ترفندهایی برای دکوراسیون دفتر کار کوچک

نظر 0 1401/03/27

در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را برای دکوراسیون دفتر کار کوچک به شما ارائه کنیم که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم نتیجۀ فوق‌العاده‌ای دارد. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید و می‌خواهید محل کارتان را به بهترین شکل ممکن دکوراسیون کنید این مطلب را از دست ندهید!

طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک

طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک

گام اول برای دکوراسیون دفتر کار کوچک این است که یک طرح مناسب و کاربردی را انتخاب و پیاده‌سازی کنید. داشتن یک فضای محدود و کوچک چالش‌های زیادی را برای تزئین دفتر کار پیش روی شما قرار می‌دهد. اما با کمی خلاقیت می‌توانید بر آنها غلبه کنید. یک راهکار ایده‌آل برای بهره‌وری حداکثری از فضا این است که طراحی پلان باز را برای دفتر کارتان انتخاب کنید. در این سبک، پارتیشن اداری و جداکننده‌های فضا به‌ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی می‌توان با روش‌های دیگری تقسیم‌بندی فضا را انجام داد.

میز کار گروهی برای محیط‌های پلان باز و دارای محدودیت فضا یک گزینۀ مناسب خواهد بود. این میزها علاوه بر اینکه باعث سهولت تعامل میان کارمندان می‌شوند به واسطۀ دیوایدرهایی که دارند برای هر یک از اعضای تیم یک حریم مشخص تعیین می‌کنند. این دیوایدرها شبیه پارتیشن‌های اداری هستند که ارتفاع کمی دارند و در کاهش صداهای اضافی در محل کار و بهبود تمرکز کارکنان نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

ترفند دیگری که برای طراحی داخلی یک دفتر کار کوچک می‌توان به کار گرفت ایجاد فضاهای چندمنظوره است. محیط‌های چندمنظوره انعطاف‌پذیری بالایی دارند و به‌خاطر داشتن همین ویژگی می‌توان در اتاقی واحد هم فعالیت‌های روزمره را انجام داد و هم در صورت نیاز جلسات کاری را همان جا برگزار کرد. پارتیشن های مدولار در محیط‌های چندمنظوره کاربرد خودشان را نشان می‌دهند و با کمک آنها می‌توان به‌راحتی یک اتاق کنفرانس موقت ایجاد کرد.

خرید مبلمان اداری مدرن

مبلمان مدرن دکوراسیون اداری

یک ترفند دیگر این است که مبلمان اداری مدرن را به‌جای مدل‌های کلاسیک انتخاب کنید. مبلمان مدرن انعطاف‌پذیری بالایی دارند و به‌خاطر روش خاص طراحی آنها، فضای کمی را اشغال می‌کنند. به‌عنوان مثال میزهای مدرن با دارا بودن کمدهای الحاقی فضای کافی برای قرارگیری وسایل و ادوات اداری را در اختیار شما می‌گذارد. از طرفی این میزها از آنجا که از نظر ظاهری به شکل حرف L هستند برای چیدمان آنها در یک اتاق کوچک هیچ مشکلی نخواهید داشت.

استفاده از گیاهان آپارتمانی و عناصر طبیعی

گیاهان آپارتمانی دکوراسیون اداری

یک راهکار ساده برای طراحی داخلی فضاهای کوچک اداری و تزئین دفتر کار استفاده از گلدان‌های طبیعی و گیاهان آپارتمانی در محیط است. وجود گیاهان در محیط کاری کمک می‌کند تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند. علاوه بر آن تازگی و طراوت گل و گیاه حس شادابی و سرزندگی را به کارمندان منتقل می‌کند. همین موضوع در افزایش راندمان نیز تأثیر می‌گذارد. پس با یک تیر چند نشان می‌زنید!

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید استفاده از سایر عناصر طبیعی است. اگر فضایی با متراژ پایین دارید انتخاب میز و صندلی‌هایی که از پلاستیک، فلز و متریالی از این قبیل تشکیل شده‌اند کار جالبی نیست. در عوض سعی کنید از مبلمانی با مواد اولیه طبیعی مثل چوب و فرآورده‌های آن استفاده کنید. دیوارپوش‌ها، آب‌نماها و سایر وسایل دکوراتیو یک محیط پرانرژی، مثبت و عاری از استرس را به وجود می‌آورند.

قفسه بندی و تاثیر آن بر دکوراسیون دفتر کار کوچک

قفسه بندی دفتر کوچک

وقتی فضای محدودی در اختیار دارید بهره‌وری حداکثری از محیط اهمیتی چندبرابر پیدا می‌کند. به همین جهت باید مطمئن شوید چیدمان وسایل به شکل صحیح انجام شده باشد. نظم و ترتیب باید در تمامی قسمت‌ها رعایت شود. طبقه‌بندی اسناد، مدارک، پرونده‌ها، کتاب‌ها و دفاتر اداری علاوه بر آنکه به کار شما نظم می‌دهد تأثیر مثبتی بر دکوراسیون دفتر کار شما می‌گذارد. خرید کتابخانه و فایل اداری به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید کتاب‌ها را طبقه‌بندی کنید، اشیا دکوراتیو و تزئینی را در معرض نمایش بگذارید، پوشه‌ها و اسناد اداری را سازماندهی کنید و در نتیجه مانع به‌هم‌ریختگی و بی‌نظمی در محیط کار شوید. اگر فضای کافی برای کتابخانه و کمدهای اداری ندارید می‌توانید از قفسه‌های دیواری کمک بگیرید.

رنگ دفتر کار کوچک

رنگ دفتر کار کوچک

یک راهکار بسیار مؤثر برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا این است که از ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید. رنگ‌های تیره را از لیست خودتان خط بزنید! به‌جای آن بیشتر به سمت رنگ‌های روشن بروید. رنگ‌های روشن نه‌تنها فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند بلکه حالتی الهام‌بخش و پرانرژی دارند که باعث بهبود عملکرد اعضای تیم نیز می‌شود. اما یک نکته در این خصوص وجود دارد که باید به آن توجه کنید. رنگ‌های خنثی مثل سفید اگر به شکل افراطی در محیط به کار بروند حالتی کسل‌کننده ایجاد می‌کنند؛ پس برای رنگ‌های خنثی اعتدال را رعایت کنید!

بیشتر بخوانید: ترکیب رنگ فضای اداری

توجه به ورودی و سالن انتظار

فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای فعالیت دارد، در هر صورت طراحی اصولی و خلاقانۀ ورودی اصلی و سالن انتظار یک بخش مهم در دکوراسیون دفتر کار مدرن به شمار می‌آید. سالن انتظار باید به‌گونه‌ای تزئین شود که تأثیر مثبتی بر مشتریان داشته باشد و یک تصویر جذاب در ذهن آنها ترسیم کند. انتخاب میزها و صندلی‌های راحت، تابلوهای جذاب، مجسمه‌ها و اشیا دکوراتیو، گیاهان و گلدان‌های زیبا بدون شک در زیباسازی این بخش از دفتر کارتان نقش مهمی دارند.

نتیجه گیری

در این مقاله چند ترفند ساده و کاربردی را برای طراحی دفتر کار به شما ارائه کردیم. فراموش نکنید که قبل از تغییر دکوراسیون محیط کارتان حتماً با کارشناسان یک شرکت طراحی داخلی مشورت کنید. این کار باعث می‌شود تا از اشتباهات سهوی جلوگیری شود. گروه مبلمان اداری دکوران با سابقه‌ای طولانی در زمینۀ طراحی و تجهیز محیط‌های اداری با تیمی متخصص و باتجربه آمادۀ ارائه مشاوره‌های تخصصی جهت بهبود دکوراسیون محیط کار شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید!

امتیاز بدهید :
0.0

نظرات کاربران

title

message

021 63000