انواع میز پیشخوان و اهمیت خرید میز پیشخوان مناسب

نظر 0 1401/03/10

انواع میز پیشخوان با طرح‌های متنوع و ابعاد متفاوت امروزه بخش ثابتی از تجهیزات کسب‌وکارهای مختلف هستند. از هتل‌های مجلل گرفته تا بانک‌ها، بیمارستان‌ها و حتی مغازه‌های کوچک از این میزها استفاده می‌کنند. آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد معرفی انواع میز پذیرش و همچنین مزایای داشتن میز کانتر خوب در مقایسه با میزهای معمولی است. همراه ما باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید!

اهمیت خرید میز پیشخوان مدرن

میز پیشخوان یک عنصر کلیدی است که در قدم اول تأثیر قدرتمندی بر مشتریان شما می‌گذارد. اولین برداشت مشتریان از محیط شما اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که نمی‌شود دو بار آن را ایجاد کرد. پس اگر یک تصویر مطلوب را پیش چشم بازدیدکنندگان ترسیم نکنید به‌احتمال زیاد فرصت دوباره‌ای نصیب شما نخواهد شد. هدف از تولید انواع میز پیشخوان توسط تولیدکنندگان نیز همین است که بتوانید این تصویر اولیه را به بهترین شکل ایجاد کنید. لابی یک هتل را در نظر بگیرید. به‌غیر از طراحی داخلی هتل و چیدمان صحیح مبلمان، داشتن یک میز پذیرش با طراحی منحصربه‌فرد نیز به جذب مهمانان کمک می‌کند. طبیعتاً اولین بخشی که مهمانان هتل به آن مراجعه می‌کنند میز پذیرش است تا کلیدهای اتاق را تحویل بگیرند.

کاربردهای دیگر انواع میز پیشخوان

میز پیشخوان مغازه

یک مثال دیگر ادارات و شرکت‌های مختلف هستند. در این محیط، ارباب‌رجوع ابتدا به سالن انتظار مراجعه کرده و سپس به بخش‌های مختلف هدایت می‌شود. به همین خاطر اولین محلی که می‌بیند سالن انتظار است. به همین جهت باید یک میز پذیرش مناسب برای منشی‌ها تهیه کرد تا آنها بتوانند به شکلی شایسته از مراجعه‌کنندگان استقبال کنند. همین مورد در مورد فروشگاه‌های کوچک و بزرگ نیز صدق می‌کند. خرید میز پیشخوان مغازه به اندازۀ هزینه‌هایی که صرف دکوراسیون می‌شود اهمیت دارد. با یک انتخاب هوشمندانه شما می‌توانید هم راحتی کاربر را تأمین و هم مشتریان را به سمت فروشگاه جذب کنید.

حالتی دیگر را در نظر بگیرید که به‌کلی متفاوت است. در فضای یک بیمارستان یا کلینیک درمانی داشتن مبلمان مناسب اهمیت بیشتری دارد. در چنین محلی به دلیل حساس بودن وضعیت مراجعه‌کنندگان و بیماران باید راحتی آنها جزو اولویت‌ها باشد. سالن انتظار بیمارستان‌ها اغلب مجهز به چندین میز پذیرش هستند تا روند رسیدگی به بیماران سریع‌تر انجام شود. پس با در نظر گرفتن تمامی این نکات باید از بین انواع میز پیشخوان گزینه‌ای را خریداری کرد که با هدف شما همخوانی بیشتری داشته باشد. در ادامه راجع به معیارهای مهم در انتخاب نوع میز پیشخوان بیشتر صحبت می‌کنیم.

انواع میز پیشخوان از نظر شکل ظاهری

همان‌طور که گفتیم این گروه از مبلمان اداری تنوع بسیار بالایی دارند. انواع میز پیشخوان را اگر بخواهیم صرفاً از نظر شکل ظاهری معرفی کنیم لیستی طولانی را باید ارائه بدهیم. خلاقیت و نوآوری کارخانه های تولید کننده مبلمان اداری به‌قدری بالاست که نام بردن از تمام طرح‌ها امکان‌پذیر نیست. اما چند مورد از مهم‌ترین این طرح‌ها را که امروزه بسیار رایج هستند را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

میز کانتر دو سطحی

میز کانتر دو سطحی

در طراحی میز کانتر باید دو نکته را مد نظر قرار داد. نکته اول راحتی کاربری که پشت میز مستقر شده و وظیفۀ رسیدگی به امور ارباب‌رجوع را برعهده دارد. نکتۀ دوم راحتی ارباب‌رجوعی است که در سمت دیگر میز حضور دارد. در میزهای پذیرش دو سطحی یک صفحۀ تحریر با ارتفاع کم برای مسئول پذیرش در نظر گرفته می‌شود و یک پیشخوان بلند برای ارباب‌رجوع طراحی می‌شود. در نتیجه مراجعه‌کنندگان بدون هیچ مشکلی می‌توانند نسبت به یادداشت‌نویسی یا پرکردن فرم‌های اداری اقدام کنند. این مدل‌ها بیشتر در ادارات و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میز پذیرش ال

میز پذیرش ال

میزهای پذیرش ال با این هدف ساخته می‌شوند که کاربر از فضای موجود حداکثر بهره را ببرد. این مدل‌ها شامل یک میز اصلی و یک میز الحاقی یا همان L می‌شوند. ابعاد آنها معمولاً کوچک‌تر از مدل‌های دیگر است اما با توجه به نیاز کاربر و نوع کسب‌وکار مدل‌هایی با اندازۀ بزرگ‌تر نیز تولید می‌شوند. میز کانتر ال بیشتر برای کسب‌وکارهایی مفید است که به ابزارهای الکترونیکی مانند پرینتر، دستگاه فکس، اسکنر و... نیاز دارند.

مدل U شکل و دایره ای

میز پیشخوان دایره ای

برای سالن‌های انتظار بزرگ یا مثلاً لابی‌های هتل این مدل‌ها کاملاً ایده‌آل هستند. میزهای U شکل عموماً به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که بیش از یک پذیرنده از آنها استفاده کند. مدل‌های دایره‌ای از طرف دیگر به دلیل ظاهر خاصی که دارند تبدیل به یک نقطۀ کانونی در لابی خواهند شد. اگر فضای بزرگی را برای سالن انتظار در نظر گرفته‌اید استفاده از این مدل می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. به‌ویژه اگر با نورپردازی خلاقانه، زیبایی این بخش از سالن را به طرز چشمگیری بیشتر کنید.

بیشتر بخوانید: نورپردازی اداری

میز کانتر ADA

میز کانتر ADA

یک مدل دیگر از میز کانتر است که به‌خصوص برای بیمارستان‌ها توصیه می‌شود. در میزهای ADA بخشی از پیشخوان با ارتفاع استاندارد طراحی می‌شود و یک بخش دیگر ارتفاع کوتاه‌تری دارد. دلیل این اختلاف سطح و ارتفاع راحتی مراجعینی است که  از ویلچر استفاده می‌کنند.

انواع میز پیشخوان از نظر ابعاد

یک فاکتور دیگر برای دسته‌بندی میزهای پذیرش ابعاد آنهاست. انواع میز پیشخوان را با توجه به ابعادی که دارند می‌شود در گروه‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. اینکه چه ابعادی از میز کانتر برای محل کار شما مناسب‌تر است بستگی به عوامل متعددی دارد. یکی از این عوامل کلیدی میزان فضایی است که برای سالن انتظار در نظر گرفته‌اید. معمولاً بیشتر فضای اتاق انتظار مطب یک پزشک توسط صندلی‌ها اشغال می‌شود. برای این فضا یک میز پیشخوان 1 نفره کفایت می‌کند. اما وقتی در مورد یک بیمارستان صحبت می‌کنیم موضوع به‌کلی متفاوت خواهد بود. در بیمارستان به دلیل فضای بزرگی که وجود دارد خرید میزهای کانتر با ابعاد بزرگ ضروری است.

مسئلۀ دیگر شکل و نوع کسب‌وکار است. فروشگاه‌ها تنها به یک میز پیشخوان ساده در قسمت صندوقداری نیاز دارند و ابعاد میز پیشخوان مغازه لازم نیست که بزرگ باشد. برای محلی مثل بانک‌ها یا ادارۀ پست که روزانه تعداد زیادی ارباب‌رجوع دارند قضیه کاملاً برعکس است. در این فضا چندین کارمند وظیفۀ رسیدگی به درخواست مراجعین را دارند و وجود میزهایی با ابعاد بزرگ‌تر الزامی است. شکل دکوراسیون داخلی فضا، محل نصب پارتیشن اداری و مواردی از این دست نیز در انتخاب ابعاد مناسب بی‌تأثیر نیستند.

گروه مبلمان اداری دکوران با بیش از 8 دهه سابقه در صنعت تولید مبلمان اداری مجموعه‌ای متنوع از میزهای پیشخوان را در گروه محصولات خود قرار داده است. از صفحۀ محصولات ما دیدن کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000