، نقاشی دیوارها با رنگ‌های مختلف از دیگر راهکارهای مناسب برای مشخص کردن حریم هستند. پنجره‌های بزرگ، دیوارهای خشن گچی از ویژگی‌های این نوع دکوراسیون محسوب می‌شوند.

استایل پاپ آرت

استایل پاپ آرت

اگر می‌خواهید کارمندان در محیط کار انرژی مضاعفی داشته باشند و انگیزه آنها برای انجام کارها بالا برود استایل پاپ آرت را انتخاب کنید. اصلی‌ترین شاخصه این استایل رنگ‌های شاد و متنوع آن است. در حقیقت فضای اداری چیزی شبیه به یک بوم نقاشی خواهد بود که گویا هنرمندی خوش‌ذوق وظیفۀ رنگ‌آمیزی و نقاشی آن را برعهده داشته است. همین تنوع رنگی باعث افزایش خلاقیت در بین اعضای تیم خواهد شد.

ویژگی دیگری که در پاپ آرت یافت می‌شود غیر منتظره بودن آن است. مبلمان، اشیا و دکور محیط با هیچ یک از معیارهایی که می‌شناسید قابل قیاس نیستند. در واقع هر چیزی باید در این سبک به شکلی باشد که نظیر آن کمتر دیده می‌شود. تابلوهای نقاشی که برای تزئین دیوارها به کار می‌روند از نظر ظاهری شباهت زیادی به نقاشی‌های مجلات کمیک دارند و لوازم دکوری نامتعارف برای تزئین فضا اولویت دارند.

تکنوآرت

سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری 2

این سبک خاص و استثنایی با ظرافتی بی‌نظیر دانش و هنر را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. لامپ‌های نئونی، تاکید زیاد بر نورپردازی، سطوح شیشه‌ای و فلزی از جمله مواردی هستند که در این شیوه به چشم می‌خورد. در این نوع طراحی رنگ‌های سیاه و سفید، آبی و خاکستری حرف اول را می‌زنند و خطوط هندسی به‌وضوح قابل روئیت هستند.

روستیک؛ یک سبک دکوراسیون فضای داخلی فضای اداری رایج

دکوراسیون داخلی فضای اداری

واژه روستیک به معنی روستا است و این عبارت یک توصیف کامل از این شیوه دکوراسیون داخلی اداری ارائه می‌دهد. با این سبک طراحی داخلی اداری به طبیعت و حال و هوای روستایی نزدیک‌تر می‌شوید. وجود شومینه، المان‌های خام و دست‌نخورده، قطعات بزرگ چوب، سقف‌هایی با الوارهای چوبی نشان از سبک روستیک دارند. رنگ‌های قهوه‌ای، سطوح پوشیده شده با پوست حیوانات و پارچه‌های یکدست در این شیوه زیاد دیده می‌شود.

کلام آخر

مواردی که ذکر شد از جمله محبوب ترین سبک های طراحی داخلی اداری هستند که طرفداران زیادی دارند. توصیه آخر ما به شما این است که پیش از انتخاب سبک دکوراسیون داخلی اداری برای دفتر کارتان حتماً از یک شرکت طراحی داخلی مشورت بگیرید. فاکتورهای بسیاری وجود دارند که برای پیاده‌سازی یک سبک خاص باید در نظر گرفته شوند. گروه مبلمان اداری دکوران با ده‌ها سال تجربه در زمینه تولید مبلمان اداری و طراحی داخلی فضای اداری راهنمای شما در این مسیر خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000